Ik probeer een netwerk tussen XP en 98se op te zetten met een crosscable. Nu hoor ik van verschillende kanten dat dit met deze twee systemen niet werkt. Ze pingen idd alleen zich zelf. Kan dit echt niet of doe ik iets fout?
heb je ergens een firewall aanstaan? xp heeft een ingebouwde firewall die (imho) redelijk irritant is.
verder: zelfde ip-range? zelfde subnet? heb je wel link op de nics? tcp/ip geinstalleerd? evt file & printersharing geinstalleerd?
verder: zelfde ip-range? zelfde subnet? heb je wel link op de nics? tcp/ip geinstalleerd? evt file & printersharing geinstalleerd?
firewall van XP staat bij de LAN verbinding uit, verder draait alleen norton antivirus.. Alles is verder goed, zoals IP en zo. heb zelfs de crosscable doorgemeten met een voltmeter en die is oké! Maar een paar mensen zeiden dat XP <--> 98 met een cross niet ging werken, dus vandaar mijn vraag!
ik zie niet waarom het niet zou werken? windows boeit het niet of er een crosscable of een straight cable (met een hub/switch) tussen zit, dat weet ie niet eens...
Ik ook niet, daarom is het vet irritant dat ie het ook echt niet doet!!!! XP ziet nu 98 wel, maar mag het niet openen, 98 ziet alleen zichzelf....Op zondag 28 april 2002 21:30 schreef BOOTZ het volgende:
ik zie niet waarom het niet zou werken?
ja uiteraard moet het werken met een crosskabel
Heb je de ip's op: 192.168.0.1 ("host" pc) met als subnet: 255.255.255.0 en 192.168.0.2 ("client" pc) met als subnet 255.255.255.0 staan? En dan moet je ff pingen. Dan zou het moeten werken. Heb je zeker weten wel een cross kabel ertussen hangen dan?? Of is het een UTP kabel die je perongeluk hebt.
superB
Voor zover ik weet kan het alleen problemen opleveren als je de share op die XP bak een te lange naam geeft. Onder win98 mag die maar een bepaalde lengte max. hebben (ik dacht 8 of zow).
Maak je nu bv een share aan met de naam "mijn nieuwste divx collectie" op je XP bak, dan zul je die share NIET kunnen benaderen vanaf die win98 bak
Maak je nu bv een share aan met de naam "mijn nieuwste divx collectie" op je XP bak, dan zul je die share NIET kunnen benaderen vanaf die win98 bak
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - MacBook Air M4 13" 16GB/512GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Ow nog iets dan, als je de wizzard gebruikt op de XP compjoeter dan kan je als ie klaar is kiezen om een network setup disk aan te maken. Speciaal ervoor als je pc's hebt met een andere windows versie. Die moet je dan ff aanmaken en in de windows 98 pc gooien. Dan zou ie het ook wel moeten doen dacht ik zo.Op zondag 28 april 2002 21:32 schreef Larry_Gumbo het volgende:
[..]
Ik ook niet, daarom is het vet irritant dat ie het ook echt niet doet!!!! XP ziet nu 98 wel, maar mag het niet openen, 98 ziet alleen zichzelf....
superB
Werkt wel gewoon hoor. Heb hier een netwerkje met een hub. Cross tussen de ADSL modem en straight naar de comps.
Maar als ik goed begrijp doe jij het zonder hub.
Check al je instellingen nogmaals, IP's, subnet, file&printersharing, tcp/ip etc.
Maar als ik goed begrijp doe jij het zonder hub.
Check al je instellingen nogmaals, IP's, subnet, file&printersharing, tcp/ip etc.
Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20
Heb ik ook al geprobeerd, maar werkt ook niet. Heb zeker weten een crosscable, oranje en groen wisselen van plek. Hij geeft bij het pingen al een time-out. Heb verder op dit mooie forum niks kunnen vinden wat een goede oplossing is.Op zondag 28 april 2002 21:35 schreef bl!kje het volgende:
[..]
Ow nog iets dan, als je de wizzard gebruikt op de XP compjoeter dan kan je als ie klaar is kiezen om een network setup disk aan te maken. Speciaal ervoor als je pc's hebt met een andere windows versie. Die moet je dan ff aanmaken en in de windows 98 pc gooien. Dan zou ie het ook wel moeten doen dacht ik zo.
Dit heb ik al zo vaak geprobeerd, dat ik er tureluurs van word..!Check al je instellingen nogmaals, IP's, subnet, file&printersharing, tcp/ip etc.
thuisnetwerk installeren
en dan opslaan op floppy en dan bij andere computer erop zetten
en dan opslaan op floppy en dan bij andere computer erop zetten
Dat heb ik al tig keer geprobeerd en dat doet het niet, ook in andere threats wordt dit voorgesteld, is opzich een mooie optie van XP, maar dan moet ie het wel doen!
Pagina: 1