Toon posts:

Video opnemen op de pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een LeadTek WinTV2000 XP stereo radio-tv kaart met SVHS ingang. Nu wil ik video opnemen op de pc alleen ik ken de volgende problemen:
1. het ontvangst van het tv signaal is niet super, ik heb storing
2. Dmv een scart plug heb ik de boel doorgelust naar mn line in van de tv kaart en vanuit de scart loopt een SVHS uitgang maar als ik deze aansluit op mn SVHS ingang heb ik zwart wit beeld met mega veel storing. Als ik de composiet uitgang gebruik van de scart plug en die op mijn SVHS ingan zet heb ik redelijk beeld maar nog wel met dezelfde storing als die ik ook bij het tv singaal heb.
3. Wat is de beste manier op video goed op te nemen zonder frame dropping. Ik gebruik DivX5 met PCM geluid maar daar heb ik last van frame dropping. Iedere andere codering geeft nog slechter resultaat. MIjn processor is een Celeron 1,0@1,13Ghz

Tips, trucs of...de oplossing?

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:29
Zoieso weet je zeker dat je hem hebt ingestelt op PAL?
En opnemen met Divx5 is HEEEEL zwaar voor je pc.
Anders pak Mjpeg , zeer goede kwaliteit en word ook door pinnacle gebreukt(dc10+)

Zorg dat je goede kabales hebt en dat het allamaal goed is aangesloten.
Gebruik je nu Coax ofzo?

Verwijderd

Op zondag 28 april 2002 23:57 schreef dave01 het volgende:
En opnemen met Divx5 is HEEEEL zwaar voor je pc.
Anders pak Mjpeg , zeer goede kwaliteit en word ook door pinnacle gebreukt(dc10+)
Erm... DC10+ gebruikt hardware encoding, de winTV niet, dat maakt een groot verschil...

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:29
Op maandag 29 april 2002 00:04 schreef beelzebubu het volgende:

[..]

Erm... DC10+ gebruikt hardware encoding, de winTV niet, dat maakt een groot verschil...
Je hebt gelijk, ik heb er zelf ook een.
Maar je kan de codec toch wel gebruiken voor softwarematige encoding?
Dat moet toch lukken op een 1.33 AMD

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik nu nog een 1,13Ghz Celeron. Dus dat is ook niet alles. Maar er zit geen kwaliteits verschil in de ontvangst van de SVHS poort?