Ik zoek LAN Log software, bestaan die?

Pagina: 1
Acties:

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Ik zoek software die ik op LAN Parties kan laten draaien en letterlijk registreert wie en wat iemand leeched van mijn HDD's.

Aangezien ik zojuist van een LAN afkom en de DU Meter gaf aan dat er VEEEL geleeched was:

Downloaded: 53,30 GB
Uploaded: 113,03 GB
Both directions: 166,33 GB

Vandaar dat ik zo'n soort software zoek. Ik heb CNET en Tucows geraadpleegd, maar die hebben niet echt wat ik zoek.

Kan iemand me hierbij helpen?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
hoe leechen ze bij jouw? via ftp? als je winxp/2000/nt draait kun je in de logfiles wel zien wie/wat/wanneer er iets is geleeched.

A wise man's life is based around fuck you

• pSycho-Y2K
Goed dat je dat even zegt, was ik vergeten te melden.

Ik heb alleen Windows Sharing aan staan (dus met mappen die gedeeld zijn).

Nou kan ik met Apache (als die aanstaat) wel loggen wie er binnenkomt, maar daar blijft het ook eigenlijk bij.

Ik draai WinXP en met Systeembeheer kan ik in principe zien wie en wat er wordt binnengehaald, maar nou is het jammerlijke dat Systeembeheer dit niet allemaal opslaat (met al die gegevens), of is daar wel een functie voor?

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 15:44

LauPro

Prof Mierenneuke®

Op zondag 28 april 2002 20:05 schreef pSycho_Y2K het volgende:
Goed dat je dat even zegt, was ik vergeten te melden.

Ik heb alleen Windows Sharing aan staan (dus met mappen die gedeeld zijn).

Nou kan ik met Apache (als die aanstaat) wel loggen wie er binnenkomt, maar daar blijft het ook eigenlijk bij.

Ik draai WinXP en met Systeembeheer kan ik in principe zien wie en wat er wordt binnengehaald, maar nou is het jammerlijke dat Systeembeheer dit niet allemaal opslaat (met al die gegevens), of is daar wel een functie voor?
Als je een 100% waterdicht systeem wilt hebben dan moet je het via een http-server laten lopen met wat scripts erop. Je geef een lijst met bestanden en als iemand wat wil downloaden dan wordt de begintijd, ip en grootte naar een db geschreven en je kan zo zien wat er allemaal gebeurd is... (ik kan ziets wel maken :Y))

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• pSycho-Y2K
Op zondag 28 april 2002 20:13 schreef laupro het volgende:

[..]

Als je een 100% waterdicht systeem wilt hebben dan moet je het via een http-server laten lopen met wat scripts erop. Je geef een lijst met bestanden en als iemand wat wil downloaden dan wordt de begintijd, ip en grootte naar een db geschreven en je kan zo zien wat er allemaal gebeurd is... (ik kan ziets wel maken :Y))
Ik werk liever met Windows Sharing, aangezien dat nog steeds (believe it or not) het meest gebruikt wordt op LANs.

Bestaat er wel eens LAN Log Software?

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
hmm nee volgens mij niet echt, mischien toch maar ftptje er voor open zetten? en 1 map sharen en daar de inlog gegevens neer zetten[ip etc]

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Gewoon een ftp'tje opzetten ,als het goed is logt ie gewoon wie,wanneer wat leeched.
Ik vind CesarFTP een hele goede ,heel simpel configureerbaar.

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:40
Vroeger had je Netwatcher Pro, maar ik denk niet dat dat onder XP nog werkt, ik gebruikte het onder 98 en daar kon je bijv. ook tijdelijk iedereen laten kicken enzo.

Verwijderd

Als ik vragen mag:

wat maakt het uit dat er zoveel van je geript word?
daar zijn die LAN party's toch voor (en gamen bierzuipen gezelligheid etc natuurlijk :))

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:21

Yucko

One clown to rule them all !

Op zondag 28 april 2002 20:35 schreef Bartjuh het volgende:
Gewoon een ftp'tje opzetten ,als het goed is logt ie gewoon wie,wanneer wat leeched.
...
Precies, en je kan ook meteen de bandbreedte afknijpen zodat ze niet je systeem teveel vertragen voor o.a. het spelen van games of wanneer je gaat branden (en je zou geen burnproof of iets dergelijks hebben)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• pSycho-Y2K
Goed, ik maak een aparte gedeelde map aan met een snelkoppeling naar m'n FTP.

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Naar [forum=19] dus :Y)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
je kan natuurlijk 'auditing' aanzetten op je systeem (nt4/2000/xp) ondersteunen dit mits er gebruik wordt gemaakt van het NTFS filesystem!

je kan dan een complete directory 'auditen'... is altijd handig voor de paranoia mensen onder ons (zoals ik op het werk :) )

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1