Toon posts:

[w2k] ad users and computers weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
waarschijnlijk is het iets eenvoudigs maar ik kom er even niet meer uit.

na het opnieuw opstarten van mijn w2k server als DC met AD ben ik ineens de optie "active directory users and computers" kwijt in startmenu, administrative tools.

ik kan het nergens meer vinden, hoe kom ik weer in dat menu om de users in de AD te beheren? in netwerkomgeving bestaat de AD nog wel en users kunnen ook gewoon nog inloggen... :?

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

[edit]Dit ging nergens over

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

[edit]dit ging nergens over

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 28 april 2002 20:52 schreef apen-nootjes het volgende:
[edit]dit ging nergens over
jawel hoor, dit ging erover (en nog steeds) dat ik mijn snelkoppeling naar de users van active directory binnen het startmenu kwijt ben en niet weet hoe dat komt en waar ik die weer vandaan haal.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op zondag 28 april 2002 22:02 schreef riesje het volgende:

[..]

jawel hoor, dit ging erover (en nog steeds) dat ik mijn snelkoppeling naar de users van active directory binnen het startmenu kwijt ben en niet weet hoe dat komt en waar ik die weer vandaan haal.
gewoon ff mmc.exe opstarten op de prompt, en dan toevoegen (snapins) wat je nodig bent...

heb je mischien 'personalised' menus' aanstaan? das namelijk akeligi irritant op een server...

A wise man's life is based around fuck you

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Of %systemroot%\system32\adminpak.msi effe dubbelklikken

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op zondag 28 april 2002 22:09 schreef Brahiewahiewa het volgende:
Of %systemroot%\system32\adminpak.msi effe dubbelklikken
ja maar dan krijgt ie er ook dingen tussenstaan die ie niet gebruikt (of mischien niet gebruikt)..

haal wel ff die adminpak.msi uit sp2 dan...

A wise man's life is based around fuck you

• Sabbath
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09-2025
Rechtermuisknop op je taakbalk-=> Advanced-=> in het witte vakje onderaan "Display Administrative Tools" aanvinken.

• random
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:05

random

Lost his marbles

users and computers kan je ook starten met start -> run -> "dsa.msc", even een snelkoppeling maken naar dat bestandje en die weer in je administrative tools mikken, en je bent klaar :)

I'm not in denial, I'm just selective about the reality I choose to accept - Calvin and Hobbes

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 29 april 2002 01:09 schreef random het volgende:
users and computers kan je ook starten met start -> run -> "dsa.msc", even een snelkoppeling maken naar dat bestandje en die weer in je administrative tools mikken, en je bent klaar :)
dat is nou net het antwoord waar ik op zat te wachten, thanx. :)
Pagina: 1