Toon posts:

driver probleem radeon 7500

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe radeon 7500 kaart gekocht.
dit is hembij digiworld
Met de bijgeleverde driver werkt ie vrij goed deze is echter van 14/9/2001,als ik een nieuwe driver probeer krijg ik na het inlogscherm in XP een blauw scherm met de melding dat er iets mis is met de vga kaart.Of na het XP bootscreeen gaat hij vanzelf weer rebooten waarna hij dan vervolgens in safe modus alleen op te starten is.Als ik dan de bijgeleverde driver instaleer dan werkt alles weer.
De release versie van de driver die wel werkt is
7.60 0109114b-1461c-ati
dit is gewoon een originele ati versie geen aangepaste versie voor deze kaart.

Wie kan dit probleem en heeft er een oplossing voor.

Ps.heb al haast elk radeon topic gelezen mbt de 7500

(had ik nu maar wat meer neergeteld en een officiele ati gekocht ipv een third party versie of in ieder geval een bekendere fabrikant)

• Rickysaint
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 07:02
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn radeon8500.
Met bijgeleverde drivers werkt alles prima, maar als ik een andere driver installleer dan krijg ik allemaal corrupted textures in 3d games.
Ik kan geen nieuwere driver installen, zeer irritant. Tweaken homaar. :(

every man is wise, until he speaks

Verwijderd

Topicstarter
Niemand met dezelfde kaart of met hetzelfde probleem die wel een oplossing weet?????????????????????????

• Toulinash
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-02-2024
dat heb ik ook, ik kan ook alleen de bijgeleverde en de door microsoft gesigneerde drivers installen, bij de rest flipt ie helemaal hij kan niet eens in XP komen want vlak daarvoor reboot ie :(

Verwijderd

Topicstarter
Even een schopje want na dagen op google searchen en na vele drivers geprobeerd te hebben en na vele malen alles in veilige gecorigeerd te hebben ben ik het toch wel aardig zat geworden en hoop ik dat iemand en oplossing heeft anders heb ik toch 130€ weggegooid.

• bonceng
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je bent niet de enige die dat heeft geprobeerd. Op een andere forum loopt er ook een thread daarover en die persoon heeft ook al van alles geprobeerd om aan de juiste drivers te komen.
De originele drivers van ATI zelf werken niet voor die kaart. Dat heb ik zelf ook recent ondervonden.

Met andere woorden, je bent afhankelijk van de desbetreffende OEM cq fabrikant van jou videokaart wat update van je drivers betreft.

Zie hieronder die thread waar ik 't over heb.

http://www.born2oc.be/born2oc.php?section=forum&topic_id=6052

[link aangepast, als ie nog niet werkt dan moet je daar op search klikken en xpertvision intypen].

specs

• Rickysaint
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 07:02
Ik heb nu echt alle voor handen liggende drivers geprobeerd
en echt geeneen werkt. Trouwens mijn os is windows ME.
Alle nieuwe features zoals theatermode, 1024res tvout ondersteuning en performance verbeteringen gaan aan onze neus voorbij.
Ik check alle forums dagelijks en heb zelfs ati al een email gestuurd(geen reactie alleen zón gegenareerde mail).
Mijn 8500 is van het merk Xpertvision waar trouwens geen link naar bestaat op internet. Zelfs niemand kan mij met zekerheid vertellen of dit merk officieel ati OEM is?
Ik begin me een beetje genaaid te voelen, ben al aan het communiceren met gistron over dit vage merk. Staat ook niets van bij in de pricewatch. Daar staat Ati radeon 8500 oem(275/275) terwijl de kaart draait op 250/250 en is ook voor geen meter te overklokken. Meteen artifacts bij 255/255. :7

every man is wise, until he speaks

Verwijderd

Topicstarter
Voor de geintreseerden ik ben erachter dat de radeon kaart die ik onder de naam Mentor heb gekocht,afkomstig van de firma Jetway.Deze bieden drivers aan op hun site.Ook werkt mijn kaart met sommige originele Ati drivers oa de 6015 en de 6043.Als ik de omega 6058 eroverheen instaleer werkt ie ook als ik het refreshfix.ru progje maar gebruik.Helaas werken de 6071 drivers niet ook niet van omega of Plutonium.Ik moet wel in het *inf bestandje handmatig mijn eigen kaart vermelden anders krijg ik een zwart scherm en moet ik in safemodus alles herstellen omdat mijn kaart dan niet herkend wordt.Wellicht hebben andere met deze problemen iets aan mijn bevindingen.Ps.om de juiste refresh rate te krijgen moet ik DCC voor je monitor afvinken anders blijft ie op 85hz staan en kan ie niet lager voor games of hoger voor desktop aplicaties.

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:42

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Moet je er niet gewoon een ATi Bios op flashen ? Dan denken de officiele drivers dat je een echte ATi hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 18 mei 2002 13:15 schreef Priyantha Bleeker het volgende:
Moet je er niet gewoon een ATi Bios op flashen ? Dan denken de officiele drivers dat je een echte ATi hebt.
Ik zou wel willen maar heb het lef eigenlijk nog niet zo erg,ik heb namelijk nog nergens voorbeelden of ervaringen daarmee gezien wel met de 8500 chipsets erop.

Ik ben momenteel allang blij dat het beeld daadwerkelijk veel mooier is als mijn oude tnt2 kaart.
Pagina: 1