Toon posts:

[Canon A40]Welke extra's voor comfortabel werken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gekeken naar de Aldi digitale camera aanbieding, maar kies toch liever voor de Canon A40.

Deze kan ik voor €350,- aanschaffen (incl. verzendkosten)

Nu vraag ik mij af, moet ik om lekker met deze camera te kunnen werken, de volgende artikelen erbij kopen:

€80 GP PowerPack smart
€70 128 MB geheugen

Of zijn er andere, goedkopere oplossingen. Ik ben benieuwd naar wat huidige gebruikers van A40's of soortgelijke camera's nu als extra met deze camera's gebruiken.

• BYM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-01 14:50

BYM

In memoriam : De Gulden

Op zondag 28 april 2002 23:00 schreef bokkel het volgende:
Ik heb gekeken naar de Aldi digitale camera aanbieding, maar kies toch liever voor de Canon A40.

Deze kan ik voor €350,- aanschaffen (incl. verzendkosten)

Nu vraag ik mij af, moet ik om lekker met deze camera te kunnen werken, de volgende artikelen erbij kopen:

€80 GP PowerPack smart
€70 128 MB geheugen

Of zijn er andere, goedkopere oplossingen. Ik ben benieuwd naar wat huidige gebruikers van A40's of soortgelijke camera's nu als extra met deze camera's gebruiken.
Haal bij een lokale fotoboer ff een fatsoenlijk draagbuideltje voor hem, dan blijft ie zeker een stuk mooier, kost ongeveer 15 euro ofzo.... (heb ik ook)

En idd, 128 MB memory, GP powerbank met extra setje accu's dat zijn wel leuke extra's :) (ik heb twee keer 128MB)

Waar haal jij hem voor 350 inclusief verzendkosten trouwens??

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 28 april 2002 23:24 schreef BYM het volgende:

[..]
Waar haal jij hem voor 350 inclusief verzendkosten trouwens??
http://www.tweakers.net/pricewatch/26657

• BYM
  • Laatst online: 31-01 14:50

BYM

In memoriam : De Gulden

Op zondag 28 april 2002 23:29 schreef bokkel het volgende:

[..]

http://www.tweakers.net/pricewatch/26657
Ghehehe (ik = |:( )

Ik wacht gewoon nog ff tot ik hem voor een fatsoenlijk bedrag hier in nederland kan kopen, ik had hem al gekocht, maar bleek een uit duitsland geimporteerde te zijn dus die is retour gegaan .....

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
4 NiMH accu's met lader (ik zag vandaag 1800mAh GP penlites bij eoa onderdelenshopje, morgen dus even aanschaffen), een draagtasje en wat CF cards is inderdaad ongeveer het minimum. Een statief(je) kan ook handig zijn. Lensadapter en macro/telelenzen zou ik nog even mee wachten tot je zeker weet dat je meer serieuze fotografie wilt gaan bedrijven :)

Bij de weg: weet iemand wat de maximale grootte CF kaart is die in de A40 past? Het staat namelijk nergens expliciet in de handleiding, alleen wordt nergens een groter kaartje dan 128M genoemd. Ik zou eigenlijk wel 256M kaartjes willen gebruiken.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:01

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Bij de weg: weet iemand wat de maximale grootte CF kaart is die in de A40 past? Het staat namelijk nergens expliciet in de handleiding, alleen wordt nergens een groter kaartje dan 128M genoemd. Ik zou eigenlijk wel 256M kaartjes willen gebruiken.
De genoemde maximale groottes in de handleiding zijn vrijwel altijd onzin. Het betekent dat die geheugenkaart op het moment van schrijven de grootste was en dat de camera daarmee getest is en werkt.

Mijn cam werkt ook gewoon met 256 terwijl het maximum 192 zou zijn.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

De geheugencontroller zit bij CF op het kaartje zelf en niet in de camera. Je kunt dus in principe alle groottes gebruiken in het CF I formaat.

• juanp
  • Laatst online: 31-12-2025
hoevel batterijen gaan er in de canon A40?

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:43
4 stuks AA :'( gelukkig ben ik nu mijn GP powerbank 3 setje aan het oplaaden B-)

tja...

• juanp
  • Laatst online: 31-12-2025
das minder, ik had gehoopt 2 dan had ik er 4 gekocht en mooi 2 setjes gehad :( maar dan misschien wel 8 batterijen kopen

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:43
je kan die 1800mAh batterijen ook los kopen. Aangezien het laden min 18 uur duurt (ja je hebt ook de Powerbank smart, maar 70 pleuro voor een laader vind ik echt te veel) zou ik er zowiezo nog 4 bijkopen, hebbie altijd volle batts. (per 2 ong. 10 euro, wil nog wel es verschillen)

tja...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 29 april 2002 22:55 schreef Sander0105 het volgende:
je kan die 1800mAh batterijen ook los kopen. Aangezien het laden min 18 uur duurt..
Kan je ook een andere lader gebruiken voor die GP batterijen, of moet je ook een GP lader gebruiken?
Pagina: 1