Toon posts:

BX133 of CUSL2 ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
welk bord moet ik nemen icm. een p3-600 en waarom ?

• Lord Maximus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 09:57
De CUSL2 lijkt mij toch de betere keus.
Een BX chip op 133MHz mag dan een beetje sneller zijn dan de i815e maar toch. De nieuwe i815e chip biedt veel nieuwe dingen die de verouderde BX gewoon niet heeft.

b.v. AGP 4X/ AGP Pro
UDMA 100
2 USB root hubs. (dus 4 poorten)
officieele 133MHz FSB support
betere CPU ondersteuning en is dus
beter op te waarderen in de toekomst.

Ik zou je in ieder geval de CUSL2 aan raden.

Verwijderd

mee eens. Go 815

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum, de BX133 waar we het over hebben is dus NIET een generic bordje maar een nieuwe ABIT mobo. En die heeft ATA-100 RAID!! Dus wat betreft features zou ik nog niet de CUSL-2 voortrekken. Ben erg benieuwd naar wat benchmarks (kom op THG we hebben je nodig), maar zeker gezien het prijsverschil (BX133 is bijna 100,- goedkoper) zou ik als ik morgen een nieuwe ging halen eerder voor de BX133 gaan. Mits hij goed presteert

Oslik, blyat! Oslik!

Verwijderd

Lord Maximus zegt het al, CUSL2. Kijk maar eens op het forum van hardocp.com, www.hardforum.com . Daar zijn ook nogal wat luitjes met een p3 600/700/800, en ik heb nog niet veel klachten over de cusl2 gelezen (ook niet over de bx133, maar om nu nog een bx plank te gaan kopen...)

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Welke P3 600 heb je ....er zijn er zoveel!!

Mocht het een slot1 zijn, moet je een convertertje hebben voor beide borden...

OP tweakers.net stond een nieuw Asus bordje MET ATA100

AGP x4 gebruik je bijna niet met huidige spellen...toekomstige wel!!

Heb je een 600EB, de 133 MHz variant, dan wil je echt wel de 815e hebben wanneer je het hebt over overklokken (de huidige rubriek). Lekker op 166MHz draaien en je voelt je een hele Piet!!

Ik zou toch voor de 815e gaan persoonlijk...ga ik ook met mijn nieuwe systeem dan ergens volgende week in bestelling gaat!!!

reserveringshouder Tesla Model 3

Verwijderd

Dat AGP 4X zou ik me niet te druk over maken als ik jou was, nu merk je er helemaal niets van, en dat 'maar spellen in de toekomst wel!' verhaal ben ik persoonlijk niet zo weg van, dat riep iedereen met T&L ook, terwijl dat gewoon overhyped is.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-09 19:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
Cheeseman: een Slot 1 -> FC-PGA converter?? Hoe ziet zo'n ding eruit?? Een extra sleuf die je op je socket kunt prakken ofzo? ;);)

Voor een 100 MHz FSB-proc is die BX133 nog niet zo'n slechte keus. 100 piek goedkoper dan een CUSL2 en je mag blij zijn als je met je PIII 600 de 133 MHz FSB uberhaupt haalt. Dat die i815 tot 160 MHz gaat en die BX misschien maar tot 150 is dus niet echt belangrijk.

Tough choice, mijn voorkeur gaat toch uit naar de veel modernere CUSL2 maar ja, het prijsverschil is behoorlijk
Pagina: 1