Ik word moet van m'n Radeon 8500 :{

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
/edit: moet = moe

Ik ben bijna van plan mijn Hercules Radeon 8500LE in te ruilen voor een nieuwe iod. :{

Als ik gewoon de monitor aansluit werkt alles prima. Sluit ik daarna een TV aan en schakel die in dan gaat het beeld op de monitor ineens 2 centimeter naar rechts afwijken.
Dit is dus heel irritant omdat de klok en alles buiten beeld valt.

Als ik daarna de tv weer uitvink moet ik eerst weer een keer van 1600*1200 naar 1024*768 switchen en weer terug voor ik weer goed beeld heb :{

Ik heb originele hercules drivers geprobeerd, 3 ati drivers en de nieuwe omega draai ik nu.

Ik word er zwaar moe van :'( deze videokaart heeft me meer gekost dan een compleet moederbord, dus verwacht ik ook een beetje kwaliteit, want ik heb er schaduwen in het beeld zitten niet te zuinig. En nee dit zijn geen xp effecten gewoon echt witte lijnen naast zwarte lijnen, je ziet het ook in afbeeldingen e.d.

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Heb af en toe (ja, soms niet, beetje vaag waarom wel of niet) hetzelfde met m'n GeForce3 hoor. Maar misschien helpt het gebruik van TVTool? (als je dat al niet deed)

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op zondag 28 april 2002 21:44 schreef ThePriest het volgende:
Heb af en toe (ja, soms niet, beetje vaag waarom wel of niet) hetzelfde met m'n GeForce3 hoor. Maar misschien helpt het gebruik van TVTool? (als je dat al niet deed)
TVTool gebruik ik niet, dit zou ook helemaal niet nodig moeten zijn. Als de kaart 'out of the box' af niet goed is en ook slechte 2d kwaliteit geeft is er iets niet goed. ennehh dit los je echt niet op met drivers.

PS, de mamaplank die eronder lag was een A7V133, dat is nu een A7V333 en heb nog steeds hetzelfde probleem.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:40
je pakt een andere refreshrate zodra je tv out gebruikt...

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• WausMaus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 12:58
Is je monitor wel helemaal ok?

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Op zondag 28 april 2002 21:46 schreef FerryHeibrink het volgende:

[..]

TVTool gebruik ik niet, dit zou ook helemaal niet nodig moeten zijn. Als de kaart 'out of the box' af niet goed is en ook slechte 2d kwaliteit geeft is er iets niet goed. ennehh dit los je echt niet op met drivers.

PS, de mamaplank die eronder lag was een A7V133, dat is nu een A7V333 en heb nog steeds hetzelfde probleem.
Wat je sowieso WEL oplost is de zwarte balken om je tv-beeld (ik weet niet of 't bij Radeon ook zo is, maar bij GF-kaarten doen de standaard drivers dit niet).

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op zondag 28 april 2002 21:46 schreef WausMaus het volgende:
Is je monitor wel helemaal ok?
Monitor is helemaal prima in orde. Op mijn GF2MX zag het er allemaal goed uit. En deze monitor aan een andere pc ook.

Het is een Hansol 900P 19" Monitor.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op zondag 28 april 2002 21:46 schreef P5ycho het volgende:
je pakt een andere refreshrate zodra je tv out gebruikt...
Geprobeerd, helpt helemaal niks.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Morgen maar eens met de Norrod bellen :{

Klote is dit :(

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb hetzelfde met mn hercules radeon 8500le.. als de tv-out en vga-out een verschillende resolutie hebben schuift het beeld op mn monitor iets op :? Daarom heb ik mn monitor en tv allebei op 1024x768 en heb ik nergens last van.. maar als je monitor hoger staat ingesteld lijkt het me idd wel irritant ja :(

Verwijderd

Kan te maken hebben met je achtergrond formaat.

Ik had hetzelfde met 2 normale monitoren aangesloten op m'n 8500, pakte er ff een ander achtergrondje bij (met de resolutie van m'n scherm dus) en het probleem was verdwenen.

Verwijderd

Op zondag 28 april 2002 22:03 schreef FerryHeibrink het volgende:
Morgen maar eens met de Norrod bellen :{

Klote is dit :(
laatst had ik ook zo'n kaart bij norrod weg.

Volgende dag weer teruggebracht... :)

Verwijderd

FerryHeibrink >> Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif is een heel handig knopje :)

Tv-tool gaat trouwens niet werken, dat werkt alleen bij nVidia kaarten. Radeon had dacht ik een ingebouwde tv-out chip.

Verwijderd

Hou je er rekening mee dat, zodra je je TV Out inschakeld, je monitor *ook* op 50/60 Hz draait ? Enige kaart (bij mijn weten) die dat niet heeft is de Matrox G-serie; die heeft een tweede ramdac en kan dus voor de TV Out een andere resolutie/refreshrate gebruiken als voor de monitor.

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op maandag 29 april 2002 13:29 schreef _Beertje_ het volgende:
Hou je er rekening mee dat, zodra je je TV Out inschakeld, je monitor *ook* op 50/60 Hz draait ? Enige kaart (bij mijn weten) die dat niet heeft is de Matrox G-serie; die heeft een tweede ramdac en kan dus voor de TV Out een andere resolutie/refreshrate gebruiken als voor de monitor.
dat klopt (volgens mij)
dus gewoon zorgen dat je monitor ook lekker werkt op dat aantal HZ

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Een radeon 8500 heeft ook een 2e ramdac geloof ik, toch?

Hier komt iets hips te staan

Verwijderd

Dat van die witte lijnen naast de zwarte lijnen heb ik ook gekregen nadat ik de kabel naar de monitor met een tweede verlengde, mij lijkt dat het dus kom door de niet helemaal juiste connectie van de videokaart met de monitor.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op maandag 29 april 2002 16:07 schreef Tr3nq het volgende:
Dat van die witte lijnen naast de zwarte lijnen heb ik ook gekregen nadat ik de kabel naar de monitor met een tweede verlengde, mij lijkt dat het dus kom door de niet helemaal juiste connectie van de videokaart met de monitor.
Ligt het niet aan. Als ik een ander videokaart op de monitor doe met dezelfde res en freq dan is het probleem er niet.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Gebeurt niet, als ik kies voor theater mode blijft de pc monitor op normale freq staan. Ik kan em wel op 50 hertz laden door tv en monitor te 'spiegelen' maar dan zet het beeld zich ook af naar rechts :{

Misschien binnenkort de kaart maar inruilen ?

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-08 13:03
heb dat nu ook ineens
had het niet grrrrrr
Heb de boel opnieuw geinstalleerd (met de tv, alsof dat uitmaakt:?) en het is nu maar een paar mm maar blijft niet cool
beetje spelen met punt en blokicoontje lost het ook tijdelijk op netzoals 1600x1200 truc van jou
maar echte oplossing heb ik niet

ik wou ook dat je max 800x600 kon instellen voor je tv
dat ding denkt altijd dat het 1024 is :(

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Ik doe het meestal zo.

De refreshrate op 60 hz zetten, de tv als PRIMARY DISPLAY zetten en de monitor als secondary !
Hier past alles precies op de tv.

dikzak

Verwijderd

Ik heb helemaal geen problemen met mijn Radeon 8500

Ik doe meestal monitor en TV op 1024
en dan TV op Primair(rondje met een stip erin) en Beeldscherm op secundair(2 vierkantjes in elkaar) <= bij diplay properties / advanced / display (daar maoet je alles instellen)

Als het goed is moet je dan je beelscherm op 100/85hz krijgen en je TV op 50Hz Als je beide op primair zet dan heb je zowel beeld als TV 50Hz en dat leverd dus heel verrot beeld op je monitor.

Verwijderd

die kaart heeft maar 1 ramdac... dus als je tv aanzet (met 50hz) gaat je monitor dit ook doen...

een normale radeon8500 heeft dit niet.. maar deze heeft ook 2 ramdacs

Verwijderd

Ik heb ook een LE85000
Wat hiervoor gezegd lijkt me dus onwaarschijnlijk

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
De 8500 LE heeft TWEE ramdac's ! weet ik zeker, je kunt namelijk je desktop uitbreiden naar de tv en overlay apart laten zien.

Maarehh, ik ga mijn kaart inruilen denk ik. Hopen dat het dan over is want ik word er werkelijk strontziek van :{

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Op dinsdag 30 april 2002 23:08 schreef FerryHeibrink het volgende:
De 8500 LE heeft TWEE ramdac's ! weet ik zeker, je kunt namelijk je desktop uitbreiden naar de tv en overlay apart laten zien.

Maarehh, ik ga mijn kaart inruilen denk ik. Hopen dat het dan over is want ik word er werkelijk strontziek van :{
Ruilen tegen een Club3D Radeon 7200 64mb DDR ? *D Hier heb ik geen enkel problemen mee !!

mail me hehe >:)

dikzak

• Tonton
HEB HET OPGELOST !!!

Ik weet nu ook waarom ik het niet had en toen ineens wel :)
Zet je tv en monitor maar beide eens aan en vergroot de verticale grootte van je tv, dan zie je dat bij elk stapje je monitorbeeld een beetje heen en weer schuift
Ik zet hem altijd op max (en hij zou dan nog een stukkie kunnen) maar dan is alles perfect uitgelijnd!!
ook als je hem dan uit of aanzet blijft monitorbeeld precies goed staan
Ik had dit bij de laatste drivers nog niet ingesteld, normaal doe ik dat direct, vandaar dat ik het nog nooit eerder gemerkt had

* Tonton blij :7

EDIT: trouwens die theater mode is echt een uitvinding!
laat mijn monitor altijd op 1152@100Hz en TV 1024@50hz
dat is wel oversized maar overlay wordt mooi uitgelijnd zo gauw hij start en kun je nog ff mail checken onder de film of wat feitjes van imdb erbij pakken :)

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op woensdag 01 mei 2002 15:31 schreef Tonton het volgende:
HEB HET OPGELOST !!!

Ik weet nu ook waarom ik het niet had en toen ineens wel :)
Zet je tv en monitor maar beide eens aan en vergroot de verticale grootte van je tv, dan zie je dat bij elk stapje je monitorbeeld een beetje heen en weer schuift
Ik zet hem altijd op max (en hij zou dan nog een stukkie kunnen) maar dan is alles perfect uitgelijnd!!
ook als je hem dan uit of aanzet blijft monitorbeeld precies goed staan
Ik had dit bij de laatste drivers nog niet ingesteld, normaal doe ik dat direct, vandaar dat ik het nog nooit eerder gemerkt had

* Tonton blij :7

EDIT: trouwens die theater mode is echt een uitvinding!
laat mijn monitor altijd op 1152@100Hz en TV 1024@50hz
dat is wel oversized maar overlay wordt mooi uitgelijnd zo gauw hij start en kun je nog ff mail checken onder de film of wat feitjes van imdb erbij pakken :)
Ik ben bang dat dit dit alleen maar op 1152 is :'(

Op mijn 1600*1200 75hz past het niet ;(

Bij 1 stap omhoog gaat de monitor op zwart. Ongeacht welke resolutie en frequentie. Bij hogere stappen krijg ik em niet goed uitgelijnd enige wat er gebeurt is dat het tv beeld buiten beeld komt te vallen :{

Maar het is toch NIET NORMAAL dat als je de vertikale grootte van de TV aanpast dat je MONITOR dan heen en weer springt ?????

Ik breng het kreng terug ofzo :( :'(

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Zie wat er gebeurt.

http://members1.chello.nl/~f.heibrink/Tweakers/radeon.avi

Het gekke is dat als ik de tv erop heb en dan de screensize een keer groter maak of kleiner. Dus gewoon iets verander dan is het beeld weer even goed. na een resolutieswitch, dus het aanzetten van een film is het weer mis :{

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Ook bij het veranderen van de beeldpositie in het menutje Display's » monitor springt het beeld meteen weer naar de goede plek. TOTDAT je een overlay draait (DVD, divx etc).

Verwijderd

downlaod die nieuwe drivers dan es

daar kan je dat allemaal instellen hoor

Verwijderd

hoe zeker
ook op een Hercules 3d prophet 8500LE FDX ??????
want als er wel 2 ramdaccies opzitten kan ik dus wel 2 crt`s aansluiten

• hetnet
  • Laatst online: 03-12-2021
Op woensdag 01 mei 2002 21:16 schreef FerryHeibrink het volgende:
Ook bij het veranderen van de beeldpositie in het menutje Display's » monitor springt het beeld meteen weer naar de goede plek. TOTDAT je een overlay draait (DVD, divx etc).
Monitor spring zoals je zegt op andere resolutie, dus heel normaal als dat dan beeld verspringt. (moet je ook instellen maar, niet instellen waar jij dat doet)

Vraagje: zit er een softmenu op je monitor ?

Zoja.
Stel dat in als tv eraf is.
Stel ook in als je tv eraan heb gekoppelt.
Monitor zal nu deze instellingen opslaan en gebruiken, waneer dat nodig is.
Dus als je beeld verschoven is, dat menu waar jij in veranderdt, onthoud niks das voor ff op die resolutie. Zet je um daarna op andere refres rate stopt progie, en staat alles weer zo als het was.

Zonee. Dan heb je pech en zul je monitor moeten blijven veranderen met de hand. (en anders andere monitor kopen)

Met andere woorden ligt niet aan je kaart, maar aan je monitor.

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:29

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Volgens mij moet er wel een proggie zijn waarmee je dat soort instellingen kan opslaan of zeg ik nu heel rare dingen? Probeer eens powerstrip zou ik zeggen

Breek je nek voorzichtig

• Tonton
Monitor spring zoals je zegt op andere resolutie, dus heel normaal als dat dan beeld verspringt. (moet je ook instellen maar, niet instellen waar jij dat doet)
Je snapt het niet.
Er gebeurt helemaal niets!!! met de refresh en res van de monitor, er verandert iets aan de aansturing, dus heeft juist helemaal niks met monitorinstellingen te maken
zo dom zijn we hier niet hoor :)

maar bedankt voor de hulp

bij mij is het dus wel opgelost door vertical grootte te veranderen

EDIT: AAAH ik word gek: 8500 heeft dus ook 2 ramdacs + een aparte Theater chip, das het probleem niet!!!!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:44

Wildfire

Joy to the world!

GeForce4 kaartjes hebben ook een tweede RAMDAC...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1