Ik ben op zoek naar een (promise) controler voor een P 90 mhz met 16 mb ram. Er draait Debian 3.0 op, nu zag ik dat er veel over promise controlers gesproken word hier. Nu is mijn vraag welke controler vreet niet veel van mijn processor odersteund ata 133/100 en welke kan ik dan het beste nemen.
Wat wil je ermee doen dan??? Alleen hd's toevoegen, of ook raid??? Welke hd-snelheid wil je hebben???
Ik zag, ik nam en ik kwam...
Verwijderd
Tja ik zou niet weten wat een p90 kan hebben kwa data doorstroom, ik heb zelf een Promise Ata133 Tx2 €85.
Maarja voor een P90 kun je volgens mij net zo goed een
ata100 controller nemen. (ligt uiteraard ook aan welke HDD je gaat gebruiken)
Maarja voor een P90 kun je volgens mij net zo goed een
ata100 controller nemen. (ligt uiteraard ook aan welke HDD je gaat gebruiken)
Wat in een netwerk??? Wat wil je nou doen??? Voor sommige situaties kan die p90 dan te langzaam zijn... maar in andere situaties is een p90 ruim voldoende...Op maandag 29 april 2002 10:55 schreef Kick het volgende:
HEt is voor een netwerk, maar is een pentium 90 daar dan echt te sloom voor?
Als je niet zegt wat je ermee gaat doen, wat je wilt doen, en wat je eraan wilt hangen, dan kunnen wij moeilijk zeggen of iets kan of niet...
Meer info dus...
Ik zag, ik nam en ik kwam...
Verwijderd
Maar wat voor Harddisks ga je eraan hangen ?
Voor in een netwerk... Nou als je een 10/100 netwerkje hebt
voldoet een ata66 controller volgens mij ook nog wel.
Maar allereerst vertel eventjes wat je nu precies van plan bent.... voor alle duidelijk heid.
Voor in een netwerk... Nou als je een 10/100 netwerkje hebt
voldoet een ata66 controller volgens mij ook nog wel.
Maar allereerst vertel eventjes wat je nu precies van plan bent.... voor alle duidelijk heid.
Ik weet niet hoe een promise op een P90 presteert, maar een normale IDE controller op een Dual P133 presteert brak, zelfs Fast-SCSI is 100x sneller.
sorry dat ik wat onvolledig ben geweest die pentium 90 moet een server worden er draait debian 3.0 op . Hij krijgt een 100mb netwerkkaart. Er komen 2 IDE schijven in die nu nog op mijn windows server staan. Een daar van heeft ATA 133 en een ATA 100 geloof ik. Verder word die P90 niet gebruikt alleen moet ie nog wat met mail doen en hij moet internet gaan delen. Er komen 6 computers in mijn netwerk naast de server.
Verwijderd
He kick, ik heb voor 10 Euro een P133 processor voor je :-)
Niks wijst er trouwens op dat je zo'n controller niet in een oude computer kan gebruiken.
Waarom zou je processor het niet trekken?
Niks wijst er trouwens op dat je zo'n controller niet in een oude computer kan gebruiken.
Kijk eens of je ergens een 2e hands Ultra66 of Ultra100 kan scoren, die voldoen prima in je config.Op maandag 29 april 2002 15:22 schreef Kick het volgende:
Niemand nog een idee of mening ??????
Concrete Loop Watercooling
Staan er op hun site geen minimum systeemvereisten (PCI-slot enz.) ?
Als je je email aderss ff stuurt naar kick_wel@hotmail.com kunnen we nog een deal sluiten.Op maandag 29 april 2002 16:51 schreef HotDenio het volgende:
He kick, ik heb voor 10 Euro een P133 processor voor je :-)
Verwijderd
wat voor server wordt het qua functie? Ik maak een fileserver (P100 desktop, 3*Western Digital 120GB 8MB cache)
Ik heb in mn P100 een promise 66 kaart om er grote schijven aan te hangen. Helaas niet bootable omdat de bios geen optie tot scsi/external heeft.
Dan maar een floppydrive gebruiken om te booten.
Ik heb in mn P100 een promise 66 kaart om er grote schijven aan te hangen. Helaas niet bootable omdat de bios geen optie tot scsi/external heeft.
Dan maar een floppydrive gebruiken om te booten.
Het word een file/internet server. En er moeten 2 IDE schijven in. Maar nu de vraag ( of kan ik die beter in NOS stellen) zal ik mijf fat partities die nu op de schijven houden of zal ik ze naar een linux partitie maken. De klienten zijn win2k en 1 win98 bakje.
Pagina: 1