Canon EOS 7d - Canon EF 24-70mm f/2.8L USM - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM - Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM - Canon 430EX II
Verwijderd
Kan wel waarschijnlijk
Canon EOS 7d - Canon EF 24-70mm f/2.8L USM - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM - Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM - Canon 430EX II
Verwijderd
Verwijderd
En voor de geluidsoverlastOp zondag 28 april 2002 22:29 schreef Gnome het volgende:
Ik weet dat het weinig zin heeft maar het is gewoon voor de lol.
NatuurlijkOp zondag 28 april 2002 22:32 schreef Devinity het volgende:
[..]
En voor de geluidsoverlast
en een 230V fan helpt ook hiervoor heel ergOp zondag 28 april 2002 22:32 schreef Devinity het volgende:
[..]
En voor de geluidsoverlast
leuk idee, maar ik wil er toch een 12V fan in.Op zondag 28 april 2002 22:40 schreef StarTAC het volgende:
Koop dan een 230V fan, die kan je wel gewoon in je monitor aansluiten.
[..]
en een 230V fan helpt ook hiervoor heel erg
Verwijderd
Bespaar jezelf de moeite....Op zondag 28 april 2002 22:29 schreef Gnome het volgende:
Ik weet dat het weinig zin heeft maar het is gewoon voor de lol.
zo'n neon lampje is wel vet ja, heet dat ccfl?Op zondag 28 april 2002 22:43 schreef Hurricane het volgende:
Zet er dan een lampie in.
Als er ook nog een lampie in gaat dan wordt ie wel warm natuurlijkOp zondag 28 april 2002 22:43 schreef Hurricane het volgende:
Zet er dan een lampie in.
ohw een ccfl, die worden niet warm dacht ik
Alleen aan de bovenkant. maar das ook mooi.Op zondag 28 april 2002 22:48 schreef StarTAC het volgende:
Zitten bij die monitor aan de zijkant van die lucht gaten, ik bedoel van die ribbels? Dan kan je mooi zo'n ccfl aan beide zijkanten maken, blauw lijkt me echt stoer!
Helemaal geen slecht idee
ik heb zo'n ding hier gehad, die legde ik voor de fun op m'n monitor, nou het beeld begon te stuiteren
denk als je gewoon de kap eraf haalt ,daar een stukje uit dremelt, en dan ergens met je multimetertje 12v ofzo vind wel goed zit
Cathodestraalbuis werkt met electronenkanon. Wat is nu de grappige eigenschap van electronen? Psiez, dat ze iets vooral graag verlaten wanneer't warm is
En daarom heeft zo'n ding ook een gloeispanning, om'm warm te stoken! Lekker gaan koelen
Overspuiten en CCFL's erin is beter id, maar pas op. Monitor's zijn niet grappige speeldingen, maar levensgevaarlijke spaningsbronnen, kan nogal *auw* gaan doen
Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!
Een artikeltje op Overclockers.com:
"Monitor Cooling Mod For the Brave"
http://www.overclockers.com/tips869
Have fun
Lol, kijk daar heb ik wat aan. Ik ga eens ff bezig met het onderzoeken van dei monitorOp maandag 29 april 2002 09:14 schreef Siris het volgende:
Gnome, goed nieuws! (i love google)
Een artikeltje op Overclockers.com:
"Monitor Cooling Mod For the Brave"
http://www.overclockers.com/tips869
Have fun
Ik zou het niet proberen, ik vind het er vern**kt uitzien.
Laatst was ik ook aan de voeding blijven hangen en dat was niet zo erg fijn, ging er bijna dood aan
Suc6 (als je het gaat proberen)
Verwijderd
Helemaal waar !......Op zondag 28 april 2002 22:48 schreef jhead22 het volgende:
T is zelfs slecht voor je monitor om m te koelen. Een beeldbuis moet warm worden om optimaal te functioneren...
Ik heb anders ook een monnitor staan die volgens mij oververhit raakt als ie te lang aanstaat.Op maandag 29 april 2002 10:52 schreef Jeuksel het volgende:
[..]
Helemaal waar !......
Verwijderd
is hartstikke gevaarlijk!!!!!!!!
die warmte ontstaat doordat het electronenkanon de fosforlaag in de monitor vehit en daardoor gaat deze gloeien (lees: licht geven). Als jij met een fan deze benodigde warmte gaat ontrekken aan de monitor zal deze: of meer stroom vreten om net zo warm te worden als eerst; of de monitor zal het niet voor elkaar krijgen de fosforlaag voldoende te verhitten en er ontstaan vlekken, de helderheid gaat achteruit of in het ergste geval: hij houd er meee op (lees: explodeerd) doordat er plotseling veel te veel hitte op de fosforlaag valt (als de fan uitvalt).
oke, oke, Ik ga er geen fan in stoppen maar de optie van ccfl blijf ik wel onthouden.Op maandag 29 april 2002 11:45 schreef collission het volgende:
je moet je monitor nie koelen!!!!!!!!!!!!!!!
die warmte ontstaat doordat het electronenkanon de fosforlaag in de monitor vehit en daardoor gaat deze gloeien (lees: licht geven). Als jij met een fan deze benodigde warmte gaat ontrekken aan de monitor zal deze: of meer stroom vreten om net zo warm te worden als eerst; of de monitor zal het niet voor elkaar krijgen de fosforlaag voldoende te verhitten en er ontstaan vlekken, de helderheid gaat achteruit of in het ergste geval: hij houd er meee op (lees: explodeerd) doordat er plotseling veel te veel hitte op de fosforlaag valt (als de fan uitvalt).
Verwijderd
Meeste mensen plaatsen toch fans voor de functionaliteit
Op maandag 29 april 2002 11:45 schreef collission het volgende:
die warmte ontstaat doordat het electronenkanon de fosforlaag in *** houd er meee op (lees: explodeerd) doordat er plotseling veel te veel hitte op de fosforlaag valt (als de fan uitvalt).
sjugt... als de fosforlaag warm zou worden zou je je fikken aan 't glas kunnen branden
lees mijn verhaaltje nog maar een keertje door
toppicstarter: kan aan mij liggen, maar voor een CCFL kun je natuurlijk ook gewoon een extra snoertje omhoog laten lopen, en dan gelijk aftakking maken voor je glowpad
nee ja kijk .... jij snapt het .............nietOp maandag 29 april 2002 11:45 schreef collission :
de kathode in het electronen kanon wordt verhit door een gloeidraaddie warmte ontstaat doordat het electronenkanon de fosforlaag in de monitor vehit en daardoor gaat deze gloeien (lees: licht geven).
hierdoor zal de kathode electonen uitstoten die worden aangetrokken door de anode
(eerst nog door een focus rooster ed heen) om dan afgebogen door de afbuigspoelen (of in het geval van een skoop afbuigplaten) door het schaduwmasker heen op de fosfor punten op het scherm terecht te komen
die indien door electronen getroffen licht uitsralen (en geen noemenswaardige warmte afgeven, ze gloeien dus niet)
Ook al onzinAls jij met een fan deze benodigde warmte gaat ontrekken aan de monitor zal deze: of meer stroom vreten om net zo warm te worden als eerst
de monitor kijkt niet eens naar de temperatuur van de gloeidraden (draden ja 3 stuks voor elke kleur 1)
her is gewoon een gloedraad waar in de regel 6,3V op staat
zoals we nu al weten wordt de fosfor laag NIET verhitof de monitor zal het niet voor elkaar krijgen de fosforlaag voldoende te verhitten en er ontstaan vlekken, de helderheid gaat achteruit of in het ergste geval: hij houd er meee op (lees: explodeerd) doordat er plotseling veel te veel hitte op de fosforlaag valt (als de fan uitvalt).
en zal dus ook niet gaan vlekken
en zeker niet exploderen
Voor een deel van de warmte is idd de electronen buis verantwoordelijk
maar dan niet zozeer in de gloeidraden maar meer de warmte die bij verliezen in de buis ontstaat
een andere warmte bron is de electronica in de monitor
en die is daar integenstelling tot de beeldbuis zeker niet blij mee
en die is met een beetje koeling wel blij
(tevens de reden dat de electronica onder in de monitor ligt )
Goed gezien ja ... ik erger me er aan als mensen onzin blaaten
als je het niet weet roep er dan ook nix over
nofi uiteraard
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Zou het erg zijn om die ventilator in de monitor UIT te zetten?
Ik heb nog eens goed de monitor bekeken, en ik heb een punt met volts gevonden. 5v, 12v en GD. Die 12v en GD staan mij wel aanOp maandag 29 april 2002 22:55 schreef FragFrog het volgende:
[..]
toppicstarter: kan aan mij liggen, maar voor een CCFL kun je natuurlijk ook gewoon een extra snoertje omhoog laten lopen, en dan gelijk aftakking maken voor je glowpad
niet gelet op magnetische velden