videokaart fan uitzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
zou het kwaad kunnen als ik vanacht me fan van me videokaart uit zet dmv er iets tussen te steken? (zodat ik normaal kan slapen)
Kan de fan dan niet heel warm worden, doordat ie wordt geblokkerd) En kan de videokaart daar wel tegen? Ik denk van wel, zoalg je maar niet gaat gamen.
tnx

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-02 21:02
Die fan zit er niet voor niets op, maar hij zit volgens mij gewoon vast met een stekkertje, dus die kan je er als je het zou willen gewoon uittrekken.

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:38

lonkhuijzen

100% ADH

ik gok dat het motortje dan doorbrand.
De enige manier om die energie kwijt te kunnen is door warmte..

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

Verwijderd

doe normaal joh !?!?!

waarom denk je dat het erop zit?

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 20:23

Gertjan

mmmm, beer...

Als het gaat om die kaart je sig is het volgens mij geen probleem. Ik heb ook een Geforce 2 MX400, en daar zit er niet eens een op, alleen een koelblokje.
Ik zou er trouwens niet iets tussen steken, kon hij wel eens niet leuk gaan vinden. Waarom trek je het stekkertje er niet gewoon uit? Zit op de kaart zelf of op je moederbord.

• Y0ur1
  • Niet online
Op maandag 29 april 2002 00:12 schreef Ali_Illegali het volgende:
Als het gaat om die kaart je sig is het volgens mij geen probleem. Ik heb ook een Geforce 2 MX400, en daar zit er niet eens een op, alleen een koelblokje.
Ik zou er trouwens niet iets tussen steken, kon hij wel eens niet leuk gaan vinden. Waarom trek je het stekkertje er niet gewoon uit? Zit op de kaart zelf of op je moederbord.
Ja dat dacht ik ook al. MAar onder gamen zonder fan?

• Gertjan

Gertjan

mmmm, beer...

Op maandag 29 april 2002 00:15 schreef YT-Croc het volgende:

[..]

Ik heb er nooit problemen mee, ik heb em zo gekocht. Hij is dus ook niet overgeklokt ofzo. Gamen gaat prima zo ...

• Y0ur1
  • Niet online
Op maandag 29 april 2002 00:16 schreef Ali_Illegali het volgende:

[..]

Ik heb er nooit problemen mee, ik heb em zo gekocht. Hij is dus ook niet overgeklokt ofzo. Gamen gaat prima zo ...
oh w8 der zat helemaal geen fa op bij aankoop?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:26
Op maandag 29 april 2002 00:19 schreef YT-Croc het volgende:

[..]

oh w8 der zat helemaal geen fa op bij aankoop?
Tik a.u.b in ABN :), dat is wat handiger voor de rest van GOT.

De MX kan dacht ik zonder active cooling gebruikt worden, die fan zit er in theorie alleen maar voor de zekerheid.

• Y0ur1
  • Niet online
Op maandag 29 april 2002 00:24 schreef Termi het volgende:

[..]

Tik a.u.b in ABN :), dat is wat handiger voor de rest van GOT.

De MX kan dacht ik zonder active cooling gebruikt worden, die fan zit er in theorie alleen maar voor de zekerheid.
nou rustig maar hoor, ik maak een tiepfautje

• LauPro
  • Laatst online: 20-02 09:23

LauPro

Prof Mierenneuke®

[topic=309815/1/50]

Je GPU zal warm worden bij veel gebruik dus:
• Als je je kaart in de '3D-modus' zet (OpenGL, DirectX ect...)
• Bij hoge resolutie (in windows bijvoorbeeld)
• Bij hogere frequentie

Dus in principe kan je de fan van je GPU afhalen/uitzetten zodra je aan niet aan deze eisen voldoet.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• MaTTeRs
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-01 22:46
De fan gaat altijd gepaard met een passief koelblok, maar die zijn meestal niet zo goed als een kaart met alleen een passief koelblok, lijkt mij dus geen goed idee om je fan uit te zetten, wat wel zou kunnen, het complete gedeelte met fan en koelblok eraf halen en het passief gaan koelen door er een koelblok op te zetten, dan heb nooit meer last van dat geluid

• Y0ur1
  • Niet online
Op maandag 29 april 2002 00:30 schreef LauPro het volgende:
[topic=309815/1/50]

Je GPU zal warm worden bij veel gebruik dus:
• Als je je kaart in de '3D-modus' zet (OpenGL, DirectX ect...)
• Bij hoge resolutie (in windows bijvoorbeeld)
• Bij hogere frequentie

Dus in principe kan je de fan van je GPU afhalen/uitzetten zodra je aan niet aan deze eisen voldoet.
Zie jij een een begroeting onder mijn post/replies staan?

• Gertjan

Gertjan

mmmm, beer...

Op maandag 29 april 2002 00:31 schreef MaTTeRs het volgende:
De fan gaat altijd gepaard met een passief koelblok, maar die zijn meestal niet zo goed als een kaart met alleen een passief koelblok, lijkt mij dus geen goed idee om je fan uit te zetten, wat wel zou kunnen, het complete gedeelte met fan en koelblok eraf halen en het passief gaan koelen door er een koelblok op te zetten, dan heb nooit meer last van dat geluid
Heb je gelezen wat je zelf typt? Volgens jou koelt een passief koelblok dus beter dan een passief koelblok met fan? En de beste oplossing voor de topicstarter is z'n fan en koelblok eraf halen en er een passief koelblok opzetten? Lees anders eerst ff voor je op 'Verstuur' klikt...

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:11
Er zijn al een aantal dingen gezegd maar ik wil nog wat toevoegen: Ga gewoon gamen en voel af en toe voorzichtig hoer warm ie wordt. Kun je hem vastpakken en vasthouden : dan is het oke. Moet je gelijk of na bv 10 sec loslaten: dan is het niet oke en moet je je fan er weer opschroeven. Een moegnlijkheid kan zijn om de fan die bijv normaal op 12 volt draait, op 7 volt te laten draaien. succes!

• Y0ur1
  • Niet online
Ik heb de resolutie laag gezet, het aantal hertz ff omlaag gegooit en den fan uitgezet, hopen dat hij het overleeft vanavht :P
Ik wil er zowieso deze shit er af halen en dan een groot koelblok er op zetten
Bedankt voor de (nuttige) replies!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:11
Op maandag 29 april 2002 00:36 schreef Ali_Illegali het volgende:

[..]

Heb je gelezen wat je zelf typt? Volgens jou koelt een passief koelblok dus beter dan een passief koelblok met fan? En de beste oplossing voor de topicstarter is z'n fan en koelblok eraf halen en er een passief koelblok opzetten? Lees anders eerst ff voor je op 'Verstuur' klikt...
Ik snap dat wel, wat ie bedoeld is het volgende: een fabrikant kan kiezen: een klein koelblokje met fan. Of een groter passief koelblok. Dat koelt even goed. Wat als je de fan van dat kleine koelblokje afhaald: dan koelt alleen het grotere passieve koelblok beter.
En: wees eens lief voor elkaar! :)

• The_Sentinel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als je last hebt van de herrie die die fan maakt, waarom zet je dan niet gewoon je pc uit als je gaat slapen? :?

WTF! Hebben we nu alweer koffiepauze!?

• LauPro
  • Laatst online: 20-02 09:23

LauPro

Prof Mierenneuke®

Op maandag 29 april 2002 00:33 schreef YT-Croc het volgende:

[..]

Zie jij een een begroeting onder mijn post/replies staan?
'tnx' valt ook onder begroetingen.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Op maandag 29 april 2002 00:48 schreef LauPro het volgende:

[..]

IMHO een beetje een overdreven hoor, ik weet niet of je hem er gewoon op attent wilde maken en er verder niks mee bedoelt ofzo.

Ik wil niet tegen de regels ingaan, maar in dit geval had er echt niemand last van dat er 'tnx' onder zijn post staan, maar goed.

• Y0ur1
  • Niet online
Op maandag 29 april 2002 00:48 schreef LauPro het volgende:

[..]

tnx is geen begroeting. als je nog meer op- en aanmerkingen hebt dan meld je het mar bij de modjes, maar vergal dit topic niet plz

Verwijderd

zie ook mijn topic hierover...

[topic=473113/1/25]

Verwijderd

Kwam er gister achter dat een van de draadjes van mijn Radeon 8500 fan loszat heb dus 2 dagen WWIIOL en NFSPU gespeeld op 275Mhz (mem en core) zonder actieve cooling en zonder dat er iets fout ging.

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-02 13:18
ik heb hier ook een mx400 passief gekoeld (een blokje van een oude asus mx). draait prima zo en ook wel als ik hem iets overklok. haal de fan er maar af zou ik zeggen en kijk wel eerst of je kaart niet te warm word.

Verwijderd

Je kunt er natuurlijk ook een zalman VGA blokje op zetten.

• MaTTeRs
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-01 22:46
Op maandag 29 april 2002 00:36 schreef Ali_Illegali het volgende:

[..]

Het is misschien niet helemaal goed omschreven, maar wat ik bedoel is dat als er een koelblok met fan op je kaart zit is dat koelblok niet dermate goed dat je het kan gebruiken zonder fan, dan zou je het er compleet af moeten halen en een "echt" koelblok op moeten zetten
Misschien kun jij een bericht 2 keer lezen en kijken of het anders bedoelt is als jij denkt voordat je er zo op reageert

Verwijderd

Ik draai mijn Radeon al een klein jaar zonder de fan draaiend.

Mobo chipsetfan ook los trouwens.

Alles loopt nog.
Pagina: 1