Toon posts:

kinderachtig

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een forum is een fantastisch medium om hapklare kennis met elkaar te kunnen delen. En wel op een zeer interactieve wijze.

Wat me de laatste tijd stoort aan het forum teakers.net is het feit dat er heel kinderachtig kan worden gereageerd op personen met een serieuze vraag, een vraag die voor sommige tweakers al meerdere malen gesteld is, maar voor de nieuwkomers de eerste keer is dat ze een vraag stellen op een forum.

Een reactie die je dan kunt verwachten op tweakers.net is dan als volgt:

1. "RTFM"
(de handleiding is waarschijnlijk al 10X doorgenomen)

2. "gebruik de zoekfunctie"
(dan kun je net zo goed www.google.nl gebruiken)

3. "verkeerde toppic"
(om vervolgens je post niet terug te kunnen vinden omdat ie verplaatst is.)

4. "ik ruik een slotje"
(dan moeten al die tweakers misschien eens wat minder onzin posten)

5. "koop dan een nieuwe..."
(waarom zou ik een nieuwe kopen als tweakers.net misschien nog een oplossing kan bieden voor mijn probleem.)

6. "Perifaral schrijf je niet met een f maar met ph..."
(je weet toch wat wat er bedoeld wordt, dit forum is niet gericht op de Neerlandsche Letterkunde)

Dit soort reacties verwacht ik niet op een forum dat gericht is op het helpen van mede tweakers met een probleem... want deze problemen worden namelijk niet opgelost met bovenstaande reacties.

Laten we het relaxed houden...

Groetjes Jorn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senater
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

senater

De zak van sinterklaas!

als alles goed gebeurde dan hadden de modjes ook geen werk meer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
:7

een goeie... daar had ik nog niet aan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:41
Wat de 'crap' is aan zo'n forum dat je een groep hebt die zegt:

'zeur niet zo, ik ben maar een n00b'

en een groep die zegt:

' wij hebben regels enzo omdat het anders een zooitje wordt.. allemaal opletten en afstraffen' ..

Eigenlijk moet je weer concessies doen. Als alle mensen nu eerst een faq lazen en/of eventjes de moeite nemen na hun eerste mislukte topic de adviezen op te volgen dan zou het voor de echte noob's leuker zijn. Maar er zijn zat mensen die er al langer komen die n00b dingen vragen en er zijn ook zat lamers die lamen omdat het lamers zijn.. tis dus lastig :P

Ik vind wel dat het wat rustiger mag qua gezeik op mensen :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The System
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 04:25
ik denk trouwens dat je in de verkeerde forum zit :P lijkt me iets voor LA :)

verder ben ik het wel enigsinds met je eens, sommige dingen worden inderdaad erg kortaf behandeld enzo, maar er zijn ook veel topics waar je inderdaad van gaat denken "gebruik die search nou eens, luie donder".
op deze forum zitten duizenden tweakers iedere dag.. het is heel normaal dat er in een dergelijke gemeenschap spanningen onstaan, maar het is wel belangrijk dat beide partijen doorhebben wat er aan de hand is. de ene is te lui om te zoeken en de ander is te lui om te antwoorden. dan krijg je inderdaad wel eens oneenigheid, maar ik denk dat de modjes er alles aan zullen doen om dergelijke spanningen in goede lijnen de sturen :)

btw, groetjes hoeven ook niet achter je post! als iedereen nou eerst es gewoon de FAQ door zou lezen zou het al heel wat irritatie verminderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Deze moven we naar [forum=15] :)
Gaat over GoT en niet over de FP :)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ow, dit hebben we al _zo_ vaak besproken hier op LA, maar goed. Het kan natuurlijk allemaal heel anders, maar het probleem is dat er een continue aanwas van leden is (+/- 50 per dag) die allemaal "opgevoed" moeten worden.

Ik vind het helemaal niet erg om eens antwoord te geven op een searchvraag, maar als je daar aan gaat beginnen, krijg je steeds meer van die vragen. Je tolereert het en zeg nou zelf, wat is makkelijker dan je vraag posten en een paar uur later even kijken of er al gereageerd is? Zou ik zelf natuurlijk ook graag doen.

Vroeger kon dat nog, maar met zoveel users als nu kan dat gewoon niet meer.

Op RTFM en dat soort antwoorden staan tegenwoordig trouwens al straffen hoor, op sommige fora en slotje roepen is helemaal uit den boze. Regulars moeten er voor zorgen dat users een beetje de GoT-way bijgebracht wordt. Die zijn er om aan te geven dat het topic op slot gaat en waarom. En alles op een vriendelijke manier.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik zal een kleine bijdrage doen:

[topic=335382/1/100]
[topic=209626/1/100]
[topic=169354/1/100]

En mensen die het doen, krijgen het ook te horen en dat levert ook weer problemen op:

[topic=410797/1/100]

etc :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:47
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/13341595#13341595
* MikeN is het nog steeds niet eens met de reactie die Exirion gaf op dat topic, ook al was het slotje vragen terecht.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 29 april 2002 11:34 schreef MikeN het volgende:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/13341595#13341595
* MikeN is het nog steeds niet eens met de reactie die Exirion gaf op dat topic, ook al was het slotje vragen terecht.....
Maar waarom zeg je dat dan hier, dat kun je toch veel beter blijven zeggen in het betreffende topic? Nu ga je op twee plaatste dezelfde discussie voeren en dat leest zo lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 29 april 2002 02:53 schreef dexter22 het volgende:
Groetjes Jorn
http://gathering.tweakers.net/forum/faq&id=3#02

Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg).

lol >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:47
Op maandag 29 april 2002 11:56 schreef TgF het volgende:

[..]

Maar waarom zeg je dat dan hier, dat kun je toch veel beter blijven zeggen in het betreffende topic? Nu ga je op twee plaatste dezelfde discussie voeren en dat leest zo lastig.
Ik zeg het hier, om de simpele reden dat andere users hier ook aangeven dat het roepen van Slotje! UTFS! enz. als irritant wordt ervaren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 29 april 2002 12:25 schreef DraiC het volgende:

[..]

http://gathering.tweakers.net/forum/faq&id=3#02

Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg).

lol >:)
Ik snap best dat dit komisch bedoeld moet zijn, maar wil je dit gewoon achterwege laten in het vervolg. We zitten hier in [forum=15] en niet in de HK.

Wij kunnen hier echt wel zelf bepalen, welke reacties gewenst zijn en welke niet.

Verder heb ik niks aan mijn collega's toe te voegen eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 29 april 2002 02:53 schreef dexter22 het volgende:
3. "verkeerde toppic"
(om vervolgens je post niet terug te kunnen vinden omdat ie verplaatst is.)
Daarvoor kun je op je eigen naam klikken :) (en het is verkeerd forum, niet topic :P)
Groetjes Jorn
[topic=309815/1/25]

:X :P
Pagina: 1