[search] Zelfde topics op verschillende pagina's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Topicstarter
Het gebeurt heel vaak dat in de search bij een zoekresultaat dat meerdere pagina's opleverd op verschillende pagina's dezelfde topics staan.

Ik zal proberen om dit met een voorbeeld te verduidelijken:
stel ik zoek naar 'dingus' en krijg 100 resultaten. Dan komt het heel vaka voor dat op pagina 1 het topic 'Wat is een dingus?' staat en dan op pagina 2 nog een keer, soms komt hetzelfde topic wel op 4 verschillende pagina's voor.

Is dit probleem bij jullie bekend en is er wat aan te doen? (of zit het bv ingebakken in topics).
Eventueel heb ik wel goeie php search code, waarin geen dubbele resultaten voorkomen.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Tsja, de search is officieel kut verklaard, dus daar wordt niets meer aan gedaan voor de overgang op het nieuwe forum. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Topicstarter
Op zondag 28 april 2002 21:50 schreef BreadFan het volgende:
Tsja, de search is officieel kut verklaard, dus daar wordt niets meer aan gedaan voor de overgang op het nieuwe forum. :)
Aaha, maar dat is wel vreemd, aangezien de search juist een onderdeel is war heel veel gebruik van gemaakt wordt en waar heel vaak aan gerefereerd wordt.

Het lijkt me toch slim om een goeie php programmeur kritisch naar de search te laten kijken, zodat hij gewoon goed werkt.

Zelf heb ik veel ervaring met seach applicaties en volgens mij zijn de kriteria waarop gezocht kan worden vrij simpel op een goede manier te integreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 22:30
waar komt die pic... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Op zondag 28 april 2002 21:58 schreef Devil het volgende:

[..]

Aaha, maar dat is wel vreemd, aangezien de search juist een onderdeel is war heel veel gebruik van gemaakt wordt en waar heel vaak aan gerefereerd wordt.

Het lijkt me toch slim om een goeie php programmeur kritisch naar de search te laten kijken, zodat hij gewoon goed werkt.

Zelf heb ik veel ervaring met seach applicaties en volgens mij zijn de kriteria waarop gezocht kan worden vrij simpel op een goede manier te integreren.
Er zou zoveel aangepast moeten worden dat het nuttiger is om die tijd in een goede nieuwe search te stoppen. Om een oude brakke search nog weer ff nieuw leven in te blazen is nu niet echt nodig meer. :)

Zitten wat schoonheidsfoutjes in enzo, maar ach...

Het meeste is wel te vinden, en daar gaat het om. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-10 15:28
Op zondag 28 april 2002 22:18 schreef ParaDot het volgende:
waar komt die pic... :+
Afbeeldingslocatie: http://traag.dhs.org:81/~traag/topix.jpg
(c) Webgoodie, Hosting: Traag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

[offtopic] dat plaatje begint eerlijkgezegd een beetje m'n strot uit te komen, het is nu bijna net zo erg als 'this thread is gay' etc. :+ [/offtopic]

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Op maandag 29 april 2002 00:28 schreef Wouter Tinus het volgende:
[offtopic] dat plaatje begint eerlijkgezegd een beetje m'n strot uit te komen, het is nu bijna net zo erg als 'this thread is gay' etc. :+ [/offtopic]
goh, je bent niet de enige :{ :+

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:15

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Het is al gezegd maar ik zal het nogmaals doen:
Totdat het nieuwe forum er is zal er niets tot haast niets meer worden aangepast aan het huidige forum. Nog afgezien van het feit dat de meeste zaken door ons niet zijn aan te passen.

And we call it: Topix :)

Gewoon nog ff volhouden denk ik.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Topicstarter
Op maandag 29 april 2002 10:26 schreef Oscar the Grouch het volgende:
Het is al gezegd maar ik zal het nogmaals doen:
Totdat het nieuwe forum er is zal er niets tot haast niets meer worden aangepast aan het huidige forum. Nog afgezien van het feit dat de meeste zaken door ons niet zijn aan te passen.

And we call it: Topix :)

Gewoon nog ff volhouden denk ik.
Ok :)

Pagina: 1