Toon posts:

Dr.Led zelf maken ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een AOpen Ak73 Pro(a) en daar kan je een Dr.Led op zetten. Das zo'n ding die je in een 5.25 Inch slot zet en daar zitten ledjes in die laten zien of alles goed werkt.

Orgineel kan je die dingen echt nergens kopen dus vroeg ik me af of je dat zelf niet zou kunnen maken. Ik weet niet veel van elektronica dus daarom hulp nodig

Hier een link van Dr.Led
http://www.aopen.nl/products/mb/dr-led.htm

Als iemand trouwens weet waar je dat ding kan kopen zou je het dan willen zeggen wantik heb overall gekeken :)

• bugs
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

Ik heb ze nergens tekoop gezien. Hier heb je wel een review met wat closeups van het printje maar ik kan het nummer van de chip niet lezen.
Ik dacht eerst dat het iets van een pcf8574 op een smb bus zou zijn, maar dat klopt niet met hoe de printbanen lopen.
Ik denk dat het een simpel schuifregistertje is.
Je moet toch maar zo'n ding in handen zien te krijgen anders kom je er denk ik nooit achter :)

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 21:25
Die dingen zijn bijna niet te vinden omdat ze bijna geen nut hebben

ze laten alleen het stukje van power on tot boot zien (post)
en waarom zou je dat voorop je kast willen hebben ?

als je dan toch zoiets zoekt kun je beter naar een mobo test kaartje kijken

de P80P van epox bv voor alle moederborden met ami of award bios

Afbeeldingslocatie: http://www.epox.nl/images/motherboard/p80p.jpg

dus niet enkel voor 3 of 4 mobo's uit de aopen serie

Repareren doe je zo.

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

dit is toch zo ongeveer hetzelfde als D-Leds van MSI?
Daar heb je alleen 4 lampjes die samen 16 codes vormen. Als ik een schakeling kan vinden om die code om te zetten naar die 16 lampjes bouw ik het om. Dan zie je ook zo oplopen :9~

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025
Dat cd opberg systeem vind ik anders wel heel leuk, en handig hoor. Hij zal alleen wel lekker duur worden :(

iRacing Profiel

Verwijderd

Op maandag 29 april 2002 14:06 schreef Oxigun het volgende:
dit is toch zo ongeveer hetzelfde als D-Leds van MSI?
Daar heb je alleen 4 lampjes die samen 16 codes vormen. Als ik een schakeling kan vinden om die code om te zetten naar die 16 lampjes bouw ik het om. Dan zie je ook zo oplopen :9~
ik heb hier ergens op GoT een schema er voor gezien ik heb dat ook gedaan en is erg leuk

Verwijderd

Jah..... msi heeft ook zo'n ding jah. De D-led.

Zelf vind ik het echt wel handig.
Nadat ik een nieuw moederboard had gekocht (msi) omdat ik dacht dat mijn oude kapot was... kwam ik er door de ledjes achter dat het mijn geheugen was. En niet het moederboard dat kapot was :( klote zooi.

Iemand nog een moederboard kopen? (Jetway) :P

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 19:19
Ja wil um wel kope;)
als je er ffetjes een link naar geeft kan ik zn specs zien
Hoeveel vraag je ervoor ;)?

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Verwijderd

uhh als je echt interrese hebt moet je me ff mailen op sytzeelzinga@hotmail.com

Ik ben nu niet thuis dus kan ff niet zo snel kijken welk type het is. In iedergeval voor AMD met zowel ddr als sdram ondersteuning.
Pagina: 1