Toon posts:

Epox 8k3a+ & HighPoint Raid 1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn nieuw epox 8k3a+ mobo ondersteund IDE raid... leuk.
Twee harddisk WDC40 GB 7200 rpm parallel en bijna niks meer kan mis aan.. zou je denken.

Als ik handmatig met de HP372 controller een array aanmaak, 40 gb ( twee maal 40 gb parallel ) dan gaat win2000 en Xp helemaal over de kop. Ook met raid administration software, bios update en driver update.

The other way. Geen array gewoon twee maal 40 gb en dan windows XP installeren op de eerste harddisk. Geen problemen, raid software erop, array aanmaken en duplicate. Zonder problemen begint de software en maakt alles mooi in orde. Niet mijn stijl om windows dingen te laten regelen maar het lijkt erop dat dit de enige goede methode is.

Toch blijft me dit een beetje bezig houden. Waarom werkt de "normale" manier niet. Via het bios het array aanmaken en dan pas installeren ? Iemand die dit zelfde aan de hand heeft ? Of is het mobo toch een beetje instabiel of nu al bijna rip ( doa ) ...

Verwijderd

Ik denk dat het aanmaken in het bios ook zou moeten kunnen. iig wel voor Raid 0. (Want eerst installeren en dan Raid 0 aanmaken gaat niet. Raid 0 maken is destructief voor bestaande gegevens.) Voor Raid 1 weet ik het niet.

Beter verplaatsen naar het Opslagmedia en Controllers forum...

Verwijderd

is het toevallig zo, dat je na het aanmaken van je raid array windows installeert en na de eerste reboot de melding

INACCESSIBLE_BOOT_DECVICE verschijnt ? vergezeld van een blauw scherm ?

in dat geval moet je vlak na het opstarten van setup op F6 toets drukken , dit stelt je namelijk in de gelegenheid de drivers voor je raid controller te installeren vanaf diskette, voor de eerste reboot, dan zal windows wel goed doorlopen, anders niet ;) dit is de enige correctie installatie wijze, succes !