Toon posts:

Netwerkkaart activiteiten loggen...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende probleem heb ik op mijn werk.
Er staat daar een W2K Server (geen AD), in deze server zitten 2 NIC's. Intern en Inet. De ineternet kaart zit weer aan een cisco router die inbelt als mensen buiten mijn LAN willen.

Nou blijkt dat de router ook s'nachts inbeld....Hoe kan ik de kaart activiteiten loggen, zodat ik erachter kom waarom de router inbeld bij mijn ISP???

Ik draai intern geen DNS, wel WINS. Op de server zit WinRoute. Ik heb alle automatische update programma's van bijv. Virusscanners uitgezet.

Dit geintje zorgt ervoor dat onze rekening 3x zo hoog is, wie kan en wil me hiermee helpen??

• GrandPuba
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10-2025
Als je winroute pro draait, kun je zien via je debug welke ip's connecten.
Je kan dan rechts klikken show en dan log slecteren, ook kan je nog extra opties loggen als je rechts klikt settings aanpast.
Als je dan voor je naar huis gaat alle logs schoonmaakt (cleaned) en je de volgende ochtend weer kijkt moeten er connections instaan...
Misschien is het wel een antivirus scanner die probeerd te updaten, of te checken voor updates..
en zorgen dat de clients als ze naar huis gaan hun pc uitzetten..

Verwijderd

Topicstarter
Thanx, zo kan ik inderdaad zien wie of wat gebruik maakt van de inet verbinding. Maar geld dit ook voor server zelf? Deze maakt geen gebruik van WinRoute, de server spreekt rechtstreeks de inet kaart aan (volgens mij..?)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:29

Predator

Suffers from split brain

Op maandag 29 april 2002 09:51 schreef snapnie het volgende:
Thanx, zo kan ik inderdaad zien wie of wat gebruik maakt van de inet verbinding. Maar geld dit ook voor server zelf? Deze maakt geen gebruik van WinRoute, de server spreekt rechtstreeks de inet kaart aan (volgens mij..?)
Ja dat geldt voor de server ook al doet hij zelf geen NAT.
Hij logt toch alle verkeer (debug log).

Maar bij win2k S/AS zit zelf een sniffer die je eventueel hiervoor kan gebruiken.
Je kan hem op 1 inferface laten listenen en alles laten sniffen.
De exacte naam schiet me nu niet direct te binnen maar het is "network monitor" oid.
Je moet hem misschien wel nog installeren.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs