• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:14
Na veel zoeken vannacht en vandaag ben ik tot de conclusie gekomen dat de Olympus C-700 wel heel erg bij me in de smaak valt. Vooral de 10x optische zoom spreekt me aan.

Nu was mijn vraag voor degene die deze camera al heeft, wat jullie ervaringen er mee zijn. Wat zijn de voordelen tegenover andere camera's die jullie al hebben gehad?

Is deze camera trouwens te koop bij Mediamarkt (in Nordhorn wel te verstaan), en hoe duur? Ik kan ze namelijk nergens vinden in de Pricewatch, maar misschien dat iemand het toevallig weet.

PS Mag dit wel? (kan er namelijk niets over lezen in de FAQ, maar dat kon ik bij mijn andere topic ook niet). No flame intented BTW.

Verwijderd

Bij de mediamarkt kost dit geinige apparaatje €799,-
Maar inmho is het een matige camera als je hem wilt kopen voor de uitgebreide features..
Sure Extreme zoom cappaciteiten.. maar slechts 2 MP.. enorme chromatic abberation.. (van die paarse lichtschijnsels rond gefotografeerde objecten), veel ruis.., en geen lensstabilisatie... Dus geen camera waarmee je zonder statief kunt..
Als je echt een digicam zoekt met goede zoom, dan zou ik maar JMHO een duurder exemplaar kopen...
Kijk anders even hier voor een review inclusief fijne plaatjes...

Verwijderd

Hoi,

Ik heb er net 1 gekocht (eergisteren) en hij bevalt me prima! Ok idd geen stabilisator maar het valt reuze mee hoor, en ook nog geen last gehad van chromatic abberation en ruis krijg je alleen als de verkeerde waardes instelt. 2.1 MP is niet zo heel veel nee maar tot nu toe zijn de plaatjes zeer goed te doen, je kan alleen geen foto's op A4 formaat uitprinten enzo...maar dat heb ik toch niet nodig. Ik heb er hier in Canada 799 CAD (Canadese Dollars) voor betaald, even omrekenen; 607.704 EUR (Incl 7% BTW), deze prijs is de standaardprijs in Noord Amerika. Voor wat foto's ga naar http://www.pbase.com/jeroen/olympus_c700 ...dit zijn m'n eerste foto's dus nog geen tijd gehad om de instellingen uit te proberen. Alles is zonder tripod gemaakt, zelfs de 10x zoom gewoon uit de hand en nog steeds behoorlijk scherp (en ik heb niet erg vaste handen).

Ten slotte kan je alles zelf instellen of volautomatisch laten regelen door de camera, erg handig.

Laat een berichtje achter als je meer wilt weten...

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:50
de C-700uz heeft wel last van chromatic abberation, maar maar is een foto van iets van chroom en de achtergrond zwart.
Ik kon zonder een statief een foto maken met 10x zoom, je kan de camera oook gewoon ergens opzetten/steunen

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Milenco
  • Laatst online: 20:14
Oke, ik heb um dus gekocht. Kostte bij Mediamarkt 849(!!!) euro. M'n lieve moeder met die vent gaan praten, verhaal verteld (ik kan geen Duits) dat die bij Dixons 579 euro kost (true), of dat hier ook kon. Eerst allemaal van die verkoperspraatjes van die die al onder de verkoopprijs wordt verkocht enzo. Later gewoon voor 579 meegekregen (>:)). Verder gelijk 128 MB erbij gekocht. Hier nog wat batt (rechargable 1800 mA, geen GP).

Zodra ik hem wat meer heb getest laat ik alles horen. Eerste indruk is zeer goed te noemen. Ik heb nog geen last gehad van chromatic abberation en ik kan ook uit de hand foto maken met 27x zoom (die zeer redelijk zijn te noemen, mbt de stabilisator die er niet is). 2 MP is voor mij goed (had bij voorbaad al gekozen voor een 2.1 MP camera, en daar dan een goeie voor. Niet zo dat ik zo'n goedkoop mogelijk 5 MP camera koop alleen om te pronken), ik print ze toch niet (anders zelden) uit.

Ik laat nog wat van me horen

Verwijderd

Yo check je ingezoomde foto nog eens...
Ik noem dat schijnsel bij je linker achterwiel toch echt wel chromatic abberation..

Verwijderd

Hmmm jeps je hebt gelijk...

Kheb een nieuwe bril nodig 8-) ... ik zal eens express wat foto's maken om chromatic abberation te 'creeren' om te zien hoe erg 't is |:( ...

• it0
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Gisteren gehaadl bij de V&D voor 649,- .. kan er voor de rest nog niks over zeggen. Wel compleet qua features en gebruiksvriendelijk

Verwijderd

Ik heb deze cam nu al een 4 maanden in m'n bezit, en hij bevalt me prima. Die chromatische afwijking was 1 van de dingen die me wel opviel, maar dit is te vermijden door wat andere instellingen te gebruiken, of van een andere hoek te schieten. Bij chrome heeft deze cam hier veel last van. Om dit toch een beetje binnen de perken te houden kun je dit er volledig uitfilteren met paintshop (is nog aan bod geweest in digitale fotocamera-foto's deel 6 dacht ik). Ik weet dat dit niet de mooiste oplossing is die er bestaat, maar zelfs duurdere cams hebben hier last van (zie ook hier).
2.1 Mpixel is voor wat ik het gebruik meer dan genoeg. Als deze cam niet zo'n grote zoom had, dan zou het wel iets te weinig geweest zijn...Die zoom compenseert dit imho.

....en zonder stabilisator kun je perfect scherpe foto's uit de hand trekken op 10x zoom, zolang het maar niet te donker is natuurlijk.
Nog een groot pluspunt van deze cam vind ik het verbruik van batterijen....De laatste keer dat ik m'n batterijen heb moeten opladen was 2 - 2,5 weken geleden ofzo, en ik neem toch bijna dagelijks fotos.

En ruis produceert deze cam ook wel, maar zover ik heb gemerkt is dit alleen bij sluitertijden van +8 sec. Bij bijvoorbeeld luchtfoto's produceert deze cam weinig ruis, als je de juiste instellingen gebruikt natuurlijk.

• Molybdenum
  • Laatst online: 14-01 08:42
ik heb hem nu al een tijdje.

kijk voor voorbeelden eens hier: http://www.pbase.com/govert

hij produceert soms wat ruis, vooral bij lange sluitertijden. schijnt een firmwarekwestie te zijn. ik heb redelijk oude firmware.

ik ben verder dik tevreden met de camera. vooral ook, omdat ik 100-den foto's maak op één set batterijen!
:)
Pagina: 1