Vulcano 7 cooler installeren

Pagina: 1
Acties:

• kaiiestan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 17:34
Ik heb van de week een nieuwe cooler gekocht: Een Vulcano 7 maar daar zit dus 2x keer een draadje met stekkertje aan. De ene is voor de stroom en de andere om het rpm's enzo door te geven. Als ik dat de stroom gewoon aansluit om een gewone stroomvoorziening zoals bij cdroms en die rpm meter op het moederbord (msi k7t pro266) op de cpufan aansluiting dan begint hij kei hard te loeien.

Ik denk dus dat hij denkt dat er geen cooler aangesloten. zit

Maar hoe moet ik hem dan aansluiten? De stroomkabel van de cooler op cpufan aansluiting en de andere op een gewone fan aansluiting? of.....

hondennamen.info Openscheermes.nl

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:48

Phydomir

Dennis

erm.. zit er niet zo'n standaard 3 pin connectortje aan die je ergens in de buurt van je cpu moet prikken?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Verwijderd

Heel ff zoeken levert meteen dit op:
Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/products/heatsink/v7plus2BswitchP.gif
Ik denk dat dit wel genoeg zegt over de plaatsing ervan.

Verwijderd

Op zondag 28 april 2002 20:51 schreef Phydomir het volgende:
erm.. zit er niet zo'n standaard 3 pin connectortje aan die je ergens in de buurt van je cpu moet prikken?
nee daar zuipt de fan te veel voor kan je moederbord niet trekken

je moet dus je fan in de molex aansluiten en dat kleinere stekkertje op je moederbord dan zie je de toeren en dat ie zo hard loeit komt denk ik gewoon omdat het een high performance fan is je kan hem ook op 7 volt zetten

• Squall-sX
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-07 16:52
De reden waarom je moederbord loeit is omdat je de stekker met de gele kabel niet op je CPU-FAN aansluiting steekt.(ervaring :))

Als de kabel tegoei steekt en je die sirene dan toch nog krijgt, kun je deze uitzetten in't bios (heb ik ook moeten doen nadat ik de RPM sensor van mijn Dragon Orb heb opgeblazen, hij draait nog en al, ma de sensor kon spijtig genoeg geen twaalf volt aan :? )