[suse 8.0] Xmms probleem

Pagina: 1
Acties:

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
M'n vriendin heeft momenteel suse op haar systeem staan en heeft wat problemen met xmms.
Zodra ze namelijk op play drukt gaat de playlist (de inhoud) als een gek scrollen en beven en krijgt ze natuurlijk ook geen geluid. Als ze dan xmms afbreekt dan is er nergens meer geluid onder te krijgen.
Ik heb al in de logs gekeken, maar een error wat betrekking heeft tot dit staat er niet bij.
Het vreemde is dat alles eerst wel gewoon goed werkte, maar sederd vanmiddag is het kl*te.
Ze heeft niets raars gedaan behalve een nummer aankilkken en daarna op play drukken.

systeem:

XP 1500
256 ddr
gforce 2mx
SBlive 5.1 player

Er is niets oc't

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:46

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Helpt het om van outputplugin te wisselen? Waarschijnlijk niet, maar het is het proberen waard en het sluit weer iets uit waar het probleem niet ligt :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Op zondag 28 april 2002 21:18 schreef odysseus het volgende:
Helpt het om van outputplugin te wisselen? Waarschijnlijk niet, maar het is het proberen waard en het sluit weer iets uit waar het probleem niet ligt :).
Maakt geen verschil xmms blijft raar doen.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op zondag 28 april 2002 23:20 schreef Mataraty het volgende:
Maakt geen verschil xmms blijft raar doen.
En als je de ~/.xmms directorie leeggooit ? Blijft het probleem dan ook bestaan ?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Op zondag 28 april 2002 23:21 schreef moto-moi het volgende:

[..]

En als je de ~/.xmms directorie leeggooit ? Blijft het probleem dan ook bestaan ?
Nope zelfs een complete reinstall van xmms baat niet :'(

• Bart Coppens
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2021
De muziekfiles staan toevallig toch niet in een niet-gemounte drive? Ik heb dat ook eens gehad na een reboot (mijn windows-drive met mp3-tjes mount niet automatisch)

Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
mp3 files staan gewoon in /usr/share/muziek/ zodat ze systemwide te gebruiken zijn.

Ik heb al geprobeerd of het helpt als ze verplaatst worden naar de homedir, maar dat maakt ook niet uit.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 16:52

jep

Dit is toch echt 100% zeker dat XMMS niet bij die files kan. Echt.

Permissies goed?
Schijf beschikbaar?
Mp3's okay?

Probeer eens een stream te openen, dat moet zeker goed gaan.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 16:52

jep

Op zondag 28 april 2002 23:43 schreef Mataraty het volgende:
mp3 files staan gewoon in /usr/share/muziek/ zodat ze systemwide te gebruiken zijn.
Als je ze daar neer zet zijn ze natuurlijk nog niet meteen worldwire readable he!

Ik zou zeggen, doe eens gek en gooi er eens een
code:
1
chmod -R 755 /usr/shared/muziek/

Tegenaan.

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Op maandag 29 april 2002 00:05 schreef jep het volgende:

[..]

Als je ze daar neer zet zijn ze natuurlijk nog niet meteen worldwire readable he!

Ik zou zeggen, doe eens gek en gooi er eens een
code:
1
chmod -R 755 /usr/shared/muziek/

Tegenaan.
De juiste permissies had ik al ingesteld (homedir had ik ook geprobeerd dat moet volgens mij altijd wel werken) en zodra ze een file opent dan werkt het wel normaal, maar zodra xmms ze allemaal inlaad en ze er rondom wilt afspelen dan krijgt ze dit probleem.

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:26

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Pak gewoon de nieuwste versie van xmms en compile deze even. Of misschien een oudere versie ?

http://www.xbmcfreak.nl/

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 13:49
ik heb hetzelfde probleem gehad, maar daarmee was toch echt het probleem dat xmms niet bij de bestanden kon komen. (netwerk was niet gemount).

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Pagina: 1