Toon posts:

MSI KT3 instellingen

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Geachte mensen,

Heb zo pas een computer aangeschaft, een msi kt3 ultra moederbord met kingston 256mb/333 geheugen en een amd 1800+ xp chip. Nu zal ik niet de eerste zijn die een vraag stelt over FSB en multipliers maar ik heb gezocht en kom er toch niet echt uit. Het moederbord geeft aan dat er maar een 1150 chip inzit en volgens wat progjes van MSI zelf zou dit ook het hoogst haalbare zijn. Nu begrijp ik dat ik aan de slag moet met fsb en multpliers maar alles staat op automatisch en als ik die FSB ook maar iets verhoog crasht het geheel. Op hoe hoog moet ik die Vcore zetten en op hoe veel de multiplier en de fsb, om niet eens te willen overclocken maar gewoon de 1533mhz te halen die erin zit?
En dan nog een vraag, dat geheugen draait op 333mhz maar heeft dit nog iets te maken met de FSB van de chip? En wat voor programma kan ik gebruiken om te checken of alles optimaal loopt?

Ik dank jullie van harte

• Kawa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:19
in je bios staat de fsb default op 100Mhz.. zet deze op 133 en voila.. (Staat ook in boekje hoe het precies moet)

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:29
psies dus fsb van 100mhz naar 133 mhz zetten
je dram timings hclk+33 wat dus 166 mhz word voor je geheugen effectief dus 333 mhz

in principe hoef je niks te kloten met voltages.

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Read the manual, staat er allemaal in. Heb 'm gisteren voor net zo'n vraag gedownd. Wat is dat tegenwoordig, manuals worden gewoon niet meer gelezen of zo :?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.