Toon posts:

Traag netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb thuis een klein netwerkje van 4 computers, 3 van die computers hebben een 10mbit netwerk kaart en 1tje een 100mbit netwerk kaart, ik heb een hub van 10mbit. Als ik een bestand overzet van een 10mbit netwerkkaartje naar die van 100mbit gaat dit wel redelijk snel. Maar andersom gaat vreselijk langzaam er gaat dan ook een lampje brand met coll ernaast ik weet niet wat dit betekent, maar weet iemand wat ik kan doen om dit op te lossen

Stef

Verwijderd

Probeer eens hoe de filetransfers verlopen als je op alle netwerkkaarten de linkspeed vast zet op 10 Mb full-duplex?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 28 april 2002 22:44 schreef abreemjathuis het volgende:
Probeer eens hoe de filetransfers verlopen als je op alle netwerkkaarten de linkspeed vast zet op 10 Mb full-duplex?
Heel leuk maar hoe doe ik dat, de computer met 100mbit heeft win xp en de andere win98 kan je dat nog ff uitleggen.

Stef

Verwijderd

Het lampje bij col betekent dat er collisions (botsingen) zijn, omdat er veel data wordt verzonden botsen de data bestandjes tegen elkaar en bestaat er een kans dat bestanden beschadigen.

Verwijderd

Op zondag 28 april 2002 22:46 schreef The_Siezzz het volgende:
Het lampje bij col betekent dat er collisions (botsingen) zijn, omdat er veel data wordt verzonden botsen de data bestandjes tegen elkaar en bestaat er een kans dat bestanden beschadigen.
CSMA/CD = Carrier Sensing Multiple Access with Collision Detect. Als er collisions zijn zal er een retransmit plaats vinden. Bestanden niet beschadigd dus (tenzij je UDP gebruikt, maar dat zal wel niet).

Hoe je de linkspeed vastzet? ga naar je netwerkconnections, en selekteer de eigenschappen van de bewuste netwerkverbinding. Selekteer de instellingen van de netwerkkaart (niet van de protocollen dus), daar staat vast een optie "link speed" tussen...