[js] document write na laden

Pagina: 1
Acties:

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 19:18
ik heb een pagina die geladen word, in deze pagina wordt een paar keer een functie aan geroepen die een document.write doet, net als deze pagina op GOT, de messages worden door een functie uitgeschreven om bandbreedte te besparen.

mijn pagina doet net zo iets, alleen nu wil ik die functie ook vanuit een andere frame aanroepen,
parent.framenaam.functienaam('argumenten','enz');
dit gaat perfect, alleen wat er nu gebeurd is het volgende, de functie zou dus naar mijn weten gewoon een document.write moeten doen zoals hij al de hele tijd doet. dit doet hij echter niet, hij maakt de pagina eerst leeg en write dan pas, kortom ik ben alles kwijt behalve die laatste functie aanroep. terweil dit niet zo is als ik de functie in het frame(tijdens het laden) aanroep.

iemand een idee?

ik zat ook al te denken om mischien alles in een array te zetten en dan die array door te lopen en de writen, dan zou ik gewoon iets in die array kunnen toevoegen en dan zou die ook gewoon gewrite moeten worden, ik ben echter niet zo'n array held (en zeker niet multidimensionaal) dus ik denk eerst maar eens vragen.

openkat.nl al gezien?

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

document.write werkt inderdaad maar 1x als je pagina al uitgeladen is geloof ik. je zal hierna met document.insertAdjacentHtml moeten gaan werken (geloof ik, ik weet niet of ik het goed spel :P )

Stop uploading passwords to Github!

Verwijderd

mjah, insertAdjacentHtml is volgens mij Microsoft only...

met innerHTML kun je natuurlijk de inhoud van een element wijzigen, en inhoud toevoegen, of met document.createElement() kun je elementen erbij maken.

Ik vermoed dat jij met innerHTML wilt werken, bijvoorbeeld:

document.getElementById('content').innerHTML += '<p>extra tekst</p>>';

Dit schrijft de paragraaf 'extra text' achteraan in de div met id="content"

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 19:18
hmm, t zal wel werken maar het is te zwaar voor de browser, hij crasht, zonder foutmelding.

het eninge wat er moet gebeuren is een nieuwe div aan maken en vullen, dat vullen zal eventueel wel lukken via innerhtml maar het aanmaken en eventueel het opslaan van alle div's wil gewoon niet lukken. iemand ideen?

openkat.nl al gezien?

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Op zondag 28 april 2002 23:58 schreef killercow het volgende:
hmm, t zal wel werken maar het is te zwaar voor de browser, hij crasht, zonder foutmelding.

het eninge wat er moet gebeuren is een nieuwe div aan maken en vullen, dat vullen zal eventueel wel lukken via innerhtml maar het aanmaken en eventueel het opslaan van alle div's wil gewoon niet lukken. iemand ideen?
weuht? een crash? dan doe je echt wat fout want je kan echt wel zieke dingen doen met layers en document.write zonder dat het crasht, en nog x-browser ook...

Post je code eens?

Stop uploading passwords to Github!

Verwijderd

Op zondag 28 april 2002 19:34 schreef killercow het volgende:
de functie zou dus naar mijn weten gewoon een document.write moeten doen zoals hij al de hele tijd doet. dit doet hij echter niet, hij maakt de pagina eerst leeg en write dan pas
[..]

iemand een idee?
Ja. Dit is document.write(). Als je elementen toe wilt voegen gebruik dan:
- document.body.insertAdjacentHTML("BeforeEnd" , string) (IE only)
- document.createElement('tagName'); (DOM only)
- new Layer(layerWidth); (NS4.x Layers only)

Zoek eens een DHTML-lib op en kijk daar eens hoe ze dat doen.
Pagina: 1