Optische muis, USB of PS2?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• KolNedra
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-04-2020
Welke uitgang kan ik 'm het beste doen en waarom?

::: flickr.com/kolnedra ::: Nikon D80 + Sigma 18-200mm f/3.5-6.3 DC + Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM

• KolNedra
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-04-2020
OEPS :)
UTFS

::: flickr.com/kolnedra ::: Nikon D80 + Sigma 18-200mm f/3.5-6.3 DC + Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
UTFS? :?

Ik zou hem gewoon lekker in de PS/2 doen, want:
1) Daar is die poort voor. (Behalve een toetsenbord zijn er, volgens mij, bijzonder weinig dingen die die poort gebruiken.
2) Je houdt een USB-poort over.
3) Euhm...Anders is het zonde van het adaptertje dat ze meeleveren(?)
:)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Ps/2 schijnt beter te zijn, qua snelheid, maakt imho op zich geen kont uit.

Verwijderd

Ik zou hem zonder adapter in de PS/2 stoppen, omdat anders de load (in mA) op de USB hoger wordt.

Nadeel van PS/2 is dat je IRQ12 nodig hebt. Dus mocht je die explicitiet vrij willen houden voor iets anders, dan kun je beter USB gebruiken.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:43

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op maandag 29 april 2002 02:14 schreef anandus het volgende:
UTFS? :?

Ik zou hem gewoon lekker in de PS/2 doen, want:
1) Daar is die poort voor. (Behalve een toetsenbord zijn er, volgens mij, bijzonder weinig dingen die die poort gebruiken.
2) Je houdt een USB-poort over.
3) Euhm...Anders is het zonde van het adaptertje dat ze meeleveren(?)
:)
Erm, PS/2 kun je lekker die refresh rate omhoog schroeven waardoor ie lekker precies wordt :) Das vet.. ps/2 roelt.. :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• dvdgrs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-08 09:20
voor games kan je hem beter op usb doen... usb heeft refresh rate van 125Hz en ps2 standaard 60Hz. Je kan ps2 naar 200Hz tweaken, maar dat is veel minder constant, als je snelle bewegingen maakt gaattie hard omlaag.
Heb lang gedaan over een toffe muis vinden, maar heb nu de :9 dual optical :9 op usb.
USB is bovendien lekker makkelijk :7

Verwijderd

usb heeft zowiezo al hogere refresh rate volgens mij. ik heb hem op usb. Zowel kb als muis kan ik ps2 uitzetten in bios scheelt weer wat irq's

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-08 21:35

ThaHandy

Discovery Channel

ps/2 heeft rate 200 USB niet :)

Verwijderd

ik heb hem op usb hangen was gewoon eerste waar ik hem in propte en ga niet weer veranderen :)

• Gregoor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:59
Lol, ik zou inmiddels toch wel slimmer verwachten hier, maar kennelijk is het niveau flink gezakt.

Je moet hem op USB aansluiten omdat hij dan precieser werkt. What iemand opmerkte en dat je hem met ps2rate sneller kan zetten klopt wel, maar ook dan kan hij nog maar net even snel als USB en dan ook nog met bijwerkingen. Daarnaast lijkt het me niet de bedoeling dat als je pc uit staat het lichtje van je muis aanblijft. En deze gaat dan alleen uit als hij aan de USB aansluiting zit.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08 18:48

Phydomir

Dennis

Kep m'n Dual Optical aan beide gahad en USB is toch wel ff wat fijner...

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Met USB kan je beter snellere bewegingen maken, de snelheid van USB is ook wat sneller als PS/2, nu kan je wel denken van 'wat bedoel je die snelheid :? Het is gewoon tiepen en muizen hoor :?'.

Nu is een mooi voorbeeld de MouseMan Dual Optical, deze kan wat meer Images per second aan, en stuurt daardoor veel meer per seconde door, nu kan hij dit alleen gebruiken op de USB bus, dat krijg je te zien als je MouseWare hebt geinstalleerd... dus PS/2 kan het "niet bijhouden" zeg maar.

Verder merk je het ook met spellen UT dat (mijn muis?) je muis wat sneller reageert op de USB bus, simpelweg omdat die dus sneller is.

Dit is ook de reden waarom de Dual Optical dus lekkerder werkt op USB :)

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

LopeZ

Too much is never enough

Als jullie de volgende keer nou reageren voor dat hij z'n eigen probleem heeft opgelost, dat heeft hij er een stuk meer aan :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.