vreemd inbel probleem

Pagina: 1
Acties:

• Force
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07-2023

Force

Kan iemand ff me neus afvegen?

Topicstarter
Ik ben net verhuist en heb nu een vaag probleem. Als ik inbel bij mijn provider (56kflex) dan komt er wel een verbinding tot stand maar na het controleren van naam en wachtwoord verbreekt hij, of de verbinding blijft wel bestaan, maar er komt geen bitje meer overheen.
Heb ik eenmaal een verbinding werkend gehad dan kan ik die verbreken en blijft het inbellen lukken totdat ik mijn pc uit heb gezet, dan begint het gezeur weer van voor af aan.

Ik verwacht dat het probleem in mijn bekabeling zit/maar ook weer niet, weet iemand de max lengte van een analoge kabel, of een site waar ik meer informatie kan vinden over het doorverbinden van telefoon kabel.

Ik heb al geprobeerd op een lagere snelheid te verbinden, maar ook dat maakt niets uit.

Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.

Verwijderd

Heb je al doorgegeven aan je provider dat je verhuisd ben? Misschien ligt het daar aan?

• Force

Force

Topicstarter
Ja dat is bekend bij ze, maar ben in zelfde plaats gebleven en heb nog steeds zelfde telefoonnummer, maar dat maakt niets uit, want als ik bij klanten ben genruik ik vaak mijn eigen account om de verbinding te testen, en dat werkt altijd, door heel nederland.

• Mr. Right 1
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08-2023

Mr. Right 1

Do I need to say more?

Ik heb hetzelfde probleem op een van mijn pc's. Hierop draait Win98.

Het ligt niet aan de provider, want ik heb inmiddels al 8 abo's van verschillende providers geprobeerd. Deze werken wel op andere systemen. Aan de hardware ligt het ook niet want ik kan wel bijvoorbeeld telebankieren met het modem. Toen dacht ik dat het dus aan het TCP/IP prtocol lag, maar zelf na een nieuwe install van Win98 doet ie het nog steeds niet.

Na het leggen van de verbinding en aanmelden komt er inderdaad geen bitje meer door de pijp. Weet iemand hier een oplossing voor????

Verwijderd

Ondersteund je ISP wel dat 56kflex?
Anders moet je ff op Modemhelp.org kijken voor een goede init string, zorg dat je dat 56Kflex ff uitschakeld en dan met v90 inbelt.
En misschien een aantal komma's na het telnummer plaatsen, dat wil ook nog eens helpen.

• Force

Force

Topicstarter
Ben er achter wat het probleem was, durf het bijna niet te zeggen, maar vooruit.

Als ik na een opstart weer aan het rommelen was, dan tikte ik op een bepaald moment mijn wachtwoord maar eens opnieuw in, en dan deed hij het dus weer. Op de een of andere manier is het opgeslagen wachtwoord corrupt. Dat dat precies gebeurt op het moment dat je je pc op een andere plek aansluit laat je denken dat het in je aansluiting zit.

Als dit bij iemand anders gebeurt zou ik hem nooit geloven, ik zou lachend zeggen: tuurlijk, als je je pc verhuist verandert je je opgeslagen wachtwoord, en hem beschuldigen van een stomme fout, zoals ik zo vaak doe bij kennissen en klanten.
Maar nu heb ik zelf eens zo iets en beloof hierbij om niet meer zo snel te oordelen over wat minder getalenteerde computer gebruikers.

Verwijderd

LOL en dat kan natuurlijk ook
Pagina: 1