Gezocht: De printer van mijn dromen

Pagina: 1
Acties:

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
De printer van mijn dromen voldoet aan het volgende:

- Niet te duur (waarschijnlijk wordt het dus inktjet)
- Zuinig met inkt
- Liefst met LPT-aansluiting

- Werkende in zoveel mogelijk operatingsystems, maar in ieder geval: DOS, Windows, Mac OS, Mac OS X, Linux en FreeBSD.

(de printer zal aan een FreeBSD-server komen te hangen en met verschillende mogelijkheden waaronder Samba gedeeld worden)

Bestaat deze printer?

• _Gump_
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De HP 940c is een fijn printertje.

• Knutselsmurf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:15

Knutselsmurf

LED's make things better

Ik heb zelf de Canon S520. Deze heeft, net als een aantal andere Canon-printers het voordeel van separate inkttanks.

- This line is intentionally left blank -

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Leuke antwoorden, maar het belangrijkste is ondersteuning voor alle systemen.

Verwijderd

ik zat te denken aan een canon die worden over het algemeen goed ondersteund en zijn niet echt duur in gebruik. en ze printen redelijk tot goed.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Op zondag 28 april 2002 22:10 schreef svdmeer het volgende:
Leuke antwoorden, maar het belangrijkste is ondersteuning voor alle systemen.
mischien is een goedkope laserprinter iets? is wel iets duurder in de aanschaf maar de compatibiliteit is wel hoog (en hij is zuinig in het printen op langer termijn

laserjet 1100/1200 denk ik dan aan (heb zelf de 1100 met alle tevredenheid hier staan, en ik gebruik diverse windows/non-windows os'sen en ik kan altijd wel printen (pcl6)

A wise man's life is based around fuck you

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
brother Hl1250 gezien bij een niet nader te noemen winkel. niet zo duur, goede ondersteuning, veel drivers te vinden op I-net.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
dat is een laserprinter trouwens

Verwijderd

Ik zou ten eerste Canon afraden, ze printen leuk maar je krijgt teveel gedonder met de koppen van de printer die snel slijten waardoor je een hoop geld aan de printer moet spanderen.
Zelf zou ik gaan voor de 920c van HP, ten eerste omdat de prijs hiervan meevalt en mooie kwaliteit heeft en uiteraard is deze zowel op USB of Paralel aan te sluiten.

Verwijderd

Ik heb een HP930C en die bevalt goed...

Alleen de inkt is zo duur he... maar dat is HP, verkoopt printers zonder winst en pakt de winst op z'n supplies.

Heeft zowel USB als Parallel (werkt niet tegelijkertijd, trouwens).

Werkt ook prima onder Linux, dus FreeBSD zal ook wel werken, met USB kan ie ook aan de iMac. Ik print ook via Samba.

Het enige wat ik nog niet werkend heb onder Linux is het uitlezen van de inktniveau's. Ik heb wel van HP een mailtje gekregen hoe het moet, maar daarvoor moet ik wat in de module parport_probe wijzigen, en dat lukt me niet (geen kennis van C).

Het is trouwens inkjet en geen inktjet :)

Verwijderd

Is er nergens op internet een test van printers. Van de consumentenbond en van een computer magazine of zo? Ik kan zoiets namelijk nergens vinden op internet.

Ik zoek namelijk ook een nieuwe printer. Niet te duur en mooie plaatjesafdrukken. Gewoon voor privegebruik (win 98/XP), maar ik kan nergens zo'n test vinden.

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:25
Als het alleen om tekst gaat te printen :) -> een laserprinter met het liefst Postscript.

Epson kan ook wel wat O.S'en aan : Mac Os (X), Dos, Windows. Linux en FreeBSD weet ik niet...

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Mir

Op zondag 28 april 2002 23:12 schreef the_virus het volgende:
http://www.hierwordenprintersgetest.org

of http://www.google.com
:X

ik hou me maar in...

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

doe dat :)

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Pagina: 1