[PICS] Koolance mod

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:08

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
Zo! Ik heb nu eindelijk een goede digicam, dus tijd voor wat pics van e.e.a. wat ik aan mijn Koolance gemod heb.

Allereerst de binnenkant. Zoals je ziet heb ik rounded kabels gebruikt. En de voedingskabels heb ik zo'n beetje tegen de zijkant van de voeding weggedrukt. E.e.a zit met tie-wraps vast. Standaard zaten er veel te veel en veel te lange kabels aan die Enermax. Die heb ik dus allemaal ingekort en vervolgens weer van een plug voorzien.

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1993690818

Er zit dus een Tyan Tiger moederbord in, en dat paste standaard niet. Dus moest het reservoir van onderen verschoven worden:

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2110089011

Lang leve de dremel!

De Enermax heeft zo'n mooie ventilator aan de onderkant. Zonde om die niet te gebruiken. De Koolance heeft echter een plastic tussenschot, dus moest er een gat in dat schot gemaakt worden. Verder heb ik ook nog een casefan aan de achterkant geplaatst. Met een 3-standen schakelaar er tussen: 7v, 12v of uit.

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1631007797

Het oorspronkelijke rooster heb ik vervangen door een finger-guard. Het moet natuurlijk wel echt stil blijven...

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2647435873

Nu we het toch over de airflow hebben. Van voren heb ik een van de klepjes door zo'n half-open type (floppy gat) vervangen. Eerst liep alle airflow aan de voorkant door de floppy, en daar zette zich stof af. Dat was dus nie goed... Dit gat is tevens handig als handgreep. :7

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1591226071

Had ik het over stilte? Juist. De 3 fans aan de bovenkant heb ik daarom vervangen door Papst fans. In stand 3 is ie toch nog wel wat luid, maar dat komt ook door de lucht die langs de radiator stroomt. Los zijn die Papst dingen wel behoorlijk stil. Of het het geld echt waard was weet ik eigenlijk niet...

Ik heb nog ge-experimenteerd met omdraaien van de draai-richting van de fans. Aanvankelijk leek dat veelbelovend. Ik heb zelfs op een gegeven moment ook de fan van de voeding omgedraaid. Maar uiteindelijk bleken de oorspronkelijke draairichtingen toch het beste resultaat op te leveren.

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1812476267

Wat stand 1 betreft: die vond ik standaard nog veel te luid. Nauwelijks verschil met stand 3. Ik heb dus wat ge-experimenteerd om hem wat langzamer te laten draaien. Uiteindelijk een potmetertje op het besturingsprintje geplaatst, waarmee ik de default stand-1 snelheid in kan stellen.

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/3053751947

Tenslotte de videokaart. Op deze Geforce3 TI200 zaten geen memory heatsinks. Dus die heb ik bij OC-shop gekocht en met Arctic Thermal Adhesive vastgeplakt. Wat de Koolance module betreft: Ik had hiervoor een moederbord-koeler besteld, zoals door Koolance aangeraden werd. Het verschil met de videokaart koeler is dat de aansluitingen schuin naar boven gericht zijn. Ik heb echter toch een videokaart koeler ontvangen, met rechte aansluitingen dus. Omdat het bestellen van die dingen nogal stroef ging, heb ik het er maar bij gelaten. De aanvoerslangen lopen nu wel wat onhandig, maar het gaat net.

Oh ja, ik heb er ook nog een GPU voltage mod op toegepast. Zie het weerstandje op het chipje linksonder.

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2515819710

Verwijderd

ziet er prachtig en duur uit :9

wat zijn je temps? :9~

Verwijderd

Damn look f*cking nice !! *D

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
iet er allemaal wel leuk uit. Volgende keer een raampje erin.

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

Wolfje666

Shooter fanatic

Wauw!!!! :9~
Nog iemand die ook een Koolance PC@-C kast heeft net als mij.
Helaas zijn er niet veel meer, Very nice mod!
Ben nog bezig met mijn Mod.
Raamwerk en CCFL'tjes erinbouwen enzo.
Zal die van mij ook zo spoedig mogelijk posten.

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:47

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
waterkoeling op de videokaart is interessant
Specs van de temps graag
van Cpu's en Gpu =)

Tweakers Discord

Verwijderd

Specs van site:

Systeemkast Koolance PC2 + Enermax 431W
Moederbord Tyan Tiger MP 2640
Processor(s) 2x Athlon XP 1600+
Geheugen Crucial 512 Mb PC2100 registered
Hard Disk(s) Maxtor D740X (60 Gb)
Videokaart(en) Asus 8200T2 Geforce 3 TI200 @ 240/500
Monitor(en) IIyama S702GT (17")
Brander(s) Plextor 12/10/32A
Speakers Yamaha YST-M100
Geluidskaart(en) Soundblaster Audigy Player
Netwerkkaart(en) Edimax 9130TXA (RealTek 8193A)
Muis Logitech Pilot Wheel mouse
Toetsenbord Compaq
Scanner(s) Canon CanoScan NU650
Printer(s) HP Deskjet 690C
Internetverbinding ADSL (+ Trust Communicator 28.8)
Operating System Windows 2000 prof.

Mooie spullen, cool systeem :) heb je je 1600+ niet overclocked?
Heb je wat benchmarks?

• Bas_f
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 11:07
Op zondag 28 april 2002 17:32 schreef hneel het volgende:
Nu we het toch over de airflow hebben. Van voren heb ik een van de klepjes door zo'n half-open type (floppy gat) vervangen. Eerst liep alle airflow aan de voorkant door de floppy, en daar zette zich stof af. Dat was dus nie goed... Dit gat is tevens handig als handgreep. :7
Vervangen? :P
Bij mijn Koolance zit zo'n 3.5" kleppie er standaard in, hoef 'm er alleen maar uit te tikken.

Maar verder wel nice gedaan. Jammer van dat lelijke schakelaartje achterop. Je kan die fan aansluiten op de besturingsunit van je Koolance. Ze hebben rekening gehouden met een 4e fan! :)

...

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Mooi gedaan ;)

March of the Eagles

Verwijderd

Ja maar de hamvraag is natuurlijk: kun je je zelf horen denken nu?

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Strakke bak! :D :9~

T.net gallery | V&A ads

Verwijderd

mischien een search vraagje
maar is die koolance kast er ook zonder waterkoeling te koop
want vind die kast wel erg mooi, maar heb de waterkoeling toch niet nodig

en oja, mooie mod man ;)

• xshredx
  • Laatst online: 17-07 09:14

xshredx

strakke mod man. koolance cases leken me standaard al goed te zijn, maar dit is echt wel een nog verbeterde versie.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-08 14:10

BaRF

bijna kerst

aargh kwijle met je dual 1600+!!! GRR :P

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

een geschenk uit de hemel :P :9

• Da_Patriot
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 21:36
Op maandag 29 april 2002 09:54 schreef sjakievdboomhut het volgende:
een geschenk uit de hemel :P :9
Een geschenk uit de DREMEL >:)

Daikin EHBX04D6V / ERGA04DV | LG WH20S.F5 | Enphase iQ8+ 20 x 410W Qcells |

Verwijderd

Netjes, maar vliegt dat ding niet weg?? ;)

• hneel
  • Laatst online: 23:08

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
OK, de temps:

Allereerst, toen ik nog luchtkoeling had haalde ik iets van rond de 52 en 57 voor de CPU's en iets van 62 ofzo voor de GPU. Ik weet het niet meer exact. (BTW, CPU2 is altijd een paar graden warmer dan CPU1. Kweenie waarom)

Bij de Koolance duurde het lang voordat ik alle onderdelen had, dus heb ik een hele tijd maar 1 CPU er mee gekoeld (+ de GPU). De waarden die ik toen had waren:
water: 31 a 32
CPU1: 41
GPU: 52

Dat was dus voor zowel CPU als GPU zo'n 10 graden winst.

Met de 2e CPU koeler erbij heeft de Koolance wat meer moeite om het zaakje te koelen. Op stand 3 haal ik een water temperatuur van zo'n 32 a 35 graden, afhankelijk van hoe warm het in de kamer is. Op stand 1 iets van 35 a 38.

Op dit moment draai ik in stand 1:
water: 37
CPU1: 49
CPU2: 54
GPU: 58

Een half uurtje geleden stond ie nog in stand 3. Toen waren de temps:
water: 33
CPU1: 45
CPU2: 50
GPU: 54

PS, alles gemeten onder full load. }:O

Verwijderd

Ik heb ook een dual amd, een 1200 dan wel maar die komt mooi niet boven de 47 graden, zelfs niet na 18 uur ful power renderen, gewoon lucht gekoelt, zal niet zo stil zijn maar koeler is die wel :)
Ik ga over een maand nog een dual 2100 nemen kijken wat de temp dan doet :9~

Verwijderd

Baal je niet ontzettend dat je niet de nieuwste Koolance (De verbouwde Antec) WC-kast heb gekocht?

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 19:19
Ik zou je cdspeler stealthen want die verpest echt het uiterlijk van je kast
:(

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Verwijderd

Beure, oud topic..

Verwijderd

Ziet er aardig uit, maar ik zou nog even wat meer tijd besteden aan de afwerking. B.v. aan je gaten voor de cooling en de voeding.
En de voorkant, dat gat voor de koeling doed echt afbreuk aan die mooie kast.

Verder vindt ik die koolance kasten erg :9~
maar voor echt strakke koeling kun je beter iets zelf samenstellen. Maar daar moet je ook maar zin in hebben.

anyway, succes ermee en laat maar zien als ie af is.
Pagina: 1