Toon posts:

Simlock van Postbank M35i afhalen

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wil dus de simlock van me Postbank M35i afhalen.
Niet illegaal ofzo (DUS NIE SLOTJE PLZ :) ) maar gewoon O2 bellen voor unlock code.

Weet iemand of dit mogelijk is??
Normaal gesproken wel weet ik, maar ik het bij deze PB-tel ook mogelijk??

Iemand ervaring mee??

[owja] Heb de search gebruikt, maar gaat allemaal over het illegale unlocken... [/owja]

Verwijderd

Tuurlijk is dat mogelijk. Let wel op de extra kosten die het met zich meebrengt. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 29 april 2002 01:28 schreef M@FI@ het volgende:
Tuurlijk is dat mogelijk. Let wel op de extra kosten die het met zich meebrengt. :)
Ik bedoel gratis...

Bij m'n andere toestel (gwoon telfort pre-paid) kon dit ook na een jaar...

Bij die PBtel ook? Is wel gratis, daarom vraag ik me af of het kan..

Verwijderd

Op maandag 29 april 2002 01:29 schreef Blackwater het volgende:

[..]

Ik bedoel gratis...

Bij m'n andere toestel (gwoon telfort pre-paid) kon dit ook na een jaar...

Bij die PBtel ook? Is wel gratis, daarom vraag ik me af of het kan..
Ook na de genoemde termijn van een jaar ;)

• Jan Jaap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-03 13:59
En postbank telefoon heb je nog geen jaar...

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:30
je kan een datakabel halen bij www.stuntprijzen.net oid
software moet je zoeken

• Makkie80
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024

Makkie80

Makkie voor Makkie!

Heeft iemand ervaring met het legaal unlocken van een Telfort Prepaid telefoon? Hoe gaat dit in zijn werk? Bij KPN moest ik een formuliertje invullen en opsturen en een paar weekjes later kreeg ik een brief terug met unlock-instructies voor mijn 3210. Iemand de unlock procedure (bij voorkeur met een siemens) bij telfort dus al succesvol doorlopen?

• Makkie80

Makkie80

Makkie voor Makkie!

schop... (had ik toch een nieuw topic moeten openen?¿)

Ben toch wel benieuwd naar ervaringen...

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:45
De unlock procedure van de Siemens is ook vrij simpel. Je moet een achterlijk lange code invoeren en dan is hij unlocked. Je hoeft niet eerst naar speciale menu's ofzo.

• Makkie80

Makkie80

Makkie voor Makkie!

En die code is voor iedereen natuurlijk weer verschillend aan de hand van het IMEI nummer right?

Het zal straks wel stormlopen met de unlock aanvragen bij Telfort als iedereen z'n postbank M35i een jaar heeft... :D

Verwijderd

En Telfort heeft al zo'n goede reputatie met het versturen van unlockcodes :o

• Rukapul
Op woensdag 08 mei 2002 09:27 schreef Makkie80 het volgende:
En die code is voor iedereen natuurlijk weer verschillend aan de hand van het IMEI nummer right?
yep, anders zou het op het internet barsten van de unlockcodes :)
Het zal straks wel stormlopen met de unlock aanvragen bij Telfort als iedereen z'n postbank M35i een jaar heeft... :D
Ik denk het niet. Ik ken weinig mensen die hem niet unlocked hebben op een alternatieve manier, incl. ik, vader en zus.

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

ik dacht dat het verwijderen van simlocks in veel gevallen gewoon legaal was ... maar dat kan ik mis hebben

http://www.nrc.nl/nieuws/economie/1015998673839.html

en voor de volledige uitspraak van de rechter:

http://www.rechtspraak.nl/uitspraak/frameset.asp?ui_id=32062

:)

• Makkie80

Makkie80

Makkie voor Makkie!

Op woensdag 08 mei 2002 09:44 schreef Rukapul het volgende:
Ik denk het niet. Ik ken weinig mensen die hem niet unlocked hebben op een alternatieve manier, incl. ik, vader en zus.
Ik ken er anders zat die hem er nog gewoon op hebben zitten... inclusief ik dus. Heb geen zin om m'n telefoon te vern**ken door een mislukte unlock en de garantie te verliezen. En die opwaardeerfunctie via het Postbank menutje vind ik wel verrekte makkelijk, weet niet of dat nog werkt na een (datakabel) unlock...

• Rukapul
Op woensdag 08 mei 2002 10:10 schreef Makkie80 het volgende:

[..]

Ik ken er anders zat die hem er nog gewoon op hebben zitten... inclusief ik dus. Heb geen zin om m'n telefoon te vern**ken door een mislukte unlock en de garantie te verliezen. En die opwaardeerfunctie via het Postbank menutje vind ik wel verrekte makkelijk, weet niet of dat nog werkt na een (datakabel) unlock...
Ach, eerst ging het fout, maar dat was te herstellen met andere software. Ik zou max 1/3 verspelen wat een acceptabel risico was voor ons. (Moest toch wat siemens toestellen unlocken ivm een vizzavi actie >:))

Voor zover ik weet werkt alles nog. Heb er geen nieuw firmware in geflashed, maar alleen unlocked. Dit kan ik niet garanderen want die telfort sim heeft er al heel lang niet in gezeten. Moet binnenkort wel want er staat nog ca 20 euro aan beltegoed op.

Als je de telfort sim toch gebruikt zou ik adviseren te wachten op de unlockcode. Ik heb ooit m'n c35i legaal unlocked via de code en dat werkt prima. (De hoeveelheid werk vergeleken met via een datakabel is wel ongeveer gelijk >:))

• Makkie80

Makkie80

Makkie voor Makkie!

't is wel verleidelijk... ik heb een datakabel tot m'n beschikking en de nodige software... Alleen heb ik op dit moment nog geen geunlockt toestel nodig, dus laat ik het maar zo tot ik hem gewoon aan kan vragen...
Gebruiken je vader en zus trouwens de originele sim nog? En kunnen die nog via het postbank menutje opwaarderen na de unlock?

Verwijderd

Op dinsdag 07 mei 2002 12:07 schreef Makkie80 het volgende:
Heeft iemand ervaring met het legaal unlocken van een Telfort Prepaid telefoon? Hoe gaat dit in zijn werk? Bij KPN moest ik een formuliertje invullen en opsturen en een paar weekjes later kreeg ik een brief terug met unlock-instructies voor mijn 3210. Iemand de unlock procedure (bij voorkeur met een siemens) bij telfort dus al succesvol doorlopen?
Gesprek ging allemaal kut enzo, na 8 weken zou ik hem krijgen, niet dus. Nog een keer gebeld, ze wisten er niks van :? :( na 6 maanden eindelijk die code binnen, doet hij het niet. NIet aan beginnen dus

Verwijderd

Op maandag 29 april 2002 01:11 schreef Blackwater het volgende:
Wil dus de simlock van me Postbank M35i afhalen.
Niet illegaal ofzo (DUS NIE SLOTJE PLZ :) ) maar gewoon O2 bellen voor unlock code.

Weet iemand of dit mogelijk is??
Normaal gesproken wel weet ik, maar ik het bij deze PB-tel ook mogelijk??

Iemand ervaring mee??

[owja] Heb de search gebruikt, maar gaat allemaal over het illegale unlocken... [/owja]
Het unlocken met een dongle is niet Illegaal hoor... alleen Flashen

Verwijderd

Op woensdag 08 mei 2002 09:44 schreef Rukapul het volgende:

[..]

yep, anders zou het op het internet barsten van de unlockcodes :)
[..]

Is het 3 keer ook goed gegaan??? en als het een legaal tooltje betreft welke is het dan?

• Adm.Spock
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-11-2025

Adm.Spock

Duik-Aap

Unlocken is niet illegaal, tenzij.... komt-ie,
tenzij je een partij van die prepaid gevalletjes koopt, het beltegoed van al die kaartjes opmaakt, de toestellen vervolgens van slot haalt en je deze verkoopt.

Doe je dit met je eigen toestel en zet je er een andere kaart in, dan hebben ze gewoon geen ene fl*kker te vertellen.

Dit is dus bedrijfsmatig versus prive.

• marenk_vos
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-06-2023
[knip]

[ Voor 93% gewijzigd door intoxicated op 21-03-2003 11:18 . Reden: /me vraagt zich af waarom dit linkje er een jaar lang bleef staan 8)7 ]

Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb

Verwijderd

gewoon bellen en zeggen dat het een GELE m35i is (die zijn niet van de postbank

doen ze vast neit moeilijk over of gewoon eerlijk zijn want het staat nou eenmaal in het contract dat het na 1 jaar gratis is

gewoon bellen (met huistelefoon kunnen ze je neit opslan dat je een psotbankfoon hebt) en zeggen dat je de postbankfoon hebt en wilt unlocken

als dat niet mag bel je emt je eigen postbankfoon en zeg je dat ie zo'n gele is en je hem wilt unlocken

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-02 11:27
Op vrijdag 17 mei 2002 16:52 schreef PlaceR het volgende:

als dat niet mag bel je emt je eigen postbankfoon en zeg je dat ie zo'n gele is en je hem wilt unlocken
Voor het unlocken is de imei code en je telefoonnummer noodzakelijk. Ze zien dan gelijk dat jou telefoon minder dan een jaar oud is en weigeren de deblokkering (tenzij je betaald). Je moet gewoon even afwachten.
[off-topic]
Ik vraag me af waarom iedereen perse moet unlocken, de 1800MhZ netwerken zijn best redelijk (heb zelf met ben en O2 ervaring). Het lijkt wel als of het cool is.....
[/off-topic]

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

• Adm.Spock
  • Laatst online: 23-11-2025

Adm.Spock

Duik-Aap

Op vrijdag 17 mei 2002 17:38 schreef sigma01 het volgende:

[..]

Voor het unlocken is de imei code en je telefoonnummer noodzakelijk. Ze zien dan gelijk dat jou telefoon minder dan een jaar oud is en weigeren de deblokkering (tenzij je betaald). Je moet gewoon even afwachten.
[off-topic]
Ik vraag me af waarom iedereen perse moet unlocken, de 1800MhZ netwerken zijn best redelijk (heb zelf met ben en O2 ervaring). Het lijkt wel als of het cool is.....
[/off-topic]
Nou, het gaat mij in ieder geval niet om "cool"!

Mijn onverwoestbare R250s-Pro (Ericsson) raakte vorige week toevallig lek, en nou heb ik zo'n postbank-mobieltje!!!

Maar helaas, ik kan mijn grondwettelijke recht om te doen en laten wat ik wil niet uitvoeren omdat er zo'n klote SIM-lock op zit!! En DAAR ben ik terecht BOOS over.

(heel zachtjes uitgedrukt dan)

• Moons
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-03 12:03
sorry voor de schop, maar je kunt via http://romeo.online.o2.nl/unlock/ online je simlock en je gidlock code aanvragen. Dit ter info, wat mij betreft kan er nu een slotje op. (Dit alles lijkt mij vrij nuttig info.)

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Toevallig paar dagen geleden via o2.nl m'n unlock code aangevraagd, zelfs erbij gezet dat ie van de Postbank was en binnen 30dagen krijg ik de code als het goed is. :)
Vrij simpel dus, geen gedoe met illegale shit of kabels.

[edit]Hmm...die link is idd erg handig, ff uitproberen :)

En ja, het werkt nog ook :) tnx

[ Voor 21% gewijzigd door Aikon op 21-03-2003 11:20 ]

Verwijderd

o2h schreef op 20 March 2003 @ 19:53:
sorry voor de schop, maar je kunt via http://romeo.online.o2.nl/unlock/ online je simlock en je gidlock code aanvragen. Dit ter info, wat mij betreft kan er nu een slotje op. (Dit alles lijkt mij vrij nuttig info.)
Voor mij werkt het niet helaas :(

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:44
Bij mij werkt het ook niet :(

Verwijderd

Bij mij werkt het gewoon hoor.
Network lock deleted, en daarna zoiets als Sp deleted en klaar is kees.

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-01 08:14

nitpicker

uNF

Sinds kort nieuwe regel bij O2... Postbank Unlock Codes via de telefoon, enige wat je hoeft te geven is je tel. nummer en je IMEI code.. dan krijg je de 2 codes. Vandaag nog gebeld.. en warempel... het werkt :P

• McFizban
  • Laatst online: 27-02 18:51

McFizban

Hackito ergo sum.

(jarig!)
Net even via de site de codes opgehaald en het werkte perfect!!
Ik was eerst bang dat het niet zou werken omdat ik gebruik heb gemaakt van nummer portatie (Oude BEN tel. nummer meegenomen naar mijn (toen) nieuwe Postbank phone).

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

Pagina: 1