Toon posts:

[WC] is deze pomp geschikt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pomp gevonden bij conrad:

http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=0201086431020019771&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=3685&TK_PAR[MEDIUM]=89

ik vond het wel aantrekkelijk omdat hij inline gebruikt kan worden (als je naar het plaatjes kijkt lijkt het zo), en omdat hij niet zo duuur is. Er staat ook bij dat ie op 12V loopt, dus zou dat betekenen dat ik hem direct op mijn voeding kan aansluiten?

Greetzzz

(verkeerde link)

Verwijderd

welke pomp ?

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
deze?

Afbeeldingslocatie: http://image.conrad.nl/pix/538/G1/538094G1.JPG

Productinformatie

Technische spec.: 12 V gelijkspanning · 3,7 tot 4,2 A · Capaciteit max. 1320 l/h · Opvoerhoogte max. 14 m (1,4 bar) · 5-pol. motor die onafhankelijk van de draairichting werkt · Droogloopafdichting · Continu-smering · Gemakkelijk te reinigen filter aan de aanzuigzijde · Geschikt voor slangaansluiting Æ 10 mm · Afm. (Æxl) 80 x 135 mm · Gewicht 290 g · Kabellengte 1 m · 50% ED bij 12 V = .
12 V-pompen
max. 1320 l/h

€ 27,50

I reject your reality, and substitute my own.

Verwijderd

Topicstarter
Zo moet ie het doen!

Verwijderd

Productinformatie

Buitenpomp, 1 m aansluitkabel,12 V = / 1 tot 1,5 A, draairichtingsonafhankelijk, watergekoeld, niet zelfaanzuigend, montage 20 cm onder de jerrycanbodem. Verplaatsing max. 600 l/h · Opvoerhoogte: max. 5,7 m (0,57 bar) · Æ 38 mm x 140 mm lengte · Slangaansluiting Æ 8/10 mm mogelijk.

Niet zelfaanzuigend en mogage 20 cm onder bodem!!!! Dit is een dompelpomp voor een kraan in de caravan ofzo. Dus niet INLINE.

Verwijderd

Topicstarter
F*ck, verkeerd gelezen. Maar dat maakt me eigenlijk niet zo veel uit, want ik ga toch een reservoir gebruiken. Maar kan hij verder wel gebruikt worden voor warerkoeling? Want anders kom ik bij een Sicce nova en die is al 22 euro. Boeien eigenlijk, die paar euro's.

Verwijderd

Wat ik al heb gezegd is dat dit pompje is om een kraan in een caravan of iets dergelijk te laten stromen. Deze pompjes werken goed en geven voldoende doorstroom van water, maar ik betwijfel of dit pompje het wel lang vol gaat houden. De pompjes die in een caravan zitten willen vrij makkelijk kapot heb ik gemerkt.

Ik zou dan dus een ander pompje gaan aanschaffen die zeker voldoende vermogen heeft om 24 uur per dag te draaien.

Verwijderd

Staat een beetje veel druk op lijkt me. Ik zou een zwakkere pomp nemen.

• eagle
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-02 20:14

eagle

-beast

Sterker nog het staat er zelfs bij. (50% inschakelduur) dat betekend meestal als je hem langer dan 24 uur laat lopen dan stopt hij helemaal vanzelf. >:)
ED = einschaltdauer = inschakelduur

Verwijderd

Ik heb een 800l/uur pomp voor in een aquarium ("Auqaflow 3"), zijn die wel betrouwbaarder dan die caravan dingen? Kheb geen zin in een doorgebrandde CPU ;)
Pagina: 1