[XP] Geen toegang tot bestanden?

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgever
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05-2021
Ik heb een groot probleem. Ik heb bepaalde bestanden op m'n D schijf staan, en als ik er in de IE erop klik, geeft hij een melding dat de toegang geweigerd is. Ik heb deze bestanden VANDAAG en ZELF aangemaakt zonder w8woord of iets dergelijks.

Weet iemand wat er dan loos is? En hoe ik toch die bestanden kan bekijken?

Bart

(help me! :'()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 20:31

Rival24

I'll Be Back

IE= Internet explorer?

Werk je met profielen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgever
Geloof van niet, want ik heb maar één user. En IE is gewoon Deze Computer zeg maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg).
;)

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 15:06

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Op zondag 28 april 2002 21:10 schreef oikoyama het volgende:
Ik heb een groot probleem. Ik heb bepaalde bestanden op m'n D schijf staan, en als ik er in de IE erop klik, geeft hij een melding dat de toegang geweigerd is. Ik heb deze bestanden VANDAAG en ZELF aangemaakt zonder w8woord of iets dergelijks.

Weet iemand wat er dan loos is? En hoe ik toch die bestanden kan bekijken?

Bart

(help me! :'()
ok eerst ff je signature maak er ff dit van

nederlands review site?? +br+ +url+ http://www.ironage.nl +/url+
hierbij moet je dus de + jes vervangen door [ en of ] dus zo: [ br ] allen dan dus aan elkaar!

je probleem: zit je firewall misschien dwars of bekijk je bestanden op een ander computer? (domein)

kijk eens onder je gebruikerslijst en zie eens of er andere gebruikers zijn behalve jij.
het kan ook zijn dat je geen administrator bent daardoor kun je wel files maken maar niet openen/wijzigen ligt iig aan je user rights.

http://www.NUiPhone.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgever
Ik heb geen Firewall, en aan een virusscanner ligt het niet. Ik ben de enigste user, en heb ook net de pc opnieuw geinstall, dus hij is helemaal clean.

Wat ik wel heb gedaan:
Ik heb m'n HD even in een andere pc gehad. Waarna we alles op mijn HD van paritie naar partitie gecopieerd hebben. Dus:
(HD1: Disk1 en Disk2)(HD2: Disk3 en Disk4). We hebben dus op HD2 van Disk3 naar Disk4 gecopieërd.
We hebben ook een paar bestanden van Disk1 naar Disk 4 gecopiëerd, en daar is niets mis mee.

Heel gek dus allemaal. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireWire
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

FireWire

I taste like chicken...

Rechtermuis op Directory
Eigenschappen

Securety en dan rechten overnemen
Can't be that hard :P

\__________________________________Niet verwarren met IEEE 1394__________________________________/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgever
Ik kan dat security niet vinden, en moet ik dat doen als die 2 HD's in één PC zitten?

Of kan ik dat gewoon nu, doen, nu de HD weer in mijn pc zit.

Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgever
Heeft nog iemand een idee om mijn probleem op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zit hem in je security op je bestanden. naar die map toe gaan en rechts klikken en dan sharing en security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgever
Ik kan niets aan de map veranderen. Ik heb dat geprobeerd en zegt nog steeds dat ik geen toegang tot de map heb. Ook als ik met de muis op de map hoover, komt er in het tekstlavel te staan: "lege map". Maar als ik in dos naar die map ga, en erin rondkijk staat al mijn data er nog gewoon!

Heel gek dus allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:16

YellowCube

Wait...what?

Op maandag 29 april 2002 19:46 schreef DaTLS het volgende:
Rechtermuis op Directory
Eigenschappen

Securety en dan rechten overnemen
Can't be that hard :P
Was bij mij ook de oplossing ja...alleen duurde het wel even voordat ik erachter kwam dat ik dit truukje alleen in veilige modus kon uitvoeren.
ff F8 bij het opstarten, veilige modus en dan het bovenstaande uitvoeren.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgever
Ok, ik zal het proberen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

En anders recovery agent gebruiken terwijl je ingelogd bent als administrator. Toevallig EFS gebruikt???

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgever
Op woensdag 01 mei 2002 14:03 schreef Killer het volgende:
En anders recovery agent gebruiken terwijl je ingelogd bent als administrator. Toevallig EFS gebruikt???
Snap er de balle van wat je bedoeld, maar ik kan er nog steeds niet bij. Nog steeds de zelfde melding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EFS = Encypted File System, is een mogelijkheid om je bestanden encrypted weg te schrijven op een NTFS partitie.
Maarre, op wat voor bestandssysteem staat je map eigenlijk? Op FAT32, of op NTFS? Zal wel NTFS zijn.
Het heeft in ieder geval te maken met de rechten wat je hebt.
Probeer de partitie waar je de bestanden op hebt staan eens terug te converteren naar FAT32 (dat kan met partition magic 7.0, maar succes is niet verzekert), dan heb je ook de rechten weggehaald.
Kopieer dan de bestanden naar een andere partitie of floppy of wat dan ook, converteer je originele partitie terug naar NTFS, en zet je de bestanden terug erop.
Als dat lukt, dan zou je weer toegang moeten hebben tot je bestanden.
Heb je ze echter encrypted (dus EFS) weggeschreven, en je hebt nu geen toegang meer, dan ben je ze kwijt, als je geen recovery agent hebt. Als je wel een recovery agent hebt, dan kan het nog goed komen. Op de Knowledge Base van Mikkiesoft kan je er wel wat meer informatie over vinden.
Pagina: 1