Hallo Tweakers 
Al weer zo'n groentje in de tweakers wereld
Ik heb mijn Speedtouch Home getweaked naar een Pro versie
Alleen kom ik het internet niet op
Hier volgt mijn probleem:
Ik wil mijn freesco(router,webserver)aan een always-on verbinding hangen. Eerst wil ik het aan de gang krijgen met Windows98 of WNT4.
Hiervoor heb ik de modem getweaked naar een Pro versie.
Ik heb een nieuwe entiteit aangemaakt in het 'phonebook'
(add name=ONLINE addr=8*48 type=ppp)
Deze heb ik toegevoegd binnen 'ppp' en geconfigureerd (juiste usernaam/wachtwoord/DNS-servers, always-on)
Ik breng de verbinding naar 'ON' en dit lukt (status='UP')
Ik heb de PC goed ingericht (IP-adres,DNS-servers,Gateway), maar ik krijg géén INTERNET-verbinding
Ik heb het ook nog geprobeerd met NAT-instellingen, maar ook dat mocht niet baten.
Ik ben nu al een aantal weken aan het zoeken op het net. Ik heb al vele sites geraadpleegd (weethet,minddigger,tweaking guide) en al vele nieuwsgroepen langsgelopen, allen zonder resultaat.
Maar binnen de Gathering kan iemand mij vast wel helpen.
Greetz..... DECMAN
Al weer zo'n groentje in de tweakers wereld
Ik heb mijn Speedtouch Home getweaked naar een Pro versie
Alleen kom ik het internet niet op
Hier volgt mijn probleem:
Ik wil mijn freesco(router,webserver)aan een always-on verbinding hangen. Eerst wil ik het aan de gang krijgen met Windows98 of WNT4.
Hiervoor heb ik de modem getweaked naar een Pro versie.
Ik heb een nieuwe entiteit aangemaakt in het 'phonebook'
(add name=ONLINE addr=8*48 type=ppp)
Deze heb ik toegevoegd binnen 'ppp' en geconfigureerd (juiste usernaam/wachtwoord/DNS-servers, always-on)
Ik breng de verbinding naar 'ON' en dit lukt (status='UP')
Ik heb de PC goed ingericht (IP-adres,DNS-servers,Gateway), maar ik krijg géén INTERNET-verbinding
Ik heb het ook nog geprobeerd met NAT-instellingen, maar ook dat mocht niet baten.
Ik ben nu al een aantal weken aan het zoeken op het net. Ik heb al vele sites geraadpleegd (weethet,minddigger,tweaking guide) en al vele nieuwsgroepen langsgelopen, allen zonder resultaat.
Maar binnen de Gathering kan iemand mij vast wel helpen.
Greetz..... DECMAN