Toon posts:

[OC] wiretrick P4 Nothwood

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok. ik heb dus inmiddels gelezen over de befaamde "pin- mod" in enkele topics hier en een paar reviews op internet.
Toch heb ik nog een paar vraagjes:
1. Hoe werk je het deel van de draad dat over is weg? Kun je dat gewoon om de proc heen laten lopen?
2. Wat voor soort draad kun je het beste gebruiken? Waar kun je "dunne" draden uithalen?
3. Wat gaat er fout wanneer er een andere pin wordt geraakt door de kabel?
4. Welk voltage moet je ongeveer hebben, om met een goede luchtkoeling (Alpha+Delta) de 1.6A maximaal te krijgen? 1,85 V is dan wel genoeg?
5. Moet je eerst in BIOS instellen dat de spanning "user define" is, voordat je die Vmod gaat doen? Of kun je die Vmod doen, voordat je het mobo voor de eerste keer gebruikt? (scheelt weer een keer uit elkaar halen)

• DDan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-02 15:06

DDan

Team Leader of Team Gäöl

Op zondag 28 april 2002 17:48 schreef Penaa het volgende:
Ok. ik heb dus inmiddels gelezen over de befaamde "pin- mod" in enkele topics hier en een paar reviews op internet.
Toch heb ik nog een paar vraagjes:
1. Hoe werk je het deel van de draad dat over is weg? Kun je dat gewoon om de proc heen laten lopen?
2. Wat voor soort draad kun je het beste gebruiken? Waar kun je "dunne" draden uithalen?
3. Wat gaat er fout wanneer er een andere pin wordt geraakt door de kabel?
4. Welk voltage moet je ongeveer hebben, om met een goede luchtkoeling (Alpha+Delta) de 1.6A maximaal te krijgen? 1,85 V is dan wel genoeg?
5. Moet je eerst in BIOS instellen dat de spanning "user define" is, voordat je die Vmod gaat doen? Of kun je die Vmod doen, voordat je het mobo voor de eerste keer gebruikt? (scheelt weer een keer uit elkaar halen)
1. Dat kun je idd gewoon een stukje om je processor heen buigen
2. Dun koper draadje van 0.05~0.1mm, 1x om pinnetjes heen is voldoende. dat kun je bijvoorbeeld uit een oude koptelefoon kabel halen ofzoow
3. Maakt weinig uit als dat tijdens de mod gebeurd, zolang je maar ervoor zorgt dat zodra je je proc er terug in stopt er geen andere pinnetjes worden geraakt
4. 1.85V is de maximale standaard vcore waarvoor je hem kunt modden, normaal moet je dat ook als maximum aanhouden, maar als je je temperatuur laag genoeg kunt houden moet je ook wel 1.9~1.95V kunnen halen
5. Je moet in je bios van te voren de laagste vcore instellen, user define of automatisch maakt weinig uit, in beide gevallen pakt ie dat de vcore waarvoor je hem gemod hebt

een opmerking: ik weet niet welk moederbord dat je hebt, maar als je asus moederbord hebt met zo'n +0.1V vcore jumper, dan mag je die niet gebruiken als je je proc gaat voltmodden. daardoor is het namelijk mogelijk dat je je proc opblaast

Limburgs hoop in bange dagen: Team Gäöl @ Rosetta@Home

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-02 22:01

Memendo

V4-power/Team BSD

Op maandag 29 april 2002 12:12 schreef DDan het volgende:

een opmerking: ik weet niet welk moederbord dat je hebt, maar als je asus moederbord hebt met zo'n +0.1V vcore jumper, dan mag je die niet gebruiken als je je proc gaat voltmodden. daardoor is het namelijk mogelijk dat je je proc opblaast
Waar heb je dat gelezen ??

• DDan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-02 15:06

DDan

Team Leader of Team Gäöl

Op maandag 29 april 2002 12:26 schreef memendo het volgende:

[..]

Waar heb je dat gelezen ??
forum van overclockers.com, in het gedeelte van de asus mobo's staat een post van iemand die ook de voltmod had gedaan voor zijn P4N en die jumper had laten staan op +0.1V, resultaat was dat ie zijn proc had vernield.
het is duz niet het risico waard om het toch maar te proberen voor die 0.1V extra, je kunt zo tot 2V gaan in bios met voltmod naar 1.85V, lijkt me ruim voldoende voor deze proc >:)

Limburgs hoop in bange dagen: Team Gäöl @ Rosetta@Home