* GiLeX is de weg kompleet kwijt 
Situatie:
Klein netwerk (4 pc's, 1 Server Win 2k AS + 3 clients XP pro)
Server hangt aan twee nic's
<li>@ home netwerk (dyn.IP DHCP)
<li>Intern 192.168.0.1 (255.255.255.0)
Routing: NAT
Klinkt mischien vreemd maar dit netwerk draaide 2 jaar zo zonder problemen, met deze instellen:
alle interne nics als volgt:
<li>IP: 192.168.0.X
<li>sub: 255.255.255.0
<li>G.W: 192.168.0.1
<li>DNS: 212.120.66.194 en 212.120.66.195
Alle clients gebruiken dus de DNS gegevens van @home,
dit ging tot voor kort zonder problemen.
Sinds dit weekend gaat het voor geen meter meer
Het gaat zeer brak, het vreemde is websites zijn traag en laden slecht, maar emailverkeer,
ICQ, IRC, MSN en ook FTP verkeer gaan wel perfect.
Heb vanalles getracht te verbeteren maar geen resultaat (zowel hardware als software)
DNS lokaal draaien hielp ook niet echt.
Ergens kijk ik overheen heb ik inmiddels het gevoel maar naar een weekend vloeken/tieren(zowel van mij als van de vrouw die niet kon surfen) en proberen om het draaiende te krijgen. weet ik niet meer waar ik overheen kijk
Pingen en tracen van sites en adressen gaat perfect zowel op naam als op IP. maar sinds gisternacht heb ik time outs met NSlookup op verschillende DNS servers (5 @home adressen en ook t.net DNS getest)
Een andere verdachte, de firewall, sluit ik ook uit zowel met of zonder firewall geen verschil.
Situatie:
Klein netwerk (4 pc's, 1 Server Win 2k AS + 3 clients XP pro)
Server hangt aan twee nic's
<li>@ home netwerk (dyn.IP DHCP)
<li>Intern 192.168.0.1 (255.255.255.0)
Routing: NAT
Klinkt mischien vreemd maar dit netwerk draaide 2 jaar zo zonder problemen, met deze instellen:
alle interne nics als volgt:
<li>IP: 192.168.0.X
<li>sub: 255.255.255.0
<li>G.W: 192.168.0.1
<li>DNS: 212.120.66.194 en 212.120.66.195
Alle clients gebruiken dus de DNS gegevens van @home,
dit ging tot voor kort zonder problemen.
Sinds dit weekend gaat het voor geen meter meer
Het gaat zeer brak, het vreemde is websites zijn traag en laden slecht, maar emailverkeer,
ICQ, IRC, MSN en ook FTP verkeer gaan wel perfect.
Heb vanalles getracht te verbeteren maar geen resultaat (zowel hardware als software)
DNS lokaal draaien hielp ook niet echt.
Ergens kijk ik overheen heb ik inmiddels het gevoel maar naar een weekend vloeken/tieren(zowel van mij als van de vrouw die niet kon surfen) en proberen om het draaiende te krijgen. weet ik niet meer waar ik overheen kijk
Pingen en tracen van sites en adressen gaat perfect zowel op naam als op IP. maar sinds gisternacht heb ik time outs met NSlookup op verschillende DNS servers (5 @home adressen en ook t.net DNS getest)
Een andere verdachte, de firewall, sluit ik ook uit zowel met of zonder firewall geen verschil.
Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms