2xXP Netwerk: in map met veel files kijken traag.

Pagina: 1
Acties:

• Eggie_lwd
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-11-2022
Het volgende probleem.
Ik heb een simpel netwerkje (TCP-IP, PC2 krijgt IP door DHCP) met 2 Windows XP PC's. Werkt echt als een tierelier. Ik heb alleen 1 probleem, bij het openen van een map met erg veel bestanden (+500) op PC2 vanaf PC1 (en andersom) duurt het ongeveer 4 seconden voordat ik de inhoud van die map te zien krijg.

- Gebeurt in Windows Verkenner, Netwerkomgeving en bijv. Windows Commander
- Heb schijnt dat XP zoekt naar "Scheduled Tasks" op netwerkstations en dat dat tijd kost, ik heb de bijbehorende registry key al verwijderd.
- Heb bijvoorbeeld NetBIOS en LMhosts loopkup uitgeschakeld.
- Bij mapopties van Verkenner heb ik "Simpel bestanden delen" uitgevinkt.
- QoS Pakketplanner aan/uit maakt geen verschil

Eggie is ten einde raad (zo'n beetje de hele dag zitten kloten :'( Misschien heeft iemand hier een idee?

Verwijderd

heb je soms virusscanners draaien ?
zo ja, staan er in die gedeelde mappen dan veel
.exe of .zip bestanden ?
Dat zou die traagheid kunnen verklaren.

• Eggie_lwd
Op maandag 29 april 2002 00:08 schreef pir-p3 het volgende:
heb je soms virusscanners draaien ?
zo ja, staan er in die gedeelde mappen dan veel
.exe of .zip bestanden ?
Dat zou die traagheid kunnen verklaren.
Nee, het zijn MP3 bestanden en ik doe niet aan virusscanners :)
Wat ik ook nog geprobeerd heb is de extensie van die mp3's veranderen door *.bin. Het leek me niet onwaarschijnlijk dat Verkenner eerst de info van die mp3 bestanden wilde gaan inlezen, maar toen het bin-bestanden waren ging het net zo traag. Ook een hele trage map is \system32\, deze heeft meer dan 1000 files...

Verwijderd

hoe snel is je netwerk ? 10 of 100 Mb/sec ?

• Eggie_lwd
Misschien dat ik er nog even bij moet vermelden dat PC1 internet deelt dmv de ingebouwde ICS van Windows XP. PC2 maakt hier gebruik van. Werkt ook perfect overigens!

• Eggie_lwd
Netwerk is 100 Mb/s en Windows XP geeft dat ook aan bij status. Het zijn beide Realtek 100mbit kaartjes. De internet adapter in PC1 is ook Realtek, maar dan 10 mbit.

Verwijderd

je zei : [- Bij mapopties van Verkenner heb ik "Simpel bestanden delen" uitgevinkt.]

als je dat nu weer eens aan zet, merk je dan verschil ?

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:46

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

http://www.tweakers.net/meuktracker/1971

lees reacties eens even 1e pagina.

/dev/null

• Eggie_lwd
Op maandag 29 april 2002 00:20 schreef pir-p3 het volgende:
je zei : [- Bij mapopties van Verkenner heb ik "Simpel bestanden delen" uitgevinkt.]

als je dat nu weer eens aan zet, merk je dan verschil ?
Die optie heb ik pas uitgevinkt toen het het al traag was!

• Eggie_lwd
Op maandag 29 april 2002 00:49 schreef I_Stealth_I het volgende:
http://www.tweakers.net/meuktracker/1971

lees reacties eens even 1e pagina.
Stealth, Klaas, bedankt ik zal die nieuwe drivers es proberen!

• Eggie_lwd
Die nieuwe drivers lijken een lichte verbetering te geven, maar de snelheid is helaas nog niet zoals het hoort. Iemand verder misschien nog tips?

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Op maandag 29 april 2002 00:06 schreef Eggie18 het volgende:
bij het openen van een map met erg veel bestanden (+500) op PC2 vanaf PC1 (en andersom) duurt het ongeveer 4 seconden voordat ik de inhoud van die map te zien krijg.

Eggie is ten einde raad (zo'n beetje de hele dag zitten kloten :'( Misschien heeft iemand hier een idee?
4 seconden? Jij noemt dat een probleem? Wees blij dat het niet 4 minuten is, man! 1, 2, 3 ,4 Tjakka! Wat is nu eigenlijk het probleem? 500+ files in één folder? Wordt het geen tijd om subfolders aan te leggen? Ik denk dat dat de oplossing voor jouw probleem is! Opruimen!!

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• Eggie_lwd
Op maandag 29 april 2002 01:26 schreef BN het volgende:

[..]

4 seconden? Jij noemt dat een probleem? Wees blij dat het niet 4 minuten is, man! 1, 2, 3 ,4 Tjakka! Wat is nu eigenlijk het probleem? 500+ files in één folder? Wordt het geen tijd om subfolders aan te leggen? Ik denk dat dat de oplossing voor jouw probleem is! Opruimen!!
Hehe, ja das een probleem als je vaak vanuit die map een mp3 wil starten! En vertel mij niks over subfolders :) Als er 1 HD netjes is, dan is et die van mij! :o
In die map staan dus allemaal oude mp3's. Heb ook wel een top40 map ofzo, maar die is nie zo groot!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:46

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

518 mp3's vanaf netwerk; 1 seconde; linux SAMBA server. Windows SMB is nou eenmaal niet zo erg snel met haar SMB.
hier even de bevestiging; http://www.tweakers.net/nieuws/21542

maar waarschijnlijk komt die 4 seconden doordat je computers het niet eens zijn over wie de masterbrowser moet zijn in de werkgroep

/dev/null

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Op maandag 29 april 2002 02:18 schreef I_Stealth_I het volgende:
maar waarschijnlijk komt die 4 seconden doordat je computers het niet eens zijn over wie de masterbrowser moet zijn in de werkgroep
Is inderdaad een mogelijkheid. Kijk eens op http://www.pureperformance.com
Staat registry tweak om master browser te forceren

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• Eggie_lwd
Heb eens gekeken welke PC de master browser nu eigenlijk is (in register). Beide PC's waren ingesteld op FALSE. Dus ik heb mijn eigen computer op TRUE gezet, beide comp's opnieuw opgestart en... nog steeds hetzelfde..

Ik heb nu ook nog een volgend probleem, vanaf PC2 kan ik wel de bestanden bekijken van PC1. Maar als ik vanaf PC1 de bestanden van PC2 wil bekijken loopt die Verkenner "vast" reageert niet meer.

Ik heb geen DHCP meer ingesteld. gewoon vaste IP adressen. 192.168.0.1 en 0.2
Werkgroep naam en subnet is hetzelfde.
Alles werkt gewoon prima behalve dit!
Kan prima internetten vanaf PC2 via PC1 noem maar op!

Iemand nog ideeen? :'(
Pagina: 1