CMOS defaults loaded, geen boot?

Pagina: 1
Acties:

• gangsterjoey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
Zoals jullie kunnen lezen in mijn andere topics, heb ik een probleem met mijn Cyrix...(hoe kan het ook anders?)
Specs:

Cyrix 1
-Mobo met 6x86MX - PR200
-40 MB RAM (2x4 + 2x16)
-videokaart S3
-3.24 GB HD

Cyrix 2
-mobo met 6x86MX - PR200
-32 MB RAM (2x16)
-videokaart S3
-2.0 GB HD

Nu heb ik van Cyrix 1 de 2 geheugenreepjes van 16 (= dus 32 MB) bij die van Cyrix 2 geplant. (die heeft nu dus 64 MB)
Toen heb ik bij die andere er alles uitgehaald, (stof weggeblazen) en toen weer opnieuw ingedaan, maar nou geeft hij allerlei foutmeldingen...(het is een Award Bios)
Als ik opstart, zegt hij:
Floppy disk fail (40)
CMOS defaults Loaded

Of hij gaat eerst de HD proberen te detecteren:

Detecting Primary Master: None
Detecting Primary Slave: None
Detecting Secondary Master: None
Detecting Secondary Slave: None

F1 to continue, DEL to enter Setup
maar als ik dan op F1 druk, vind hij geen HD, en zegt hij iets in de trand van: "Sluit HD aan en druk op enter"]

ik heb al geprobeerd om de IDE kabel op andere manieren aan te sluiten...mag ook niet baten...Oh ja: nog iets vreemds: als ik de Bios-batterij eruithaal, en ik start hem dan op, kan ik gewoon de bios in (is dit normaal??) De tijd klopt dan niet (maar da's logisch.....:P )
Ik start dus al1 op met Video, mem, HD en Floppy.... ook zonder Floppy, dan krijg ik hetzelfde....ook Win98 Opstartdiskette helpt niet...

|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!

Verwijderd

probleem is nog steeds niet opgelost, maar ik kan wel verder booten

hij detecteerd primary master en slave... en dan krijg ik die foutmelding... vervolgens kan ik op f1 drukken om door te booten... dus wat dat betreft heb ik iets meer mazzel.

Heb maar via de bios ingesteld dat ie de fout moet negeren. ga morgen me maar eens kwaad maken... eerst psychisch opladen...

damn wat wordt ik gek van die reparatieservice van hardware fabrikanten.... :(

edit:
uhm niet echt de juiste topic, maar hoop dat ik je ermee kan helpen"