Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
Verwijderd
Als je het goed koelt: voor jarenOp zondag 28 april 2002 19:23 schreef MBrulez het volgende:
Hoelang kan ik dit stabiel laten draaien zonder al teveel problemen?
Voorlopig gaat het installeren van linux een stuk sneller en de CPU wordt niet egt warm, hij blijft ver onder onze TB1000
mwa, marges waren niet zo erg hoog vroeger hoor. Proberen is inderdaad het enige dat je kan doen. Als het ding opeens vage errors gaat geven weet je waar je het moet zoeken
de betaler vervuilt
True true.Op zondag 28 april 2002 19:23 schreef EviL_SiqKNeSS het volgende:
[..]
Als je het goed koelt: voor jaren
Dat is idd niet zo'n probleem.
Wij hebben ook jaren een 486 DX4 100@120 laten draaien met standaard koeling.
Dr zit om precies te zijn een 486DX4-100NV8T in en om cd CPU staat dat hij kan werken met alleen ee nheatsink, maar wij hadden ook nog een 486 liggen waarvan de cpu kaput is maat de HS+fs het onwijs goed doetOp zondag 28 april 2002 19:25 schreef GaMbiNo het volgende:
[..]
True true.
Dat is idd niet zo'n probleem.
Wij hebben ook jaren een 486 DX4 100@120 laten draaien met standaard koeling.
*beeeeep*
mm ja ik denk dat de overclock praktijken op deze 486 over zijn
.
Vlak bij de socket zit een weerstand genaamd R92 als ik de cpu op 120 MHz laat draaien wordt deze zo warm dat je je afvraagd of je er een eitje op ken bakken, en als ik hem weer op 100 MHz laat draaien dan wordt deze niet warm.
nou is dus mijn vraag: Kan het kwaad als deze weerstand zo warm wordt, want er blaast zelfs al een 120mm fan lucht langs?
Vlak bij de socket zit een weerstand genaamd R92 als ik de cpu op 120 MHz laat draaien wordt deze zo warm dat je je afvraagd of je er een eitje op ken bakken, en als ik hem weer op 100 MHz laat draaien dan wordt deze niet warm.
nou is dus mijn vraag: Kan het kwaad als deze weerstand zo warm wordt, want er blaast zelfs al een 120mm fan lucht langs?
*beeeeep*
Het mobo ondersteund deze waarde gewoon dus het lijkt me een beetje raar als die het ineens gaat begeven bij het overklokken.
Heatsink op de weerstand doen met AS III erop
l0lz, daar zou ik nou eens pics van willen zien. heheOp zondag 28 april 2002 20:08 schreef FerryHeibrink het volgende:
Canon EOS 7d - Canon EF 24-70mm f/2.8L USM - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM - Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM - Canon 430EX II
mmm heb je heatsinks van minder als 10x10 mm?? als je er 1tje weet wil k t best proberenOp zondag 28 april 2002 20:08 schreef FerryHeibrink het volgende:
maar k ben eigenlijk bang dat k de weerstand mol als ik m weer op 120 zet, dat betekent volgens mij gewoon dat de cpu het niet leuk vind
*beeeeep*
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 15:15
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
gewoon een klein heatsinkje uitzagen =)
Heatsink van 10x10 mm ??? hoe groot is die weerstand wel niet ?Op zondag 28 april 2002 20:41 schreef MBrulez het volgende:
[..]
mmm heb je heatsinks van minder als 10x10 mm?? als je er 1tje weet wil k t best proberen
maar k ben eigenlijk bang dat k de weerstand mol als ik m weer op 120 zet, dat betekent volgens mij gewoon dat de cpu het niet leuk vind
Maar op zich is een koelblokje zo gemaakt voor dat ding. Goed met thermo pasta vast zetten (het ouwe spul wat ook als lijmte gebruiken is) en klaar
Blokje kan je gewoon zagen uit een stukje koper van 10 mm hoog oid met sleufies erin zagen, verder maak je dat ding zo breed en lang als nodig is en klaar is je koelblokkie.
Effe een schetjes maken
code:
1
2
3
| |||||||| -------- -w- <= weerstandje met z'n pootjes |
ik zal ff kijke of k cratief een schets ken maken van hoe het er ongerveer uit ziet
Zo zit die weerstand ongeveer.
__
---|__|
----------------|-----------------mobo
zijkant
--------------
| socket3 |
| |
| |
| |
--------------
|---|