Ik heb een Intel P4-2000 s478 met daarop gewoon de standaard intel cooler. Maar mijn pc maakt toch aardig wat geluid. Ik heb verder niets aan ander fans ofzo erin zitten. Wel een HDD cooler van Coolermaster, maar daarvan heb ik de fan eruit gehaald omdat die een vet irritant geluid maakte.
Ik wil van deze herrie af, dus zonder er verder bij na te denken (intel coolers zijn altijd heel stil dacht ik) kocht ik een nieuwe voeding die maar 20dba geluid maakt. (TSP Top420)
Maar dat maakte dus geen reet uit!
Dus ik luisterde naar mn CPU cooler, en die is de oorzaak van de herrie.
Op de intel site staat wel iets dat de cooler sneller zal draaien als het te warm wordt in mn case, maar in mn bios zie ik staan,
MB temp. 26graden
CPU temp. 35graden
TP2 temp. 25graden (wat TP2 is weet ik niet, maargoed, warm issie niet)
En de fan draait op ong. 2800rpm, niet erg veel dus...
Dus dat lijkt me ook niet echt de oorzaak van mijn probleempje.
En ik stel me niet aan, dat ding maakt echt best veel geluid. Mijn vorige intel coolers (die op bijv. P3-1000 enzo zaten) maakten dus wel lekker weinig geluid.
Dus ik vroeg me af, kan er iets mis zijn met mn cooler, of zijn de coolers die bij s478 P4's geleverd worden niet zo stil als alle andere intel coolers of isset wat anders ?
En als et aan de cooler ligt, kan ik dan beter een andere fan kopen, of een hele nieuwe cooler ? En welke dan ? (heb een paar leuke gezien op www.spire.nl en dan de quiet coolers, 27.5dba maar, alleen die zijn nergens te koop volgens mij)
Ik wil van deze herrie af, dus zonder er verder bij na te denken (intel coolers zijn altijd heel stil dacht ik) kocht ik een nieuwe voeding die maar 20dba geluid maakt. (TSP Top420)
Maar dat maakte dus geen reet uit!
Dus ik luisterde naar mn CPU cooler, en die is de oorzaak van de herrie.
Op de intel site staat wel iets dat de cooler sneller zal draaien als het te warm wordt in mn case, maar in mn bios zie ik staan,
MB temp. 26graden
CPU temp. 35graden
TP2 temp. 25graden (wat TP2 is weet ik niet, maargoed, warm issie niet)
En de fan draait op ong. 2800rpm, niet erg veel dus...
Dus dat lijkt me ook niet echt de oorzaak van mijn probleempje.
En ik stel me niet aan, dat ding maakt echt best veel geluid. Mijn vorige intel coolers (die op bijv. P3-1000 enzo zaten) maakten dus wel lekker weinig geluid.
Dus ik vroeg me af, kan er iets mis zijn met mn cooler, of zijn de coolers die bij s478 P4's geleverd worden niet zo stil als alle andere intel coolers of isset wat anders ?
En als et aan de cooler ligt, kan ik dan beter een andere fan kopen, of een hele nieuwe cooler ? En welke dan ? (heb een paar leuke gezien op www.spire.nl en dan de quiet coolers, 27.5dba maar, alleen die zijn nergens te koop volgens mij)