Toon posts:

PcAlert III + Coolermaster HHC-001

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Luitjes,

Prachtig systeem gekocht, echter wordt ik gek van de Coolermaster HHC-001. Voorheen had ik een Pentium II-300 systeem van Dell en ik dacht altijd dat dat ding meer herrie maakte dan nodig was. Totdat ik die HHC-001 voor het eerst hoorde. Letwel, het is een hele goede koeler, mijn cpu temp (Athlon 2100+) is zo'n 36 graden.

Nu is er met het moederbord, MSI KT3-Ultra-ARU, het op het eerste gezicht handige progje meegeleverd, te weten PCAlert III en dat heeft schijnbaar de mogelijkheid de proc fan te regelen. Maar je raadt het, dat onderdeel doet het niet.
Bovendien noemt hij de fan die op de proc is aangesloten "fan 2" (zou fan 1 moeten zijn) en die is toch volgens het boekje aangesloten. Op zich zou ik dat geen probleem vinden echter zou het wel prettig zijn als de "auto fan control" zou werken.

Ik heb nog het progje Speedfan geprobeerd, overigens voordat ik PCAlert had geïnstalleerd, installeren van Speedfan ging prima, echter hangt hij bij het opstarten.

Voordat ik een nieuwe koeler bestel wil ik toch proberen, gezien de goeie resultaten, om te werken met de HHC-001.

Wie kan helpen?
Wie weet meer?

WernerR

Verwijderd

Probeer es een ander proggie, bijvoorbeeld MBM5, werkt ook heel goed.

enne, je hoeft niet je naam onder je post te zetten:
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.
bron: [topic=309815]

Verwijderd

Of speedfan, en gebruik anders de 7v of 5v mod, dan is ie stuk stiller

Verwijderd

silent fan er op zetten

Verwijderd

PC alert 3 regelt niet de toerental van de cpu koeler.

Het houdt alleen maar een oogje in het zeil.
Mocht de rpm van de koeler beneden een bepaalde punt dalen dan hoor je een sirene. Dit kun je zelf instellen.
Hetzelfde geld voor de cpu temp.

Probleem met de fan: Kijk eens welke versie je nu hebt en kijk of er een update is.
Dit kun je simpel doen via msi live update.

Edit: Ik heb zelf versie 3.4.59.0

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
het kan zijn dat de cpufan al geregeld word door een thermostaatje in de fan zelf. heb ik met mijn volcano7 ook.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Verwijderd

Topicstarter
- MBM5 werkt bij mij niet. Ik denk dat de chipset (nog) niet ondersteund wordt. En wat "Auto Fan Control" betreft, in het boekje staat dat als de fan een speed sensor heeft de snelheid in verhouding met de temperatuur geregeld wordt door PC Alert.

- Speedfan werkt niet. Zie initieel verhaal.
Ik denk dat de chipset te actueel is.

- Mijn versie is 3.4.61.0. Laatste versie.

- Fan heeft geen thermostaatje. |:(

Conclusie, andere fan aanschaffen? :'(
Iemand ervaring met de Cooler Master DP5-7H53F0C in combinatie met een snelle (hete) Athlon?

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Op zondag 28 april 2002 20:48 schreef WernerR het volgende:
- MBM5 werkt bij mij niet. Ik denk dat de chipset (nog) niet ondersteund wordt. En wat "Auto Fan Control" betreft, in het boekje staat dat als de fan een speed sensor heeft de snelheid in verhouding met de temperatuur geregeld wordt door PC Alert.

Iemand ervaring met de Cooler Master DP5-7H53F0C in combinatie met een snelle (hete) Athlon?
jij wilt een compleet nieuwe heatsink en fan kopen alleen omdat je nu niet je fan softwarematig zachter kunt zetten?
Met een andere fan is het probleem misschien nieteens opgelost, omdat je mobo het softwarematig regelen van je fan wel niet ondersteund (weet ik niet zeker)
En ander bouw je toch een baybus ofzo.
En speedfan moet je wel goed configureren voordat het werkt. En omdat je een vrij nieuw mobo hebt kan het zijn dat er in dat progje nog geen support zit voor je mobo. FF de maker van fanspeed mailen en vragen om support. Laatst was hij er erg snel mee.

• Unagi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 16:50

Unagi

Always aware...

Op zondag 28 april 2002 20:48 schreef WernerR het volgende:

Gooi anders ff je fan op 7v. Als je niet weet hoe dit moet, zoek ff en je zal vinden :)

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels Speedfan werkend gekregen met de optie /nosmbscan. Echter kan ook SF de fans niet vertragen.
Wat is er mis op mijn mobo?

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Op dinsdag 30 april 2002 14:59 schreef WernerR het volgende:
Echter kan ook SF de fans niet vertragen.
Wat is er mis op mijn mobo?
Niets alleen in de meeste programmas zit nu (wellicht) nog geen ondersteuning voor je mobo.
Maar waarom bouw je niet gewoon een fan/baybus, dat is niet zo moeilijk

• silitek
  • Laatst online: 14-08 19:55

silitek

Tubes Only

gewoon die HCC-001 houden, andere fan erop ( stilte ) mbm5 erop..klaar..

Werkt goed!!!...meer heb je niet nodig

Tubes....It's what make music music!

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Op dinsdag 30 april 2002 18:08 schreef silitek het volgende:
gewoon die HCC-001 houden, andere fan erop ( stilte ) mbm5 erop..klaar..

Werkt goed!!!...meer heb je niet nodig
Lezen, MBM werkt bij hem niet

Verwijderd

ik heb de DP5-7H53F1C van Mycom. Met 7 cm 4300 toeren fan. Houd mijn 1700+ @1900+ op 53 graden stressed (Burnk7) met een acceptabel geluidsniveau. Deze fan is ok, deze cooler trouwens ook en veel goedkoper.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn fout, ik gaf onjuiste informatie.
Omdat ik moeilijkheden had, sorry heb, in grafisch veeleisende spelletjes, (o.a. hangend systeem) heb ik de MSI GF 4 Titanium 4400 videokaart in mijn nieuw systeem omgewisseld met een Hercules Geforce2 MXje die ik nog in mijn oud systeem had.

Twee problemen bleken plots verholpen, n.l. de meeste herrie komt niet van de HHC-001, maar van de fan op de MSI Geforce Ti 4400. Dat ding maakt een roestig soort kabaal. Bovendien ondervind ik geen enkel probleem meer in spelletjes, buiten het feit dat het veel langzamer gaat.

Nou ja, probleem verholpen?
Ik zit nu met een videokaart die schijnbaar niet met mijn mobo MSI KT3 Ultra-ARU kan werken.
En geen van beide waren ze goedkoop.

Ik heb nog gekeken op het forum bij MSI http://cweb.msi.com.tw/eforum/ en zag daar ook het e.e.a. over aan problemen tussen de GF4 en de KT3.
Ik had misschien een week eerder moeten kijken. :'(
Pagina: 1