Toon posts:

Corel Photopaint 9 - Linux versie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanochtend vroeg Corel Photopaint 9 geinstalleerd op m'n Mandraak 8.2 met KDE 3.0 stable versie (texstar RPMs en gedeeltelijk zelf gecompileerd)

Maar nu m'n probleem: wanneer ik Photopaint start krijg ik een dialoogje met daarin een License Agreement, waarna ik de volgende melding krijg:
Unable to add FontTastic font server to the font path.
The font server is probably not installed or not running.
Correct the problem and try again.

[OK]
Ik heb nu al overal gekeken, gezocht (Google, GoT-search, etc) maar ik kan hier weinig over vinden..

De enige menu entries die na het installeren erbij zijn gekomen zijn Apps -> CorelGraphics9 -> Utilities (map met daarin 'releasenotes'), CorelCity.COM en CorelPhotoPaint9

Verder is er niets te vinden over een of andere 'FontTastic' server en hoe ik die kan starten :{

Weet iemand hier iets meer van? :?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-08 13:51

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

De font server waar over gesproken word is xfs de X font server.
kijk eens of xfs draait :? waarschijnlijk wel ;)

Het FontTastic font, is waarschijnlijk een dir, die in het config bestand gezet moet worden, zodat wanneer xfs start, er ook in die dir gekeken moet worden.

Wellicht kan je eerst de applicatie eens als root runnen. dan heeft de app waarschijnlijk wel de rechten om deze aanpassing te doen.

Je kan ook handmatig deze aanpassing doen.
zoek eerst eens naar de lokatie van FontTastic, en plaats deze in [Uhh mode] /etc/X11/xfs/*config[/Uhh mode]
en dan de service xfs restarten.
/etc/init.d/xfs restart
suc6

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 29 april 2002 08:36 schreef CyberJ het volgende:
De font server waar over gesproken word is xfs de X font server.
kijk eens of xfs draait :? waarschijnlijk wel ;)
Die draait idd ja :)
Het FontTastic font, is waarschijnlijk een dir, die in het config bestand gezet moet worden, zodat wanneer xfs start, er ook in die dir gekeken moet worden.
Ik kan helemaal niets vinden wat op FontTastic lijkt, geen textbestand, binair bestand, shell script, executable, shared object en al helemaal geen lettertype. :{
Wellicht kan je eerst de applicatie eens als root runnen. dan heeft de app waarschijnlijk wel de rechten om deze aanpassing te doen.
Nope, helpt niets.. enige extra boodschap die ik te zien krijg is dat het niet is aan te raden om Photopaint te draaien als root (logisch)
Je kan ook handmatig deze aanpassing doen.
zoek eerst eens naar de lokatie van FontTastic, en plaats deze in [Uhh mode] /etc/X11/xfs/*config[/Uhh mode]
en dan de service xfs restarten.
/etc/init.d/xfs restart
suc6
Maar dan moet ik wel weten WAT ik in die config bestandjes moet zetten :P

btw. Het is trouwens niet zo heel erg als het niet gaat lukken, the GIMP is er ook altijd nog :)
( /me kan zelfs goed lijkende Crystal Icoontjes namaken met GIMP :P)
Maar Photopaint heeft voor sommige dingen wat geavanceerdere tools en die zou ik goed kunnen gebruiken..

Verwijderd

had Abiword niet ook zo'n zelfde probleem?

Verwijderd

Topicstarter
Abiword doet het gewoon..

Mja, ik geef et op.. heb niet echt zin om hier nog een paar dagen aan te besteden.

Iig bedankt voor de hulp!

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 14:26
Ik zit nu niet achter m'n Linux bak, maar ik ga er naar kijken. Ik dacht dat het alleen een programma was om de fonts te beheren of zo. Maar waarom gebruik je niet de rpm's van Corel zelf ? die bevatten gewoon alles wat nodig is. Misschien moets Font... er wel uit i.v.m. de licentie of zo.
Mocht je er helemaal niet meer uitkomen dan moet je maar een keer mailen, dan heb ik nog wel ergens de originele rpm file staan.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 29 april 2002 21:44 schreef easydisk het volgende:
Maar waarom gebruik je niet de rpm's van Corel zelf ? die bevatten gewoon alles wat nodig is. Misschien moets Font... er wel uit i.v.m. de licentie of zo.
Ik heb het installatie programma gebruikt van Corel zelf, en daarbij zaten ook de rpms.
Zie: http://linux.corel.com/products/pp9/download_instructions.htm

Maar voor zover ik weet gaat het hier echt om een font server (geen xfs) die zou moeten draaien en geen lettertype oid.

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Na een seconde of 30 Googlen:
Typing ./setup started a really spiffy windows-like installer that worked well and flawlessly installed everything. Well, almost everything anyway. =) One thing that didn't work after the install was the fontastic font server. That was an easy fix though, what I needed to do was add the server to my font path. Adding FontPath "tcp/127.0.0.1:7102" to my X config file took care of that. Now, I am running XFree86 4, so that may be why the installer didn't add that line. Does anyone know if everything works right when using X 3.3.x?
Dit gaat over Corel WP 2000 voor Linux, maar kans is groot dat het op hetzelfde neer komt.

Er is overigens nog veel meer over Fonttastic te vinden...

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
bij mij werkt heeft ie perfect gedraaid onder Suse

onder mandrake kreeg ik ook die melding

gewoon instelling tweaken aan je Xfonts i guess

EDIT oplossing is al gegeven!! :)

Verwijderd

Topicstarter
Hm, heb ik daar overheen gekeken blijkbaar.. :{

En ja er is idd meer over FontTastic te vinden, maar niet wat ik nodig had.

Tnx voor de hulp allemaal, het werkt! :)
Pagina: 1