Verwijderd

Topicstarter
De zomervakantie komt er weer aan, dus de vakantie ook. Ik wil daarom mijn Coolpix995 digitale camera mee gaan nemen. Dan heb ik twee problemen:

1. Geheugen
Heb voor 3 weken vakantie te weinig aan 16 MB, 128 MB houdt ook niet over, dus ik moet naar wat groters. Naar mijn mening drie oplossingen:
- Grote CF kaart (512 MB $$)
- IBM Microdrive 1 GB (stroomvreter)
- Externe opslag: MindStor 5 GB ($$)

Heeft iemand ervaring met deze apparaten? Wat is aan te bevelen?

2. Stroom
In een tent heb je niet altijd stroom, en ik moet m'n accu wel vol krijgen. Ik heb WEL een auto bij de hand. Bestaan er (universele) adapters voor in de auto die mij een 220V aansluiting geven (aan mijn lader zit een 220V stekkeraansluiting). Waar kan ik dat vinden en voor welke prijs.

Alvast bedankt!
Meer tips e.d. zijn welkom, misschien zie ik wel wat over het hoofd...

Verwijderd

Op zondag 28 april 2002 23:31 schreef renalt130 het volgende:
De zomervakantie komt er weer aan, dus de vakantie ook. Ik wil daarom mijn Coolpix995 digitale camera mee gaan nemen. Dan heb ik twee problemen:

1. Geheugen
Heb voor 3 weken vakantie te weinig aan 16 MB, 128 MB houdt ook niet over, dus ik moet naar wat groters. Naar mijn mening drie oplossingen:
- Grote CF kaart (512 MB $$)
- IBM Microdrive 1 GB (stroomvreter)
- Externe opslag: MindStor 5 GB ($$)

Heeft iemand ervaring met deze apparaten? Wat is aan te bevelen?

2. Stroom
In een tent heb je niet altijd stroom, en ik moet m'n accu wel vol krijgen. Ik heb WEL een auto bij de hand. Bestaan er (universele) adapters voor in de auto die mij een 220V aansluiting geven (aan mijn lader zit een 220V stekkeraansluiting). Waar kan ik dat vinden en voor welke prijs.

Alvast bedankt!
Meer tips e.d. zijn welkom, misschien zie ik wel wat over het hoofd...
1. Je kunt ook een laptop meenemen. Externe opslag is vrij prijzig!

2. Je kunt ook een extra accu kopen. Dat heb ik tenminste gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
-Een laptop vind ik ook vrij prijzig.
-Hoe laat ik dan mijn laptop op (die ik niet heb)
-Twee accu's is ook te weinig voor drie weken!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-03 17:38
Renalt,

Allereerst, ik gok dat je NIET de search hier heb gebruikt anders was je dit topic wel tegen gekomen:

[topic=440812/3/25]

Ik zou zeggen kijk daar eens in, staat vrijwel alles in waar jij nu om vraagt.......................... :+

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

• Hatsekie_D
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-02-2025

Hatsekie_D

Doe mij maar een glaasje prik

2. Stroom
Voor de GP Powerbank Smart is een autostekker verkrijgbaar (die stekker is € 12,95, de Powerbank smart is ongeveer 70 à 80 euro) waarmee je dus ook in de auto in 65 minuten 4 1800 mAh batterijen op kunt laden.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:55

ThaHandy

Discovery Channel

een oude p75?

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:00

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

ALs je op een camping zit kun je ook even het stopcontact van de campingbaas lenen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

je hebt een auto, daar zit in... 12 V. Je koopt een GP powerbank smart + 12 v stekker voor in auto (zoals hierboven ook al een keer staat). huppake ben je van je batt gezeik af alvast. of je koopt een omvormer van 12-230V bij conrad.nl verkrijgbaar

en voor opslag, 512 mb erbij kopen. en als je een laptop hebt, kun je ook gebruik maken van die 12-230 omvormer, of een auto adapter ervoor kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij conrad gekeken, maar kan niets vinden, dus als je een URL hebt is dat wel fijn!
Ik heb wel wat gevonden ergens anders maar daar kosten ze circa 150 euro, beetje teveel van het goede.
Verder: Een Coolpix995 heeft geen batterijen, maar een accu, dus batterijopladers gaan niet werken voor mij.
Bedankt voor de tip naar het andere forumartikel!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-01 06:01
hehe ik ken het probleem..heb een Fuji6900 die maakt fijn 6 mpixel fotos..maarja zelfs op 3.3 mpixels (2de stapje omlaag) zijn de fotos nogsteeds 1.5 mb/stuk

Heb een 128mb smartmedia en een 32 mb..das natuurlijk in een halve dag vol.

Mijn ondertussen al een paar jaar in gebruik zijnde oplossing: Een 2de hands Toshiba Libretto kopen met USB poortje er op of Smartmedia PCMCIA card reader

Libretto 2de hands : 300-500 gulden
Mijn Libretto 110CT (P233Mmx, 64mb, 4.3 gb hdd, 2mb 128bit videokaartje, 800 * 480 resolutie, win 98 se er op, port replicator (uitgebreidde versie met USB etc - kwam ik ook pas naderhand achter, had al een PCMCIA kaart met smartmedia reading functie gekocht;) etc etc voor 500 gulden

een goedkopere Libretto 70CT (Pentium 120 bijv) heeft dezelfde functionaliteit alleen minder geheugen en kleinere harddisk (2.1 oid)

Dus...dat zou ik doen..maarja dat ben ik :)
Pagina: 1