Toon posts:

[XP] CD rom spelers

Pagina: 1
Acties:
  • 236 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laatste paar weken een vaag probleem in windows XP. Als ik een Cd erin stop, in zowel de cd-rom als de cd rewriter, wordt deze niet ververst in het "mijn computer" scherm. Als ik dus bv een spelletje opstart dan herkent deze de cd ook niet, en moet ik de hele pc opnieuw opstarten voordat deze wel wordt herkent, als ik dan een ander spel wil gaan spelen, if in mijn geval een andere cd er in stop (emperor) van hetzelfde spel, begint de lol weer van voor af aan.

F5 drukken helpt ook niet.

Iemand een idee waar het aan ligt? Het enige wat ik de laatste tijd veranderd heb is de nieuwe intel application accelerator en videokaartdrivers

alvast bedankt

Mart

Verwijderd

Heb je niet toevallig zitten kloten met de standaard cd rom drivers in xp. Heb ik ook gehad en had toen precies hetzelfde probleem. Hij deed het pas weer nadat ik CD-Creator 5 opnieuw had geinstalled, dus ik zou dit eens proberen als ik jou was. *D

Verwijderd

Topicstarter
das wel vaag, dat die dat zou doen, ik heb geen cd creator 5, maar ik zal vanavond ff proberen nero en clone cd opnieuw te installeren, kijken of dat scheelt

thanks

Verwijderd

Topicstarter
Opnieuw clone cd en nero geinstalleerd, maar geen resultaat. Om de cd in de speler af te laten spelen moet ik nog steeds de pc opnieuw opstarten.

iemand nog een idee??

Verwijderd

Probeer de systeem hersteller van XP eens, selecteer een datum wanneer je het probleem nog niet had.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-03 14:35

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Hmm ik heb precies hetzelfde probleem, weet er nog iemand een andere oplossing?
In de verkenner is wel gewoon de inhoud van de CD te bekijken, maar Autoplay doet het niet (vink nie zo erg) en namen van CD's die er al lang uit zijn blijven gewoon staan.

Verwijderd

Probleem ook gehad.
Heb wat in het register veranderd.

Even zoeken:......................

het ongekeerde van een van de methodes
hier
gedaan.

run: Regedit
ga naar:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Cdrom
Bij mij stond daar een DWORD AUTORUN met de waarde 0
Deze waarde veranderd in 1

Logout - login en het zou moeten werken...
Bij mij tenmiste wel....

:)

• oscarvdb
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-02 20:12

oscarvdb

and like that...

Ik heb dus precies hetzelfde probleem. Het werkt wel in SafeMode maar ook niet als ik alle services + startup programs op disable zet. Dit maakt het gewoon onmogelijk om programma's zoals Encarta met meerdere setup-discs te installeren. Microsoft Support heeft ook geen flauw idee, misschien jullie inmiddels wel?

ik heb hier trouwens problemen mee gehad vanaf het moment dat ik een clean install van WinXP deed, met 98se nooit problemen gehad.

[ Voor 19% gewijzigd door oscarvdb op 29-06-2003 09:00 ]

... he's gone.

• Rendier2710
  • Laatst online: 13-03 18:24
Ook hier exact hetzelfde probleem. Volgens mij heb ik dit probleem sinds ik fireburner geinstalleerd heb. Ik vind het niet zo erg. Onder my computer zie ik de verkeerde cd, maar tijdens installatie heb ik nergens last van.

• oscarvdb

oscarvdb

and like that...

Bij mij doet 'ie dus helemaal alsof CD 1 erin zit als CD 2 er al in zit. Je ziet in My Computer het label van CD 1, de contents van CD 1, maar ik kan (gek genoeg ;) ) geen programma's van CD 1 runnen als CD 2 erin zit. Ook in andere programma's refresht hij de contents van de CD niet. Ik heb hier geen CD burner in zitten dus daar kan het ook niet aan liggen.

... he's gone.

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:37
Je moet bij apparaatbeheer ( configuratiescherm, systeem, tabblad hardware) de cdrom spelers uit het lijstje verwijderen. Daarna de pc opnieuw opstarten. Toen was het probleem bij mij opgelost.

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Verwijderd schreef op 29 April 2002 @ 09:28:
Heb je niet toevallig zitten kloten met de standaard cd rom drivers in xp. Heb ik ook gehad en had toen precies hetzelfde probleem. Hij deed het pas weer nadat ik CD-Creator 5 opnieuw had geinstalled, dus ik zou dit eens proberen als ik jou was. *D
CD-Creator 5 installeert zijn eigen aspi drivers.

Probeer forceaspi 1.7 (google) eens te installeren, daarna zou het moeten werken.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• oscarvdb

oscarvdb

and like that...

I-King schreef op 29 juni 2003 @ 09:15:
Je moet bij apparaatbeheer ( configuratiescherm, systeem, tabblad hardware) de cdrom spelers uit het lijstje verwijderen. Daarna de pc opnieuw opstarten. Toen was het probleem bij mij opgelost.
Bij mij niet... Wat ik wel heb gemerkt is dat als ik Autorun op 0 zet in het registry, de contents wel worden refresht. Alleen het label blijft dan staan op dat van de eerste CD vanaf het booten. Dat maakt op zich niet veel uit, en programma's herkennen de CD's ook goed. Er moet toch een manier zijn om dit 100% te fixen...

... he's gone.

Pagina: 1