Toon posts:

Eizo L565, wat voor scherm? iemand die hem heeft?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Iemand enig idee welk merk scherm er in de L565 van Eizo zit?
Ik ga een TFT aanschaffen en op dit moment zit ik te twijfelen tussen de 1550M, die in dit forum geprezen wordt.
De x174..ook een hot item...gezien in winkel en ziet er goed uit.
De Belinea 101740, zelfde scherm als de x174 als ik me niet vergis...MVA van fujitsu.
En de enige die ik in geen enkele winkel tegen ben gekomen..de Eizo 565.
Iemand hier die weet welk merk scherm er in de Eizo zit? Enige dat ik weet is dat het geen MVA is.
En is er misschien iemand die em gezien heeft of zelf heeft?

Groetjes

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Claude

not AI... (member since 2001)

Ik heb hem... :9~

Super scherm. Strak beeld. Geen dode pixels (gelukkig).

Specs op http://www.eizo.co.jp/welcome/products/lcd/l565/contents.html

• hiburg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-01-2022
Ik denk er zelf over om een 565 aan te gaan schaffen. Ik twijfelde tussen een Nec 1880 SX en deze Eizo, maar bij nader inzien is 17 inch al ruim voldoende voor mij en het prijsverschil is wel groot toch (800 euro verschil).
Er zit geen MVA panel in, maar een S-IPS (verbeterde IPS).
Het schijnt een erg goed scherm te zijn.
In de duitse newsgroup de.comp.hardware.monitore staan wat reacties van mensen over deze monitor.

Echter (wat ik daar ook las): een zwarte uitvoering van deze 565 lijkt mij mooier dan de grijze, past wat beter bij mijn bureau. Maar nu schijnt de grijze uitvoering wat beter voor de ogen te zijn (en daarom heeft de grijze uitvoering TCO 99 en de zwarte TCO 95). Is dat nu werkelijk waar ?
Is een zwarte behuizing toch minder dan een grijze (of witte) ?

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Claude

not AI... (member since 2001)

Op dinsdag 30 april 2002 23:13 schreef hiburg het volgende:
Ik denk er zelf over om een 565 aan te gaan schaffen. Ik twijfelde tussen een Nec 1880 SX en deze Eizo, maar bij nader inzien is 17 inch al ruim voldoende voor mij en het prijsverschil is wel groot toch (800 euro verschil).
Er zit geen MVA panel in, maar een S-IPS (verbeterde IPS).
Het schijnt een erg goed scherm te zijn.
In de duitse newsgroup de.comp.hardware.monitore staan wat reacties van mensen over deze monitor.

Echter (wat ik daar ook las): een zwarte uitvoering van deze 565 lijkt mij mooier dan de grijze, past wat beter bij mijn bureau. Maar nu schijnt de grijze uitvoering wat beter voor de ogen te zijn (en daarom heeft de grijze uitvoering TCO 99 en de zwarte TCO 95). Is dat nu werkelijk waar ?
Is een zwarte behuizing toch minder dan een grijze (of witte) ?
Zwart of grijs? Het ligt er maar aan hoe je het bekijkt.

Met een Arbo-bril op:
een zwarte rand geeft een groter contrast met het beeld. Te groot contrast volgens de Arbo-regels.

Met een esthetische bril op:
zwart ziet er toch wat gelikter uit...

Ik zit thuis niet 8 uur aan een stuk te computeren. Dus ik heb gekozen voor de zwarte uitvoering. 8-)

• cbrandts
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-04-2022

cbrandts

Ben wel gek, maar niet dom...

Ik heb de zwarte L365 :9~ nothing better!
Het zwart geeft het optische effect dat je beeld groter lijkt en het staat gewoon superstrak!
Beeld is erg goed, scherp, geen dode pics en in games geen enkel probleem. Eizo is gewoon goed.

xMouse

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Wat doe je er zo'n beetje mee?
Is er mee te gamen..voornamelijk 'langzame' games...flightsims...en af en toe een UT manie.
En waar ik me toch enigzins zorgen over maak zijn de kleuren.
Ik doe redelijk wat aan fotobewerking en ik zit me toch af te vragen of de TFTs van nu daar geschikt voor zijn.

Groetjes
Op zondag 28 april 2002 21:50 schreef Claude het volgende:
Ik heb hem... :9~

Super scherm. Strak beeld. Geen dode pixels (gelukkig).

Specs op http://www.eizo.co.jp/welcome/products/lcd/l565/contents.html

Verwijderd

humpiedumpie : Zou je niet telkens iedereen 'groetjes' willen doen, zie hier waarom niet.

• cbrandts
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-04-2022

cbrandts

Ben wel gek, maar niet dom...

Ik game niet echt veel, maar UT is geen enkel probleem. De kleuren zijn echt zeer goed. Ik had hiervoor de NEC multisync 19 inch, ook niet mis. Qua kleurdiepte, scherpte ( die gewoon niet te vergelijken is met een CRT, beter dus))helderheid zul je ook met fotobewerking zeker tevreden zijn met een goeie tft. Ik heb voor mijn aanschaf alle reviews die er waren gelezen. Gooi gewwon de naam van de tft in een zoekmachine en je wordt al wijzer.
Ik ben zeer tevreden met de Eizo. Zij leveren ( wat ik ervan weet ) gewoon goed spul!

xMouse

• hiburg
Vandaag heb ik de Eizo 565 K opgehaald bij winkel (had hem maandag besteld). In de winkel eerst nog gecheckt op dode pizels etc en daar viel me al op dat het een erg goed scherm is. Geen last van ghosting, goede kleurweergave en goede scherpte. Ik ben er dus heel tevreden mee en in het zwart is het echt een heel mooi scherm op je bureau.
Net even Unreal Tournament gespeeld en ook geen last van ghosting. Heb hem nu via subd aangesloten, maar in de toekomst wordt dat waarschijnlijk via DVI (en dat kan alleen nog maar beter worden).
Alleen de speakers daar kun je niet echt veel van verwachten (maar dat vind ik verder geen probleem).

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-03 09:59
Ik heb 2 eizo L565's gehad. Mooie schermen, maar helaas had de eerste een dood pixeltje midden in het scherm.
De tweede die ik had ontwikkelde in 1 uur 3 dode pixels en had rechtsonder een lichte plek.

Er is trouwens wel ghosting op dit scherm te zien, het is wel weinig maar het is er wel.

• hiburg
Op zaterdag 11 mei 2002 12:05 schreef Ghost het volgende:
Ik heb 2 eizo L565's gehad. Mooie schermen, maar helaas had de eerste een dood pixeltje midden in het scherm.
De tweede die ik had ontwikkelde in 1 uur 3 dode pixels en had rechtsonder een lichte plek.

Er is trouwens wel ghosting op dit scherm te zien, het is wel weinig maar het is er wel.
Daar heb ik gelukkig (nog!) geen last van. Geen lichte plekken hier en ook geen dode pixels. De ghosting is er inderdaad wel, maar als je het display goed aanpast (contrast en kleur en helderheid) dan valt het me nu totaal niet meer op. Ik zou nu gezien de voordelen van het scherm niet meer naar een crt terug willen.

• Ghost|IA
Ja, zonder dode pixels is het echt een SUPER scherm.
Zelfs zonder DVI is hij superscherp, en weinig ghosting.
Alleen jammer dat in een scherm van over de 1000 euro nog dode pixels zitten. Ik heb blijkbaar extreme pech gehad.

• hiburg
Op zaterdag 11 mei 2002 12:45 schreef Ghost het volgende:
Ja, zonder dode pixels is het echt een SUPER scherm.
Zelfs zonder DVI is hij superscherp, en weinig ghosting.
Alleen jammer dat in een scherm van over de 1000 euro nog dode pixels zitten. Ik heb blijkbaar extreme pech gehad.
Jammer dat je zoŽn pech hebt gehad. Maar wat heb je nu dan voor een scherm ?
En heb je niet net de pech gehad dat je 2 modellen uit dezelfde slechte produktielijn hebt gehad ? Dit komt vaak voor als je hem dan omruilt bij de winkel en er is wat mis met de batch dan krijg je weer een slecht exemplaar.
Dit heb ik ook eens meegemaakt met een videorecorder: er ontbrak een voetje aan de onderkant en het bleek dat alle exmplaren in deze winkel die hij in voorraad had staan, hetzelfde probleem hadden ....

• Ghost|IA
Schijnbaar, erg jammer hoor.

Dat van die foute batch zou dat kunnen bij TFT schermen?

Nu zit ik voorlopig met een NEC multisync M500 (15")
Kan 1280x1024x75 hz zelfs! Wel een beetje klein dan.
Ik wacht op de creditatie van dat scherm, daarna denk ik dat ik of voor een sony CRT scherm ga of een LG crt.

• hiburg
Op zaterdag 11 mei 2002 19:10 schreef Ghost het volgende:
Schijnbaar, erg jammer hoor.

Dat van die foute batch zou dat kunnen bij TFT schermen?

Nu zit ik voorlopig met een NEC multisync M500 (15")
Kan 1280x1024x75 hz zelfs! Wel een beetje klein dan.
Ik wacht op de creditatie van dat scherm, daarna denk ik dat ik of voor een sony CRT scherm ga of een LG crt.
Ik weet natuurlijk niet zeker of er sprake is van een foute batch met die Eizo monitoren, maar waarom zou het niet kunnen ? TFTŽs worden toch ook in de fabriek in elkaar gezet ?
Dat is ook toevallig dat je nu met een NEC M500 zit, ik had voor de Eizo een NEC M700. Waarom ga je daarna weer voor een CRT ? Kun je niet beter nog een keer een Eizo proberen en vragen of je hem eerst even in de winkel kan bekijken (heb ik ook gedaan) ?

• Ghost|IA
De pixels komen pas na een poosje erin zitten ik heb schijnbaar nogal pech.

Ik heb nu trouwens een LG 795FT CRT gehaald.

En die heeft ook een badpixel :( EN het is een CRT monitor :?

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:53
Weet iemand waar je het L565 scherm'tje kan testen? En "Ghost" waar heb je je schermpie gekocht en dat je hem terug mag brengen? Ik ben er ook bang voor dat er misschien een dode pixel inzit (en dus zonde van die 1000 euro!)

• UTMachine
kick :)

• hiburg
Op zondag 12 mei 2002 17:45 schreef UTMachine het volgende:
Weet iemand waar je het L565 scherm'tje kan testen? En "Ghost" waar heb je je schermpie gekocht en dat je hem terug mag brengen? Ik ben er ook bang voor dat er misschien een dode pixel inzit (en dus zonde van die 1000 euro!)
Ik heb met de winkel waar ik hem kocht (besteld had) afgesproken dat ik het scherm eerst mocht checken op pixels etc. Ik kon het scherm dus niet vooraf bekijken. Ik kon ook geen winkel vinden waar ik meerdere modellen van 17 inchŽers kon bekijken, dus ik ben afgegaan van de testverslagen en gebruikerservaringen op internet.

• Ghost|IA
Moeilijk he om goede schermen ergens bij elkaar te zien staan, of zelfs maar te zien staan.

Hier in de buurt is het duurste wat ze hebben 15" samsung.

UTMachine ik heb hem overigens besteld bij de goedkoopste winkel in de pricewatch ;)

• UTMachine
Aha, dat moet dus SWW zijn, die vraag heb ik wel is aan hun gesteld. Toen kreeg ik "nee" als antwoord, dus toen heb ik die TFT maar op de lange baan geschoven.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 21:29

mutsje

Certified Prutser

zelf heb ik een Iiyama 22" thuis staan. wil niks anders.
op het werk hebben we nu een stapel L465 staan 16" TFT 1280x768 max op 60hz. is verdomd strak beeld moet ik toegeven. Zelf zou ik toch doorsparen voor een nog grotere. trouwens die nieuwe TFT schermen hebben weinig moeitte met snelle grafische spelletjes. alleen die ouwe bakken hadden daar mega last van.

cheers

Verwijderd

Welk bedrijf adviseren jullie om de Eizo L656 (17"TFT) te kopen? Ik wil het scherm wel eerst bekijken alvorens ik beslis het scherm te kopen. Zijn dode pixels geen reden om het scherm te retourneren? Ik kan me voorstellen dat een dode pixel in het midden van het scherm anders beoordeeld wordt dan een dode pixel rechts onderin.

Verwijderd

Sorry ik bedoel de Eizo 565 ;)

Verwijderd

Op zondag 19 mei 2002 11:44 schreef Fugazi het volgende:
Welk bedrijf adviseren jullie om de Eizo L656 (17"TFT) te kopen? Ik wil het scherm wel eerst bekijken alvorens ik beslis het scherm te kopen. Zijn dode pixels geen reden om het scherm te retourneren? Ik kan me voorstellen dat een dode pixel in het midden van het scherm anders beoordeeld wordt dan een dode pixel rechts onderin.
Eizo heeft t.a.v. TFT's en dode pixels een bepaalde richtlijn nl. de EizoPixelPolicy, helaas heb ik hier alleen de EizoPixelPolicy voor de 15" en de 18" TFT's.

• Ghost|IA
Wat is daar dan de pixelpolicy van?

Verwijderd

Hier heb ik 2 pdf-jes van (1 voor de 15" en 1 voor de 18.1")
waar kan ik ze naar toe mailen (mailadres staat helaas niet in je profiel!!)

• Ghost|IA
Op zondag 19 mei 2002 16:06 schreef Eizo het volgende:
Hier heb ik 2 pdf-jes van (1 voor de 15" en 1 voor de 18.1")
waar kan ik ze naar toe mailen (mailadres staat helaas niet in je profiel!!)
Nu wel :)

Verwijderd

Je hebt ofwel zitten prutsen, of er moet bij Tweakers.net nog iets gesynchroniseerd worden of zo. Als ik in je profiel bij je e-mailadres kijk, zie ik een streepje....

Je krijgt nog een kans

• UTMachine
Eizo, ik ben ook geinteresseerd in die specs, if possible, kan je ze ook verzenden naar mijn e-mail (staat in mijn profiel).

Verwijderd

Check: www.eizo.nl
Pagina: 1