Gigabyte 7DXR burn-out?

Pagina: 1
Acties:

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-04 13:59

S913

Abusus non tollit usum

Topicstarter
Iemand ooit geprobeerd in dit bordje (is niet de + versie, deze is bijna een jaar oud) een XP 1x00+ processor op te zetten? Had je BIOS geupgrade naar F8 (die XP proc's zou ondersteunen), een XP1800+ ingeplugd, maar na een hang na enkele minuten in Windows (proc was op dat moment 60 graden) en daarna zelfs een enkele keer een hang in mijn BIOS wil hij niet meer voorbij de "Verifying DMI Pool Data" message komen.
Nu weer mijn oude 1,333 Dondermus er in geplugd en hij komt nog steeds niet voorbij die meling als mijn RAID array ingeplugd is ... Of tenminste, hij blijft erg lang op die message hangen en komt daarna met een melding over invalid boot disk o.i.d. Zelfs met een boot-flop blijft hij lang op die melding hangen.

Iemand enig idee of ervaring hiermee? Had trouwens gehoopt dat die XP proc's wat koeler zouden zijn dan die oude Dondermussen, maar da's tegengevallen ... Of is de Cooler Master DP5-7H53F-0C (met variable snelheid) gewoon klote? XP proc werd dus al 60 graden bij alleen opstarten Windows. Of had ik misschien iets anders in mijn BIOS (voltages, multipliers etc etc) moeten wijzigen en was ik te enthousiast met ompluggen ;) Maja voel me:
|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(

edit:
Vitale info vergeten ;)

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-04 13:59

S913

Abusus non tollit usum

Topicstarter
Aargh ... Hoe bedoel je samenloop van omstandigheden .. Had waarschijnlijk niets met mijn proc te maken, een van de schijven uit mijn RAID-array was FUBAR ... Had een tooltje van IBM nodig om hem uberhaupt weer benaderbaar te maken, maar die repareerde hem nog ook >:) Enige balen was alleen dat ik recente data op het array kwijt ben (die nog niet geghost'ed was) |:(
Heb voor de zekerheid toch nog de allerlaatste BIOS versie erop gezet (F9) en heb nu alleen dat al ik mijn BIOS in wil dat 9 van de 10 keer mijn PC hangt ... Iemand een idee?

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

• Trek Y11
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 05:39

Trek Y11

Eat my shorts

Test je raid schijven nog een keer, lijkt me dat die niet in orde zijn, ik heb het ibm tooltje ook gebruikt bij mijn vorige schijven. Die bleken niet te repareren, ik denk dat die schijven (of een van je schijven) aan het overlijden is/zijn.

What if this weren't a hypothetical question?