Toon posts:

[javascript] preload cursor ico

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zelf een cursor gemaakt (nee geen irritante, maar een net handje *D) wat in internet explorer 6 als link-handje moet dienen ...

hij werkt zo ...
code:
1
2
3
a {
cursor: url('hand.ico');
}

maar zon ico file is toch altijd 0,776 kb en op mijn hd loopt het allemaal soepeltjes enzo, maar als ik het online bekijk hapert het toch wel fftjes ...

iemand enig id hoe ik dit kan preloaden ?

Verwijderd

Topicstarter
shop ^
*D

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Je moet een javascriptje maken dat het image laadt en dit bij het onload event van het document laten uitvoeren.
Bij het onmouseover event van de link roep je de functie aan die het icoontje laat veranderen (tenminste, als je in javascript dat icoontje van de cursor kan laten veranderen. Ik weet dat niet, ik heb dat nog nooit gedaan).
Maar als het mogelijk is dan zou je het zo moeten doen.

edit:

even snel wat gezocht en gevonden:
uitleg

kennelijk je <a> een id geven en in javascript de style.cursor veranderen. En niet het onMouseOver event gebruiken. Dit javascript zou je dan bij het onLoad event moeten aanroepen of zoals daar staat ergens aan het begin van het document laten laden.

Verwijderd

Topicstarter
nou de script die ik al gemaakt had werkt wel (geen onmousover ofzo nodig) het probleem is alleen dat die ico-file meteen geladen moet worden zodra de pagina laadt ...

zodat ie niet begint te sputteren als je over een link heen rolt ...

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Op zondag 28 april 2002 22:55 schreef MinardiFan het volgende:
nou de script die ik al gemaakt had werkt wel (geen onmousover ofzo nodig) het probleem is alleen dat die ico-file meteen geladen moet worden zodra de pagina laadt ...

zodat ie niet begint te sputteren als je over een link heen rolt ...
zoals het script op die pagina aangeeft: maak een script dat de cursor van bepaalde id's verandert + laad het image in dat script (misschien iets van var cursorCust = new Image(); cursorCust.src = <pad>; <id>.style.cursor = cursorCust; misschien dat dit werkt). zorg dat dit script aan het begin wordt geladen en je bent klaar.

Verwijderd

Topicstarter
mhm die code op die site werkt niet :?

zelfs niet als ik beide stukken code copieer en plak ...

en jouw code werkt ook niet :'(

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Dat 'haperen' gebeurt in zeldzame gevallen en toch alleen de eerste keer EN als je een langzame verbinding hebt..

Tis maar waar je je druk om maakt :)

Verwijderd

Topicstarter
nou uhm ik heb hier @home en ik woon in roermond (met andere woorden 500 kb/s constant *D) en hij blijft haperen ook na de eerste keer ...

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Op maandag 29 april 2002 12:15 schreef MinardiFan het volgende:
nou uhm ik heb hier @home en ik woon in roermond (met andere woorden 500 kb/s constant *D) en hij blijft haperen ook na de eerste keer ...
Dan heeft dat niks met preloaden te maken, maar met een bug in IE6, je videokaart of de instellingen van je cache :)

gooi die URL eens (of een test-paginaatje)

Verwijderd

Topicstarter
je ziet elke keer dat je dat zandlopertje krijgt als je over de link heen gaat zie ik toch weer dat zandlopertje ff ...

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Op maandag 29 april 2002 12:38 schreef MinardiFan het volgende:
test handje

je ziet elke keer dat je dat zandlopertje krijgt als je over de link heen gaat zie ik toch weer dat zandlopertje ff ...
Geen last van, zelfs niet de eerste keer.. Hij doet het soepel als een echte cursor :)

Win2K, IE6, Cache:automatic

• edwinistrator
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-03-2022
bij mij zie ik elke keer dat ik over het linkje ga, dat ie ff de icon moet laden maar dat komt waarschijnlijk omdat ik elke keer dat ik een pagina bekijk hem helemaal opnieuw ophaal, dat heb ik ingesteld bij internet options.

verder:
snelle verbinding
win2000

Verwijderd

Topicstarter
klopt nu werkt hij bij mij ook, echter die instelling vind ik niet echt fijn ...

ik denk dat ik met deze actie moet stoppen :'(

voor mensen die ook zon hekel hebben aan het ie-link-handje in mn signature staat hoe je een vet handje krijgt 8-)

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Echt veel mensen met zo'n vreemde cache-instelling zijn der niet hoor. Zou het ook niet aanraden..
Pagina: 1