Wap

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Markje_X
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10-2014

Markje_X

a.k.a. Olthuis

Topicstarter
Hoe maak ik een site voor WAP?

Ik host bij vuurwerk

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 13:51

Clay

cookie erbij?

Wap wordt veel te veel gehyped.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Verwijderd

Misschien is het slim om www.wap.com/cgi-bin/wapfaq.cgi?chapter=0 door te lezen, en daarna meer specifieke vragen te stellen.

Enjoy :)

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

WAP is Wireless Application Protocol, zoals Http ook een transfer-protocol is en PPP.

om een site via WAP beschikbaar te maken moet ie eigenlijk omgezet worden naar WML maar dat kun je gerust vergelijken met HTML versie1, dus geen tabellen, frames, img-s.
sugestie: begin es om je eigen eerdere sites in Lynx te bekijken

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 26 september 2000 13:05 schreef RM-rf het volgende:
sugestie: begin es om je eigen eerdere sites in Lynx te bekijken[/quote]toevoeging: op een resolutie van 90 by 90 ofzo :(

Verwijderd

tot nu toe zie ik weinig mogelijkheden om een wapsite te bouwen.
Veel meer dan de actuele koersinfo en emails bekijken is het niet tot nu toe.

Misschien dat later mensen de krant gaan lezen via WAP ,maar voor nu zie ik er weinig in.

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:13

DeFeCt

je wéét toch

Maar dat was de vraag niet geloof ik..

Nokia heeft een tooltje gemaakt dat je als plug-in in dreamweaver kan laden, hiermee kun je wapsites maken..
om ze vervolgens weer te geven zul je toch vragen of vuurwerk daar een server voor heeft ingericht..

Flickr

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 26 september 2000 14:26 schreef Mikedigi het volgende:
Misschien dat later mensen de krant gaan lezen via WAP ,maar voor nu zie ik er weinig in.[/quote]Tja je kunt er alleen een klein beetje tekst op kwijt. T'is niet veel meer dan een SMSje met linkjes als het ware...

maar je KUNT er leuke/handige dingen mee doen, omdat je overal bepaalde informatie kan bekijken die altijd up-to-date is of geworden kan houden. Pricewatch van Femme is zo'n goed/handig idee :)

Verwijderd

WAP is IMHO een grote blunder, een flop en niks meer.
Ik las overigens ergens dat M$ een mobieltje heeft ontworpen (jawel) waarop je hele pagina's kunt zien met kleur and all...Da's wel beter.
Ik denk dat de volgende zet is aan UMTS, GPRS enz enz. WAP is death en wordt niks.
CMG zet veel in op WAP, da's dom IMHO...

Verwijderd

wap is gewoon net als de eerste browser leuk maar dat is alles
het is gewoon wachten totdat er een beter mobielsysteem komt.
Gewoon dat je op een groter formaat telefoon of hoe je het dan noemt hele webpagina kan bekijken. En in godsnaam hetzelfde protocol :)
ik wil geen wml pagina's maken !

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 14:29

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 26 september 2000 14:58 schreef ELANAZ het volgende:
WAP is IMHO een grote blunder, een flop en niks meer.
Ik las overigens ergens dat M$ een mobieltje heeft ontworpen (jawel) waarop je hele pagina's kunt zien met kleur and all...Da's wel beter.
Ik denk dat de volgende zet is aan UMTS, GPRS enz enz. WAP is death en wordt niks.
CMG zet veel in op WAP, da's dom IMHO...[/quote]ja, maar UMTS duurt nog ff, tot die tijd voldoet wap wel.
ennuh, kleur zuigt nog kamelenballen. kost veel te veel power, is je accu zo leeg.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Verwijderd

Hmz, ze (Motorola) hebben al batterijen uitgevonden die weet ik hoeveel langer duren...:)

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 14:29

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 26 september 2000 15:17 schreef ELANAZ het volgende:
Hmz, ze (Motorola) hebben al batterijen uitgevonden die weet ik hoeveel langer duren...:)[/quote]Dan doen ze die lekker in een monochroom toestelletje en dan kan die lekker lang mee.

ideaal zou zijn als je je batterij maar eens per jaar 1 minuut hoeft op te laden :+

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Verwijderd

In godsnaam hetzelfde protocol :) ik wil geen wml pagina's maken !

WML is de opmaaktaal
WAP het protocol

Liever XML voor alles gebruiken (of XHTML als je je HTML tags wilt gebruiken).

Of het protocol WAP of HTTP is maakt voor het maken van je pagina's niets uit. (Of je moet headers maken met een script maar da's wat anders).

Verwijderd

wie wil er in godsnaam nu al wappen?? wap is waarschijnlijk fout geintroduceert, nog niet rijp voor de grote menigte...
wie wil er tegen mobiel tarief nu de koersinfo checken of je emailtjes lezen op een veel te klein schermpje...
Ik vind het idee achter wap heel erg sterkt, maar het is niet geschikt voor de grote menigte.
80% met wapgsm patst ermee, zonder ooit een keer iets nuttigs ermee te doen... de rest zijn zakenmensen waar het bedrijf de kosten betalen, en dus uitgebreidt de actuele koersinfo kunenn checken in de trein ofzo...

dont get me wrong, het is een prachtig idee, maar niet goed genoeg voor de grote menigte

Verwijderd

Hey, yo, mensen:
Volgens mij werd er gevraagd hoe je een WAP site maakt, niet wat jullie van WAP vinden.

Nou is opzich een discussie daarover niet volledig zinloos, maar kom dan met argumenten i.p.v. het geven van subjectieve meningen, en probeer misschien ook antwoord te geven op de oorspronkelijke vraag.

B.V.D. :)

Verwijderd

... het geven van subjectieve meningen...

[mierenneueken]
Zijn er andere meningen dan subjectieve?
[/mierenneueken]

...en probeer misschien ook antwoord te geven op de oorspronkelijke vraag.

Zomaar een tutorial zoals je favoriete zoekmachine er nog meer weet te vinden.

Verwijderd

ach ja het is ook dom om hier te vragen hoe je een wapsite maakt :)

Net als je hier komt en vraagt hoe maak ik een html-site.

Je kan gewoon op internet zoeken naar sites over WAP en hoe je zoiets moet maken !

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>... het geven van subjectieve meningen...
[mierenneueken]
Zijn er andere meningen dan subjectieve?
[/mierenneueken][/quote]Uhm .. nee. Je hebt gelijk.

Maar als ik een mier was zou ik nu dus beginnen te rennen.:)

Verwijderd

Uhm .. nee. Je hebt gelijk.

Maar als ik een mier was zou ik nu dus beginnen te rennen.:)

Kan trouwens zelf niet eens normaal neuken schrijven... :?
Pagina: 1