Toon posts:

[HTML2TXT] van html formaat txt maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kent er een commando om in een HTML pagina een TXT bestand te laten genereren wat de bezoeker kan downloaden?

Alvast bedankt.

Verwijderd

Je zou met PHP het "strip_tags" commando kunnen uitvoeren op een html pagina, dan worden alle html tags eruit gehaald.

Verwijderd

Topicstarter
Dat lukt me wel. Maar het probleem is het genereren van het .txt bestand. Hoe kun je een .txt bestand aanroepen vanuit een HTML pagina. Hoe kun je de bezoeker een .txt bestand laten downloaden, waarvan de inhoud bepaald wordt door een dynamische HTML pagina. :? Ik raak zelf ook de picture kwijt.

Verwijderd

En wat moet er precies in dat tekstbestand komen te staan dan?

Geef eens een wat betere omschrijving alsjeblieft.

Verwijderd

PHP:
1
<?$fp=@fopen($htmlbestand,"r");$content = @fread($fp,50000);                @fclose($fp);            $content=strip_tags($content);$fp=@fopen($htmlbestand . ".txt","w+");@fwrite($fp,$content,50000);@fclose($fp);?>

Nu kan je je bezoeker dus $htmlbestand.html.txt of iets in die trant laten downloaden. Code mag nog wel worden verbetert en fool proof gemaakt worden. $htmlbestand zou bijvoorbeeld overgeschreven kunnen worden als je twee dezelfde bestandsnamen dynamisch om wil zetten naar .txt.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je gegevens in een DB hebt staan, is het parsen naar TXT supermakkelijk. BR's kun je door harde returns laten vervangen, etc.

Maar persoonlijk kies ik in zo'n geval toch eerder voor PDF's on the fly genereren. Heeft toch iets meer 'flair' als je begrijpt wat ik bedoel :)
Pagina: 1