Waarom zie ik geen andere computers?

Pagina: 1
Acties:
  • 300 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Nostro
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-01-2022
Gelijksoortige vragen zijn al vaak gesteld, ik weet het, maar ik ben met de search niet verder gekomen. Wie kan me helpen?

Ik heb net windows op een nieuwe HD van de computer van een huisgenoot gezet nadat de vorige HD gecrashed was.
Alles werkt weer, behalve het netwerk... en ik snap niet waarom niet!!!

Er staat win98 op, netwerkkaart werkt en geeft geen conflicten. Ik zie de computer vanaf mijn computer, maar kan er niet op (netwerkpad klopt niet). De computer ziet zichzelf ook, zelfs in het domein, maar laat geen gedeelde mappen zien...

De instellingen:
ip: 192.168.1.2
subnet 255.255.255.0
gateway klopt (server ip: 192.168.1.1)
tcp/ip als standaard (en enige) protocol
file sharing aan
op server draait win98, andere 2 users geen problemen.
domein staat goed ingesteld

Genoeg info zo? Ik hoop het!

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
Heb je ook wel de zelfde domein- of werkgroep naam ingesteld op alle pc's?

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:26
Is het niet eens een idee om een soortje HowTo te schrijven voor het aanleggen van een klein simpel netwerkje. Dat voorkomt misschien de vele topics met een standaard probleem.

Leeg

• Nostro
ja, het netwerk werkt prima, het is alleen dat deze computer er niet op kan. Eerst stond er ook win98 op. Zelfde naam gegeven aan de computer etc, maar het werkt nu niet...

Verwijderd

probeer de netwerkaart even uit het slot te halen en hem er daarna weer terug in te doen. helpt vaak.

• Nostro
Maar die werkt gewoon, lampje brand, en ik zie de computer ook wel in het netwerk vanaf deze computer. Het enige dat anders is, is de harde schijf. Ik denk eerder dat het met bepaalde instellingen te maken heeft.

Verwijderd

kan je pingen?

en staat bestand en printer deling aan?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
allebei zelfde aanmelding client van windows?
en wil die met 1 computer via crossover of met switch connecte?
als meer computers zijn geen ip conflict?

Tweakers Discord

• Nostro
nee, dat is trouwens wel vreemd. pingen lukt niet. Het duurt trouwens ook even voordat ie zichzelf ziet op het netwerk (waar alleen hij in staat).
Bestandsdeling staat aan.

Ik heb geen crosscable of switch. Ik heb de computer hetzelfde ip-adres gegeven. Ik geloof dat ik werkelijk niets anders heb ingesteld als dat het een paar dagen geleden (met de oude HD) stond.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:54

Mentalist

[avdD]

Netbeui?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:04
Start -> uitvoeren -> Winipcfg

Krijg je dan ook "IP stack configuratiefout" of zoiets? Zo ja -> nieuwe windows, of net zolang k*tten tot je TCP/IP stack weer goed is

Waar je ook naar kunt kijken is of je ze wel in hetzelfde subnet hebt zitten. Wat n00bs vaak doen is subnetten zoals 255.255.255.1 en 255.255.255.2 gebruiken, dat is fout, die bestaat niet eens (zelf ook n00b geweest, vandaar) gebruik 255.255.255.0 als subnetmask voor beide machines.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op zondag 28 april 2002 20:18 schreef robje het volgende:
Is het niet eens een idee om een soortje HowTo te schrijven voor het aanleggen van een klein simpel netwerkje. Dat voorkomt misschien de vele topics met een standaard probleem.
Die is er wel degelijk, de Tweakers.net beginnersguide voor thuisnetwerken zoals ook vermeld in de [topic=152460/1/25] ...

Misschien toch maar eens lezen die FAQs dan?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Nostro
De faq heb ik doorgenomen, evenals topics die hierover gaan maar helaas heeft dat het probleem niet opgelost...

winipcfg geeft ook geen fouten aan. Alle computers in het netwerk hebben als subnet 255.255.255.0, dus daar kan het ook niet aan liggen.

En W3ird N3rd, waaar doel je op met Netbeui? Of dat draait of niet?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:54

Mentalist

[avdD]

Op maandag 29 april 2002 15:19 schreef Nostro het volgende:
En W3ird N3rd, waaar doel je op met Netbeui? Of dat draait of niet?
Netbeui is een protocol, net als TCP/IP... Volstaat prima in een thuisnetwerkje en configt lekker makkelijk (hoef je praktisch niet te configgen). Bij mij zagen mijn computers elkaar ook niet, toen maar overal netbeui op gezet en toen zagen ze elkaar wel :).

TCP/IP heb je alleen in grotere netwerken (internet/lanparty's) nodig, voor je thuisnetwerkje volstaat netbeui wel :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Op zondag 28 april 2002 20:18 schreef robje het volgende:
ga je gang :)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Of je netwerkkaart op 100Mbit full-duplex staan ???? Zet em eens op auto...
Pagina: 1