Toon posts:

[HTML] Site ziet er niet uit in Netscape

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede tweakers,
we moesten voor ons project op school een website maken in ColdFuision.
Ik moest het design van de pagina maken. Dat heb ik dus gedaan.
In Internet Explorer ziet het er allemaal goed uit. Maar in netscape :( totaal niet dus.
Klik [url="http://www.project-blue.com./bjorn/roc"]hier[/url] voor het ontwerp.
Weet iemand of ik dit goed werkend kan krijgen in netscape?
Ik heb al iets geprobeerd met de !DOCTYPE aan te passen, maar dat hielp niet.
Of moet ik een andere lay-out maken?

Alvast bedankt

Verwijderd

Geen netscape gebruiken :)

Verwijderd

Topicstarter
OK, dat zou ik ook als opmerking erbij geven.
Maar het is wel handig, dat die paar netscape gebruikers de site ook fatsoenlijk kunnen bekijken!!!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Shit hey, paars :D
ik vind het er niet uitzien, maar ok dat is mijn mening... als het niet zoveel werk was deze zou ik toch ff wat andere dingen proberen nog

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Dat paarse is zeker niet het mooiste, maar het moet een effe kleur zijn (zonder texture). Anders ziet het er helemaal niet uit.
Maar heb er al wat aan geprutst, paars is toch met mooiste.
En anders wordt het blauw/grijs.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Mozilla 0.9.9 geeft 'm wel goed weer. Welke versie van Netscape gebruik je? 4.7x of zo? Die is echt zwaar verouderd. Zou hetzelfde zijn als nu nog IE 4.0 gebruiken of zo...

(Aanvulling: Mozilla 0.9.9 en Netscape 6.2 hebben Netscape 4.7x vervangen als alternatief voor IE... in mijn visie.)

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Volgens mij is dit een bekend probleem, oudere Netscape versies en background images in tabellen.
De rest van de site gaat geloof ik wel redelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik zelf Netscape 4.7

Verwijderd

ff tussendoor: hoe zorg je ervoor dat de tables niet uitgerekt worden wanneer men een grotere font kiest bij View/Text size. Bij mij wordt het ontwerp en de table dan uitgerekt

Verwijderd

Topicstarter
Dus in nieuwere versies van Netscape, ziet het er dus redelijk/goed uit.

:)

Verwijderd

Topicstarter
Dat de tekst niet uitrekt:
ik gebruik een style sheet. En alle tekst staat tussen <font class="EEN STYL CLASS"> tekst </font>
Dan rekst het (gelukkig) niet meer uit.

Verwijderd

Op zondag 28 april 2002 20:29 schreef bojo het volgende:
Dat de tekst niet uitrekt:
ik gebruik een style sheet. En alle tekst staat tussen <font class="EEN STYL CLASS"> tekst </font>
Dan rekst het (gelukkig) niet meer uit.
cool :)

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

string replace:

<font> to
<span>

<font> = depreciated. liever niet meer gebruiken dus :)

Stop uploading passwords to Github!

Verwijderd

Topicstarter
OK
bedankt, weer iets geleerd B-)

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:46
Plaatjes zijn 1 PX breed, netscape engine heeft het hier moeilijk mee.

IPV de img in de <td> te zetten kun je beter hiervan zoiets maken:

<td width="700">[img]"onder.gif"[/img]</td>

edit, width bij img is ook wel handig wil je het originele plaatje 1 px breed houden ivm bandbreedte :)

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:02

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

je pagina valideert voor geen meter, zowel de DOCTYPE alswel de charcter encoding ontbreekt;

neem bv.
code:
1
2
3
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 
en
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=ISO-8859-1">

en gebruik http://validator.w3.org om te valideren, dat haal al heel wat mogelijke fouten uit je code.

verder is CENTER geen juiste tag, neem dan <div align="center">, edoch waar je het in je code toepast is het beter gewon de table-cell een align te geven

de werkelijke ns4x problemen komen in
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<table border="0" width="98%" cellspacing="0" cellpadding="0" align="center">
  <tr>
    <td width="20">[img]"border/links-boven.gif"[/img]</td>
    <td width="3">[img]"border/links-boven-2.gif"[/img]</td>
    <td width="173" background="border/boven.gif">&nbsp;
<!-- dit is het gebegin van de kop van de body -->
<font class="KOP">Naam</font>
<!-- dit is het einde van de kop van de body -->  
    </td>
    <td background="border/boven.gif">
<!-- dit is het gebegin van de kop van de body -->
<font class="STATUS">ROC Nijmegen Sector Techniek</font>
<!-- dit is het einde van de kop van de body -->    
    </td>
    <td width="179">[img]"border/boven-balk.gif"[/img]</td>
    <td width="20">[img]"border/boven-rechts.gif"[/img]</td>
  </tr>

je geft je tabel een width van 95% edoch je cellen geven je een 'harde' breedte (in pixels is dat); zoiets moet wel fout gaan.

geef de cellen die moeten oprekken een breedte in %: width="50%"

verder staat in de headertabel een klein foutje mbt het herhalen van afbeeldingen in table-backgrounds, om daaromheen te werken kun je een transparant gifje in de td als background zetten, de echte afbeelding (table-beackground) loopt dan wel netjes door

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Luister naar RM-rf, al zullen een aantal specifieke NS4-bugs een workaround vereisen.

Veel kun je verder oplossen met background="" in delen waar GEEN background moet komen. Door een bug in NS4 herhaalt de background zich in tabellen waar dit niet zou moeten.

Verwijderd

In principe is het zo dat qua coden het helemaal niet echt uitmaakt welke browser je gebruikt. Alleen stylesheets werken anders, zeg maar rustig NIET in Netscape. Alleen IE schopt gewoon **** omdat je rechtstreeks componenten kan aanroepen. Tja jammer netscape

Het heeft gewoon te maken met netjes programmeren. Overigens is dit geeen belediging 8-)

Verwijderd

Op maandag 29 april 2002 13:57 schreef voetenzalf het volgende:
Alleen stylesheets werken anders, zeg maar rustig NIET in Netscape.
ahum,.. er zijn wat verschillen maarre dat ze nou NIET werken gaat een beetje te ver. Netschaapje 6 gaat hier toch wel okee mee om hoor! enne je kan ook makkelijk twee stylesheets maken (eentje voor IE en een voor je schaap).
beter is drie,... ook eentje voor MAC/IE users.

Verwijderd

Op maandag 29 april 2002 13:57 schreef voetenzalf het volgende:
In principe is het zo dat qua coden het helemaal niet echt uitmaakt welke browser je gebruikt. Alleen stylesheets werken anders, zeg maar rustig NIET in Netscape. Alleen IE schopt gewoon **** omdat je rechtstreeks componenten kan aanroepen. Tja jammer netscape

Het heeft gewoon te maken met netjes programmeren. Overigens is dit geeen belediging 8-)
/me denkt aan een gezegde met een klok en een klepel die niet weet waar ie wil hangen ofzo.

Dit klinkt mij als klinkklare nonsens in de oren.

Overigens is dit geeen belediging 8-)

Verwijderd

*zkywalker denk dat blues hier helemaal gelijkt in heeft >:)

Verwijderd

Als het gewoon een websiteke voor 't school is zou ik er niet teveel tijd insteken in de cross-browser-compatibilliteit ,tenzij ze er echt om vragen.

Ik heb absoluut geen probleem met Netscape ( de 6 toch ni ) er zijn een paar dingen die niet werken zoals css op de scrollbalk enzo maar geen noodzakelijke dingen.

Als Netscape er al niet uitziet moet ge ze maar eens in Opera openen , dat zal waarschijnlijk nog pakske erger zijn.

Het wordt tijd dat ze allemaal dezelfde standaarden gaan volgen ( we kunnen het nog 1000 zeggen ) |:(

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Op maandag 29 april 2002 15:17 schreef Siltrince het volgende:

Het wordt tijd dat ze allemaal dezelfde standaarden gaan volgen ( we kunnen het nog 1000 zeggen ) |:(
Dat doen ze ook, alleen we verwachten toch niet van een browser van 6 jaar oud dat ze die ineens gaan aanpassen aan de huidige standaarden :P

Verwijderd

Op maandag 29 april 2002 15:30 schreef Bosmonster het volgende:

[..]

Dat doen ze ook, alleen we verwachten toch niet van een browser van 6 jaar oud dat ze die ineens gaan aanpassen aan de huidige standaarden :P
:z volgens mij is die netschaap 6 nog niet zo oud ......

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Op maandag 29 april 2002 15:59 schreef zkywalker het volgende:

[..]

:z volgens mij is die netschaap 6 nog niet zo oud ......
Daar had ik het ook niet over, het ging hier juist om NS4 voor zover ik begreep.. Maar tegen de tijd dat NS6 eindelijk enigszins bugvrij, snel en bruikbaar is, is die ook al weer achterhaald.. Open source is ook niet alles, dat blijkt maar weer...

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Op maandag 29 april 2002 16:04 schreef Bosmonster het volgende:
[..]
Open source is ook niet alles, dat blijkt maar weer...
* Tim kijkt naar mozilla

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Op maandag 29 april 2002 16:10 schreef Timpie het volgende:

[..]

* Bosmonster kijkt naar mozilla
Precies.. daar word je toch niet vrolijk van ;) Hoe lang zijn ze daar al mee bezig? Hoeveel bugs zitten er NOG STEEDS in?

• xshredx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 08:57

xshredx

Op maandag 29 april 2002 16:14 schreef Bosmonster het volgende:

[..]

Precies.. daar word je toch niet vrolijk van ;) Hoe lang zijn ze daar al mee bezig? Hoeveel bugs zitten er NOG STEEDS in?
Wil je a.u.b. ophouden te trollen?

Mozilla is een stabiel en erg gebruiksvriendelijk produkt ondertussen, maar als het je stoort dat er online gezet wordt hoeveel bugs er in hun bugdatabase zitten, gebruik je het toch gewoon niet, punt. Bij microsoft zullen ze ook wel een bugdatabase hebben, geen idee hoeveel er daar inzitten, maar ik vind het exacte aantal nogal irrelevant.

Erger vind ik bijvoorbeeld dat er voor het ogenblik 14 on-gepatchte security bugs in de laatste versie van Internet Explorer zitten. Dát zijn relevante bugs...
Pagina: 1