Toon posts:

MDF vraagie

Pagina: 1
Acties:
  • 842 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus van plan om een kast van MDF voor me comp te maken maar nu vroeg ik me af hoe zit het met het uitzetten van het MDF.
kan ik dus gewoon zonder problemen (en problemem die later komen als het hout krimpt of uitzet)het MOBO op het MDF schroevemn of kan ik beter er een plaat metaal(die waar het MB nu ook op zit) uit een gewone kast halen n die op het MDF zetten?

Verwijderd

ik denk dat als je niet met een lekkende waterkoeling gaat werken je gewoon je mobo op het mdf kan schroeven want het zal echt nix uitzetten of krimpen zolang het niet nat wordt hoor ...

Verwijderd

Op zondag 28 april 2002 18:38 schreef MoSc2001 het volgende:
ik denk dat als je niet met een lekkende waterkoeling gaat werken je gewoon je mobo op het mdf kan schroeven want het zal echt nix uitzetten of krimpen zolang het niet nat wordt hoor ...
Temperatuurverschillen zorgen er ook voor dat iets uitzet of krimpt hoor. Ik denk dat je voor de zekerheid gewoon een backplate moet gebruiken..

Verwijderd

die stalen plaat waar t nu op zit is zoiezo wel makkelijk hoor, dan heb je beetje stevigheid, als je hele ding op zon slede zit in je huidige kast ken je die ook gewoon weer helemaal gaan gebruiken als slede. levert een boel minder werk op.

Verwijderd

Topicstarter
denk ook dat ik die plaat er maar in bouw jah beter iets meer werk dan dat je een 2delig moederboard hebt he :o

• sjares
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 23:03
MDF kan niet krimpen of uitzetten, omdat het een geperste vezel is. Het zal door vocht hoogtens gaan zwellen :)...

Verwijderd

welke dikte mdf ga je gebruiken?
Ik heb voor een kast 9mm mdf gebruikt, heb opzich geen last van krimpen en uitzetten gehad, maar mdf was wel iets te dun en spleet (te) snel.

edit:
Hmm heb wel een backplate gebruikt bedenk ik net, maar vanwege luiheid....;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 28 april 2002 20:49 schreef FoofMan het volgende:
welke dikte mdf ga je gebruiken?
Ik heb voor een kast 9mm mdf gebruikt, heb opzich geen last van krimpen en uitzetten gehad, maar mdf was wel iets te dun en spleet (te) snel.

edit:
Hmm heb wel een backplate gebruikt bedenk ik net, maar vanwege luiheid....;)
ik ga 0.8cm gebruiken maar met voorboren is het splijten geen probleem maar ben toch van plan te lijmen :)

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

denk je nou echt dat t wat uitmaakt?????
yzer zet ook uit hoor, en de schroejes buigen/schuiven anders wel iets, mijn plexiglas springt er toch ook bniet zomaar uit zodra ik mijn computer aanzet?

Verwijderd

Ik heb voorgeboord, maar alsnog ging het spul splijten. Maar dat kan ook aan mij liggen aangezien ik geen timmerman ben....

Maar het is wel zo, als je weer te dik mdf gaat gebruiken, wordt je case ook weer te zwaar....

Verwijderd

Op maandag 29 april 2002 08:55 schreef FoofMan het volgende:
Ik heb voorgeboord, maar alsnog ging het spul splijten. Maar dat kan ook aan mij liggen aangezien ik geen timmerman ben....

Maar het is wel zo, als je weer te dik mdf gaat gebruiken, wordt je case ook weer te zwaar....
MDF is idd niet te tillen :)
EN verder zet MDF niet uit, zolang je er niet je natte handdoeken overheen legt te drogen

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 29 april 2002 09:07 schreef drLiter het volgende:

[..]

MDF is idd niet te tillen :)
EN verder zet MDF niet uit, zolang je er niet je natte handdoeken overheen legt te drogen
hh was ik niet van plan om te doen n om me kamer nou vochtig te noemen neu, nn des noods een laagje blanke lak+verf er over en voilla.
nn dat het nie te tillen is maak nie zo veel uit zo veel verplaats ik um toch nooit (+dat het goed is voor je arm spieren :D )

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Vraag het aan Hobby Nico, die maakt ook alles van MDF... :P

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Pagina: 1