Mijn topic werd gesloten. Ik vroeg daar hoe het kwam dat E-tech routers zo moeilijk te verkrijgen zijn en mensen kwamen daar de hele tijd met de pricewatch aan waar ik allang gekeken had...
Daar reageerde ik op omdat ik heb gezegd dat ik *niet* bij webwinkels wil gaan kopen omdat ik erg nare ervaringen daarbij heb.
Wederom [SM] --> [LA] + normale topictitel gegeven...
[forum=26] >> [forum=15]
1.- ik heb je topictitel verduidelijkt.
2.- dit hoort in Lieve Adjes.
Als je niet bij webwinkels wil kopen is er de telefoongids, de gouden gids, scoot, of andere vindservices. Allemaal eenvoudig online terug te vinden overigens. Het forum is gewoon geen "ik wil wat, zoek het voor me op" idee.
Daarnaast reageer je behoorlijk onbeleefd in dat topic.
Het feit dat je steeds naar webwinkels wordt verwezen heeft wellicht te maken met je eigen onduidelijke vraagstelling. Je maakt niet erg duidelijk dat je daar niet wil kopen. Je geeft per winkel wel aan dat het je om de een of andere rede niet zint, maar je geeft niet aan dat je dus niet via het internet wil kopen.
Als je niet bij webwinkels wil kopen is er de telefoongids, de gouden gids, scoot, of andere vindservices. Allemaal eenvoudig online terug te vinden overigens. Het forum is gewoon geen "ik wil wat, zoek het voor me op" idee.
Het feit dat je steeds naar webwinkels wordt verwezen heeft wellicht te maken met je eigen onduidelijke vraagstelling. Je maakt niet erg duidelijk dat je daar niet wil kopen. Je geeft per winkel wel aan dat het je om de een of andere rede niet zint, maar je geeft niet aan dat je dus niet via het internet wil kopen.
Ik begrijp dat ik niet zo beleefd reageerde maar als iemand gaat roepen dat ik een "dumbass" ben houdt het op. Ik heb vermeld in dat topic dat ik nare ervaringen heb gehad met webwinkels en ik daar niet wil kopenOp zondag 28 april 2002 17:39 schreef Negotiator het volgende:
[forum=26] >> [forum=15]
[knip]Die andere winkels waren of te duur of namen alleen via internet bestellingen op. Nu heb ik veel nare ervaringen met het bestellen via internet en geloof ik er niet meer in. [knip]
Ik weet dat hier op het forum mensen zijn die zo'n router hebben en ik zou graag van hun een paar linkjes krijgen waar ik hem op zou kunnen halen.
Maar nu sla je de eerste helft van mijn berichtje over:
Het forum is voor als je een probleem hebt, vastgelopen bent of wat dan ook, en je zelf wel probeert maar er niet uit komt. Dan kun je je probleem uitleggen en om hulp vragen.
Kortom: "ik wil gewoon een paar linkjes" is "gewoon" niet de bedoeling hier. Daarvoor zijn zoekmachines, telefoonboeken, gouden gidsen, en vindservices uitgevonden. Alle voorgenoemde instanties hebben een online webpagina, waar eenvoudig veel informatie is los te peuteren. Kortom: niet achteroverzitten maar zelf dingen uitzoeken.Op zondag 28 april 2002 17:39 schreef Negotiator het volgende:
Het forum is voor als je een probleem hebt, vastgelopen bent of wat dan ook, en je zelf wel probeert maar er niet uit komt. Dan kun je je probleem uitleggen en om hulp vragen.
Ik ben een paar uur bezig geweest met informatie te verkrijgen over die router zoals waar ik hem kan kopen. Ik zeg niet dat jullie het voor mij moeten opzoeken maar misschien heeft iemand uit Utrecht wel een winkel gevonden waar hij te koop is...Op zondag 28 april 2002 17:56 schreef Negotiator het volgende:
Maar nu sla je de eerste helft van mijn berichtje over:
[..]
Kortom: "ik wil gewoon een paar linkjes" is "gewoon" niet de bedoeling hier. Daarvoor zijn zoekmachines, telefoonboeken, gouden gidsen, en vindservices uitgevonden. Alle voorgenoemde instanties hebben een online webpagina, waar eenvoudig veel informatie is los te peuteren. Kortom: niet achteroverzitten maar zelf dingen uitzoeken.
Verwijderd
Dat is allemaal wel leuk enzo. Maar is het niet wat zinvoller om mensen gewoon te laten reageren op zijn oproep, zodat zij die deze moeite voor hem willen nemen gewoon hun linkjes 'effe' kwijtkunnen 
Weer een leuk voorbeeld van weinig tolerantie wat uiteindelijk alleen voor overbodige topics en ontevreden tweakers zorgt.
Als ie gewoon zijn links had gekregen was hij ook weer blij, kon het topic dicht, en had de moderator zich alle moeite kunnen besparen
Weer een leuk voorbeeld van weinig tolerantie wat uiteindelijk alleen voor overbodige topics en ontevreden tweakers zorgt.
Als ie gewoon zijn links had gekregen was hij ook weer blij, kon het topic dicht, en had de moderator zich alle moeite kunnen besparen
Op zondag 28 april 2002 18:03 schreef ChRiZzie het volgende:
Ja, zo werkt het dus niet. Er wordt eigen initiatief van mensen verwacht. GoT is geen helpdesk waar je al je vragen maar kunt dumpen.
Jij snapt geloof ik niet hoe een forum werkt. Overbodige topics zijn juist topics van mensen die totaal geen moeite hebben gedaan om hun vraag zelf te beantwoorden.Weer een leuk voorbeeld van weinig tolerantie wat uiteindelijk alleen voor overbodige topics en ontevreden tweakers zorgt.
Dus de topic open laten staan, dan mensen even snel laten antwoorden, en dan de topic dichtgooien?Als ie gewoon zijn links had gekregen was hij ook weer blij, kon het topic dicht, en had de moderator zich alle moeite kunnen besparen
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Punt is dat als je daarmee begint er ook geen einde meer aan komt, waar trek je dan de grensOp zondag 28 april 2002 18:03 schreef ChRiZzie het volgende:
Dat is allemaal wel leuk enzo. Maar is het niet wat zinvoller om mensen gewoon te laten reageren op zijn oproep, zodat zij die deze moeite voor hem willen nemen gewoon hun linkjes 'effe' kwijtkunnen
Geldt misschien niet voor dit specifieke topic, maar wel voor veel andere topics.
Dat de topicstarter het slachtoffer wordt van de lameness van andere (l)users is helaas zeer vervelend....
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Het forum heeft een bepaalde doelstelling, en de vaste bezoekers ergeren zich aan dit soort topics. Dat heeft weinig te maken met intolerantie, maar komt voort uit de luiheid van de topicstarter, die in dit geval te beroerd lijkt te zijn om zelf even iets op te zoeken.
Er is gewoon een grens getrokken, en dit topic viel daarbuiten.
Daarnaast vind je met de zoekmiddelen die ik hierboven al een paar keer opnoem binnen de kortste keren meer winkels (binnen een redelijke afstand van je woonplaats) dan tweakers hier kunnen opzoeken. Kortom: ik durf me oprecht af te vragen of zijn vraag naar tevredenheid beantwoord kán worden, hier op het forum.
Om het topic dan maar "even" open te laten omdat dat de topicstarter wel goed uitkomt is dan onzin in my humble opinion.
Daarnaast vind je met de zoekmiddelen die ik hierboven al een paar keer opnoem binnen de kortste keren meer winkels (binnen een redelijke afstand van je woonplaats) dan tweakers hier kunnen opzoeken. Kortom: ik durf me oprecht af te vragen of zijn vraag naar tevredenheid beantwoord kán worden, hier op het forum.
Om het topic dan maar "even" open te laten omdat dat de topicstarter wel goed uitkomt is dan onzin in my humble opinion.
Ik begin de laatste tijd steeds meer een hekel aan dit forum te krijgen door allemaal van die regeltjes van moderatoren. Het wordt nu echt vervelend. Er kwamen interresante reacties op waar ik echt iets aan had zoals dat E-tech de routers op het moment niet kon leveren. Hier had ik veel aan zodat ik rekening kan houden en ik daarover vragen bij e-tech kan stellen.Op zondag 28 april 2002 18:10 schreef Negotiator het volgende:
Het forum heeft een bepaalde doelstelling, en de vaste bezoekers ergeren zich aan dit soort topics. Dat heeft weinig te maken met intolerantie, maar komt voort uit de luiheid van de topicstarter, die in dit geval te beroerd lijkt te zijn om zelf even iets op te zoeken.
Ik ben iemand die het financeel niet zo breed als jullie hebben en ik echt de zo goedkoopst mogelijk zaak moet hebben zoals de routershop die ze voor 118 euro kan leveren in plaats van de andere duurdere (web)winkels. Ik zal in het vervolg mijn vraag naar hulp en informatie dus wat meer verbergen en op een discussie te doelen zodat ik daar conclusies uit kan trekken zonder dat het topic afgesloten wordt.
Dan wijs ik je er graag op dat je hier vrijwillig op het forum verblijft, je wordt niet gedwongen en bent vrij te gaan wanneer je wil. Als je het allemaal zo vervelend vind is Gathering of Tweakers misschien niet aan je besteedOp zondag 28 april 2002 18:22 schreef mark4sen87 het volgende:
Ik begin de laatste tijd steeds meer een hekel aan dit forum te krijgen door allemaal van die regeltjes van moderatoren. Het wordt nu echt vervelend.
Bij een willekeurige winkel hadden ze je waarschijnlijk ook kunnen vertellen dat E-tech niet leverbaar is hoorEr kwamen interresante reacties op waar ik echt iets aan had zoals dat E-tech de routers op het moment niet kon leveren. Hier had ik veel aan zodat ik rekening kan houden en ik daarover vragen bij e-tech kan stellen.
Mjah, aannames?Ik ben iemand die het financeel niet zo breed als jullie hebben
Ik ben student (modderaten is vrijwillig en onbetaald, mocht je daar andere illusies over hebben) en heb het wellicht net zo krap, zo niet krapper als jij, en dan nog, wat doet dit er toe?
Maar je bent dusdanig veeleisend:en ik echt de zo goedkoopst mogelijk zaak moet hebben zoals de routershop die ze voor 118 euro kan leveren in plaats van de andere duurdere (web)winkels. Ik zal in het vervolg mijn vraag naar hulp en informatie dus wat meer verbergen en op een discussie te doelen zodat ik daar conclusies uit kan trekken zonder dat het topic afgesloten wordt.
- het moet bij jou in de buurt
- het moet zo goedkoop mogelijk
- het mag niet via het web
Dat je bij Gathering of Tweakers gewoon aan het verkeerde adres bent. Los van het feit dat het forum hier dus niet voor bedoeld is. Als je een discussie wil over routers mag dat, maar waar je 'm bij jou in de buurt het goedkoopste kan krijgen is het forum gewoon niet voor bedoeld.
Jij ergert je aan de moderator(s)? Ik durf te beweren dat er een groep vaste bezoekers is die zich irriteerd aan het feit dat jij te lui bent om zelf wat uit te zoeken.
Verwijderd
Ik weet het niet zeker maar volgens mij is GOT een forum voor tweakers en door tweakers. (Onder tweakers versta ik hier dus mensen in alle soorten en maten die via een forum met elkaar in contact willen treden voor hulp,discussie etc)
Over het juiste van dat 'voor tweakers' begin ik toch te tweifelen.
Als de mensen die zich aan dit soort topics ergeren nou gewoon er overheen lezen en gewoon gaan doen waar ze voor kwamen (wat dat ook mag zijn), dan ontstaan er ook geen problemen. Natuurlijk moet er ergens wel EEN grens worden getrokken zodat je niet 5 dezelfde topics onder elkaar krijgt (extreem voorbeeld), maar die grens kan overal liggen.
En naar mijn mening ligt die grens van tolerantie hier vrij laag...TE laag.
Over het juiste van dat 'voor tweakers' begin ik toch te tweifelen.
Als de mensen die zich aan dit soort topics ergeren nou gewoon er overheen lezen en gewoon gaan doen waar ze voor kwamen (wat dat ook mag zijn), dan ontstaan er ook geen problemen. Natuurlijk moet er ergens wel EEN grens worden getrokken zodat je niet 5 dezelfde topics onder elkaar krijgt (extreem voorbeeld), maar die grens kan overal liggen.
En naar mijn mening ligt die grens van tolerantie hier vrij laag...TE laag.
Dat is, helaas, geen extreem voorbeeld. Als je de tolerantie dusdanig aanpast dat alle topics van alle klagers erin passen komen er binnen de kortste tijden vergelijkbare situaties als aan jouw voorbeeld.Op zondag 28 april 2002 18:58 schreef ChRiZzie het volgende:
Natuurlijk moet er ergens wel EEN grens worden getrokken zodat je niet 5 dezelfde topics onder elkaar krijgt (extreem voorbeeld), maar die grens kan overal liggen.
Vergeet het stukje "er zijn tweakers die er zich aan ergeren" uit bovenstaand relaas even.
Kijk er dan nog es aan, wat is je niet duidelijk aan de zin: "GoT is er niet voor om jou te helpen met het vinden van de goedkoopste zaak, die die E-tech router verkoopt, bij jou in de buurt."
Ten eerste, het "bij jou in de buurt" suggereert dat GoT dan maar een persoonlijke helpdesk moet worden (fout dus).
Ten tweede, om "de goedkoopste zaak" te vinden kan je een paar dingen doen, bij ze langsgaan (en het is toch bij je in de buurt), ze opbellen of in een vergelijkende waren tabel kijken. Dat opbellen/langsgaan doe je zelf maar even... En die vergelijkende tabel biedt Tweakers.net al aan al haar gebruikers aan.
Owja, was het al bij je opgekomen dat veel 'online' winkels ook gewoon verkopen via een 'winkel' (of minimaal zoiets), waardoor je dus gelijk kan zien of datgene wat ze je in handen duwen ook is wat je wilde hebben...
Verwijderd
dat eerste punt slaat natuurlijk nergens op: Hij uit gewoon zijn mening in de hoop dat er mischien iets door veranderd.Op zondag 28 april 2002 18:51 schreef Negotiator het volgende:
[..]
Dan wijs ik je er graag op dat je hier vrijwillig op het forum verblijft, je wordt niet gedwongen en bent vrij te gaan wanneer je wil. Als je het allemaal zo vervelend vind is Gathering of Tweakers misschien niet aan je besteed
[..]
Dat je bij Gathering of Tweakers gewoon aan het verkeerde adres bent. Los van het feit dat het forum hier dus niet voor bedoeld is. Als je een discussie wil over routers mag dat, maar waar je 'm bij jou in de buurt het goedkoopste kan krijgen is het forum gewoon niet voor bedoeld.
Dat tweede punt net zo min, aangezien niet JIJ bepaald waar dit forum voor bedoeld is maar naar mijn idee de tweakers ZELF. Als iemand toch gewoon een vraag heeft, en iemand anders daar graag antwoord op geeft - ook als was de vraag dom en kortzichtig (binnen bepaalde grenzen)- dan is het toch goed?
De FAQ geeft aan wat wel en niet in het forum gewenst wordt en bevestigd ook mijn mening over tolerantie hier.
Een discussie over routers in het algemeen en over het (bijv.) wel of niet aanwezig zijn van een hogere macht in het heelal mag wel, maar een concrete vraag over het beschikbaar zijn van goedkope routers, kan niet??
Laat die illusie van algehele democratie es varen... Overigens, over het algemeen willen 'de tweakers' niet dat men hier een persoonlijke helpdesk gaat maken van GoT.Op zondag 28 april 2002 19:08 schreef ChRiZzie het volgende:
Dat tweede punt net zo min, aangezien niet JIJ bepaald waar dit forum voor bedoeld is maar naar mijn idee de tweakers ZELF.
De faq is een richtlijn, waar we graag willen dat de users zich aan houden. Er staat geloof ik zelfs in dat "alles wat niet in de faq staat ter beoordeling aan de modjes is" en bovendien... Wij schrijven die faq, dus wat is de zin ervan te beweren dat "het staat zo niet in de faq dus het mag wel", als we echt willen kunnen we dat gewoon in de faq zettenDe FAQ geeft aan wat wel en niet in het forum gewenst wordt en bevestigd ook mijn mening over tolerantie hier.
Zie argumentatie in mijn vorige reply.maar een concrete vraag over het beschikbaar zijn van goedkope routers, kan niet??
Verwijderd
dan houden we het maar gewoon op een verschil van mening.
Ik heb het hier helaas niet voor het zeggen.
Maar ik wil wel aanraden om goed te luisteren naar de klachten van tweakers. Als er veel dezelfde klachten zijn dan moet er mischien wel een regeltje veranderen...das democratie he?!
En zou je mischien zou je even naar mijn topic kunnen kijken, jij geeft itt de meeste anderen nog redelijk gemotiveerd commentaar.
[topic=480675/1/25]
Maar ik wil wel aanraden om goed te luisteren naar de klachten van tweakers. Als er veel dezelfde klachten zijn dan moet er mischien wel een regeltje veranderen...das democratie he?!
En zou je mischien zou je even naar mijn topic kunnen kijken, jij geeft itt de meeste anderen nog redelijk gemotiveerd commentaar.
[topic=480675/1/25]
Dan ga je voorbij aan het feit dat dat regeltje er is gekomen omdat er voorheen over een bepaalde situatie véél meer klachten waren. Dat een aantal mensen zich niet kunnen vinden in dat regeltje is vervelend, maar dat is nou democratie: de minderheid schikt zich naar de wens van de meerderheid, want de meerderheid bepaald de gang van zaken.Op zondag 28 april 2002 19:32 schreef ChRiZzie het volgende:
dan houden we het maar gewoon op een verschil van mening.
Grappig, dat je nu in dit topic omdat *jij* je niet in het antwoord kan vinden ineens compleet offtopic gaat! Dat vind ik persoonlijk bijzonder onbeleefd tegenover de topicstarter:En zou je mischien zou je even naar mijn topic kunnen kijken, jij geeft itt de meeste anderen nog redelijk gemotiveerd commentaar.
Je 'bemoeit' je met het topic van een ander, maar als *jij* het niet met de moderators eens bent beschouw je de zaak als afgedaan, en ga je over op een heel ander onderwerp
*kuch* Met dien verstande dat het wel eerlijk moet zijnOp zondag 28 april 2002 19:40 schreef Negotiator het volgende:
de minderheid schikt zich naar de wens van de meerderheid, want de meerderheid bepaald de gang van zaken.
Als er hier (geen eigen voorbeeld trouwens) 75% sadisten rondhangen kunnen we het alsnog niet toestaan dat die overige 25% wordt "gemarteld" (of wat sadisten dan ook leuk vinden om te doen)
[edit]
Wat in dit geval een beter voorbeeld zal zijn is warez, ik gok dat een groot deel (zou best 75%++ kunnen zijn) hier wel es "in aanraking" met warez komt, ondanks dat zij dus wellicht graag warez zouden uitwisselen via GoT doen we dat toch niet.
Verwijderd
Uhm, vriendelijke vriend: ik vraag alleen of ie even naar mijn topic wil kijken, aangezien daar ongeveer dezelfde discussie heerst. Dit na de hele tijd ontopic te zijn geweest.Op zondag 28 april 2002 19:40 schreef Negotiator het volgende:
[..]
Dan ga je voorbij aan het feit dat dat regeltje er is gekomen omdat er voorheen over een bepaalde situatie véél meer klachten waren. Dat een aantal mensen zich niet kunnen vinden in dat regeltje is vervelend, maar dat is nou democratie: de minderheid schikt zich naar de wens van de meerderheid, want de meerderheid bepaald de gang van zaken.
[..]
heb je gelijk in.
--------------------
Grappig, dat je nu in dit topic omdat *jij* je niet in het antwoord kan vinden ineens compleet offtopic gaat! Dat vind ik persoonlijk bijzonder onbeleefd tegenover de topicstarter:
Je 'bemoeit' je met het topic van een ander, maar als *jij* het niet met de moderators eens bent beschouw je de zaak als afgedaan, en ga je over op een heel ander onderwerp
Hiermee luide de topicstarter ZELF al een nieuw onderwerp in dat gaat over de tolerantie van de modjes.Op zondag 28 april 2002 18:22 schreef mark4sen87 het volgende:
[..]
Ik begin de laatste tijd steeds meer een hekel aan dit forum te krijgen door allemaal van die regeltjes van moderatoren. Het wordt nu echt vervelend. Er kwamen interresante reacties op waar ik echt iets aan had zoals dat E-tech de routers op het moment niet kon leveren. Hier had ik veel aan zodat ik rekening kan houden en ik daarover vragen bij e-tech kan stellen.
En het was inderdaad voor mij afgedaan, als jij niet opnieuw weer van een mug een olifant had gemaakt.
Gelukkig.Op zondag 28 april 2002 19:50 schreef ChRiZzie het volgende:
[..]
heb je gelijk in.
Als je eerst ontopic blijft (zoals je over het algemeen mag verwachten?) is geen argument om ineens offtopic te mogen gaan.[..]
Uhm, vriendelijke vriend: ik vraag alleen of ie even naar mijn topic wil kijken, aangezien daar ongeveer dezelfde discussie heerst. Dit na de hele tijd ontopic te zijn geweest.
Uit het feit dat je nu zo denigrerend tegen me doet zonder daadwerkelijk iets aan de discussie toe te voegen begrijp ik dat je inhoudelijk niets meer te melden hebt?Hiermee luide de topicstarter ZELF al een nieuw onderwerp in dat gaat over de tolerantie van de modjes.
En het was inderdaad voor mij afgedaan, als jij niet opnieuw weer van een mug een olifant had gemaakt.
Wat één punt betreft heb je gelijk: de discussie omtrent het sluiten van het Network Troubleshooting topic over routers is gesloten.
Daarom ben ik ook geneigd om het wat betreft de discussie over tolerantie bij je eigen topic te houden. Immers: de topicstarter geeft uiting aan zijn frustratie, maar dat de topicstarter van onderwerp veranderd is jouw persoonlijke interpretatie.
Verwijderd
we gaan steeds meer naar dezelfde lijn toe. 
en dat van die mug/olifant was niet beledigend bedoeld, daar wou ik alleen mee aangeven dat het vaak voorkomt dat tweakers maar door blijven drammen terwijl het mischien beter is het onderwerp te laten rusten.
En ik heb ook heel graag dat de discussie wordt verplaatst naar mijn eigen topic. dus bij deze
!
en dat van die mug/olifant was niet beledigend bedoeld, daar wou ik alleen mee aangeven dat het vaak voorkomt dat tweakers maar door blijven drammen terwijl het mischien beter is het onderwerp te laten rusten.
En ik heb ook heel graag dat de discussie wordt verplaatst naar mijn eigen topic. dus bij deze
Pagina: 1