Toon posts:

MSI k7n420 prob. DLEDS groen,rood,rood,rood

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor een vriend van mij een pc in mekaar gezet met de volgende onderdelen:

MSI k7n420
XP1700+
zalman 5005AL
Liteon 24-10-40
maxtor 40gb 133ata
256mb pc2100ddr

Nu had ik alles in elkaar gezet en alles goed vastgemaakt. De pc aangedaan en.... niets, geen beeld. De pc maakte korte biep geluiden van ongv. 2-3 sec. En de DLEDS gaven groen,rood,rood,rood aan.

Ik alles losgemaakt behalve mobo, geheugen en proc+koeler. Opnieuw aangedaan, precies het zelfde. Ik het geheugen eruit gehaald. Opnieuw hetzelfde maar dan zonder de biepjes.

Ik de handleiding gelezen wat er aan de hand kon zijn, en volgens de handleiding blijft hij zitten bij de chipset initialization. Maar geen oplossing.

Iemand nog een idee waar het aan kan liggen, of ervaring met een oplossing?

• Ruuwd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-05 13:31
eh ... ik heb hetzelfde probleem ... hum alleen nadat ik m'n bios update heb ginstalleerd ... (ook wel andere versie van mobo) ... maareh ... misschien ligt het aan je bios .. ik ben nu nog op zoek hoe ik de mijne fix want hij doet echt nix ...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Continu piepen duidt op een geheugenprobleem..
Zitten de reepjes goed aangedrukt? Bij DDR reepjes is het vaak zo dat je meer kracht moet gebruiken, dan je zou verwachten. Heb je een BIOS reset gedaan? (jumpertje verzetten, zie handleiding) Als de mobo een jumperinstelling heeft voor FSB@100/133, dan zou ik eens FSB@100 proberen.

Ook kan het zijn dat het reepje niet in de juiste slot zit (niet in de eerste, maar de laatste, zie mobo handleiding weer :) )

Verwijderd

Ik heb hetzelfde moederbord en hetzelfde 'probleem' gehad.. Het had bij mij te maken met de jumper voor het vasthouden van de CMOS settings, in de eerste versie van de handleiding staat de setting hiervoor fout, moet net anderom zijn.

Op www.msi.com.tw kun je de laatste versie van de handleiding met de jusite settings downloaden, mocht dat niet lukken laat het dan even weten.

Karel

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:27

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik ben dit weekend bezig geweest met het bouwen van een K7N420 internet doos voor iemand. Met een merkloze PC2100 reep van Gistron wil de plank met geen mogelijkheid booten (meestal 1 keer rood, 3 keer groen maar bij een koude boot ook andere combinaties). Met een goede Apacer reep blijkt het uiteindelijk wel te werken, maar de reep moet inderdaad erg hard aangedrukt worden. De ranzige Gistron reep werkt overigens wel weer op een ECS K7S5A, dus kennelijk is de nForce chipset niet zo tolerant met geheugen.