Een forum is een fantastisch medium om hapklare kennis met elkaar te kunnen delen. En wel op een zeer interactieve wijze.
Wat me de laatste tijd stoort aan het forum teakers.net is het feit dat er heel kinderachtig kan worden gereageerd op personen met een serieuze vraag, een vraag die voor sommige tweakers al meerdere malen gesteld is, maar voor de nieuwkomers de eerste keer is dat ze een vraag stellen op een forum.
Een reactie die je dan kunt verwachten op tweakers.net is dan als volgt:
1. "RTFM"
(de handleiding is waarschijnlijk al 10X doorgenomen)
2. "gebruik de zoekfunctie"
(dan kun je net zo goed www.google.nl gebruiken)
3. "verkeerde toppic"
(om vervolgens je post niet terug te kunnen vinden omdat ie verplaatst is.)
4. "ik ruik een slotje"
(dan moeten al die tweakers misschien eens wat minder onzin posten)
5. "koop dan een nieuwe..."
(waarom zou ik een nieuwe kopen als tweakers.net misschien nog een oplossing kan bieden voor mijn probleem.)
6. "Perifaral schrijf je niet met een f maar met ph..."
(je weet toch wat wat er bedoeld wordt, dit forum is niet gericht op de Neerlandsche Letterkunde)
Dit soort reacties verwacht ik niet op een forum dat gericht is op het helpen van mede tweakers met een probleem... want deze problemen worden namelijk niet opgelost met bovenstaande reacties.
Laten we het relaxed houden...
Groetjes Jorn
Wat me de laatste tijd stoort aan het forum teakers.net is het feit dat er heel kinderachtig kan worden gereageerd op personen met een serieuze vraag, een vraag die voor sommige tweakers al meerdere malen gesteld is, maar voor de nieuwkomers de eerste keer is dat ze een vraag stellen op een forum.
Een reactie die je dan kunt verwachten op tweakers.net is dan als volgt:
1. "RTFM"
(de handleiding is waarschijnlijk al 10X doorgenomen)
2. "gebruik de zoekfunctie"
(dan kun je net zo goed www.google.nl gebruiken)
3. "verkeerde toppic"
(om vervolgens je post niet terug te kunnen vinden omdat ie verplaatst is.)
4. "ik ruik een slotje"
(dan moeten al die tweakers misschien eens wat minder onzin posten)
5. "koop dan een nieuwe..."
(waarom zou ik een nieuwe kopen als tweakers.net misschien nog een oplossing kan bieden voor mijn probleem.)
6. "Perifaral schrijf je niet met een f maar met ph..."
(je weet toch wat wat er bedoeld wordt, dit forum is niet gericht op de Neerlandsche Letterkunde)
Dit soort reacties verwacht ik niet op een forum dat gericht is op het helpen van mede tweakers met een probleem... want deze problemen worden namelijk niet opgelost met bovenstaande reacties.
Laten we het relaxed houden...
Groetjes Jorn